Autor Wątek:  Problem z trawą w 3ds max.  (Przeczytany 4583 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PEKAPE

  • Gość
Problem z trawą w 3ds max.
« dnia: 20 Października 2007, 10:41:54 »
Witam

Mam mały kłopot i nie bardzo wiem jak się z nim uporać,ale do rzeczy zaczołem robić lub też zaczynam robić swoją pierwszą scenerie do symka,ułożyłem już nawet kilka torów,wstawiłem drzewa,semafory itd.,pozostało mi wstawić lub też oteksturować teren trawą,więc tak też zrobiłem,no wszystko ładnie mi wyszło w maxie,trawa pojawiła sie w oknie Perspective,scenerie wyekxportowałem do symka,wstawiłem niebo,loka,uruchamiam i nagle patrze a trawy nie ma!
Jeśli ktoś wie o co chodzi to bardzo proszę o pomoc.Nadmieniam że dostępne tutoriale na forum przeczytałem.

Pozdrawiam

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z trawą w 3ds max.
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Października 2007, 10:47:51 »
A dałeś na "convert to editable mesh"?

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

PEKAPE

  • Gość
Odp: Problem z trawą w 3ds max.
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Października 2007, 11:23:41 »
A dałeś na "convert to editable mesh"?

Nie,tego nie dawałem,jak to zrobić?

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z trawą w 3ds max.
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Października 2007, 11:46:19 »
Prawym klawiszem myszy w trawę, rozwija ci się menu. Tam dajesz na convret to i wybierasz editable mesh

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

PEKAPE

  • Gość
Odp: Problem z trawą w 3ds max.
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Października 2007, 13:57:45 »
Zaznaczyłem to i dalej nic trawy nie ma w sceneri.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1247
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Problem z trawą w 3ds max.
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Października 2007, 20:03:47 »
a wyexportowałes tan obiekt trawy? Czy w scenerii masz wpisy typu:

node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial GrassGreen1.tga
-656.623 0.0 -1709.55    -0.357825 0.923222 -0.140081  38.2714 12.3867 end
-671.642 -12.0 -1710.16    -0.409221 0.886845 -0.214579  38.6298 12.3797 end
-658.781 0.0 -1707.39    -0.31253 0.926484 -0.209647  38.3229 12.4116
endtri

PEKAPE

  • Gość
Odp: Problem z trawą w 3ds max.
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Października 2007, 21:50:08 »
Nie,takich wpisów nie mam

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z trawą w 3ds max.
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Października 2007, 22:22:28 »
Jeśli masz tylko:
//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------
to znaczy, że nie zrobiłeś "convert to editable mesh"!

Jeśli nie masz nic to nie wyeksportowałeś!

a jak masz :
//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 255.0 255.0 255.0  endmaterial GrassGreen1.tga
-2217.04 0.0 3.05176e-005    0.0 1.0 0.0  -72.1005 47.7293 end
-2411.75 0.0 -39.4715    0.0 1.0 0.0  -52.6295 43.7822 end
-2316.85 0.0 -10.0628    0.0 3.73474 0.0  -62.1195 46.723
endtri

to wszystko ok.

Zamykam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2007, 23:32:56 wysłana przez Akvin »