Autor Wątek:  Pantografy  (Przeczytany 11061 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Simson

  • Wiadomości: 54
  • Czy M.A.T.O. sens?
    • Zobacz profil
    • http://www.piastgliwice.xt.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pantografy
« dnia: 27 Września 2007, 20:56:07 »
Witam! Mam pytanie ponieważ nie wiem tego, a bardzo jestem ciekaw (proszę się nie śmiać tylko) dlaczego zazwyczaj podnosi się w lokomotywach tylny pantograf a nie przedni ? Czy jest to czymś uwarunkowane ?
MASZERUJ ALBO GIŃ

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Września 2007, 21:01:35 »
Witam! Mam pytanie ponieważ nie wiem tego, a bardzo jestem ciekaw (proszę się nie śmiać tylko) dlaczego zazwyczaj podnosi się w lokomotywach tylny pantograf a nie przedni ? Czy jest to czymś uwarunkowane ?

Z tego co słyszałem to w razie połamania przedniego pantografu jego odłamki mogą uszkodzić tylny. W przypadku połamania tylnego takiego ryzyka nie ma.
Jeśli jadą 2 lokomotywy to przedni podno się:
a) bo smar brudzi szyby drugiej lokomotywy
b) bo w razie połanania drugiego patyka jego odłamki mogą polecieć w szczelinę między lokomotywami i tłukąc szybę poranić maszynistę z drugiej lokomotywy.
Wszystki te teorie znam ze słyszenia, ale liczę, że praktycy powiedzą co i jak.

Offline Wojcio1991

  • Wiadomości: 136
  • Pozdrowienia z E20!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Września 2007, 21:04:37 »
Jest taki przepis na kolei. W razie jakby mech zauważył ubytek bądź uszkodzenie przewodów to ma więcej czasu na opuszczenie go. Oczywiscie to co napisał Andy też jest prawdą.
Zapraszam na stronę łowickich miłośników kolei
http://www.kolejowy-lowicz.eu/

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Września 2007, 21:05:29 »
Chyba już było, ale co mi tam:)
Więc tak, do rozruchu powinno podnosić się oba patyki aby zmniejszyć ryzyko upalenia sieci. Przedni podnosi się też dodatkowo przy oszronionej/oblodzonej sieci.
Tylny patyk bo: W razie zerwania się sieci może dojść do połamania i zerwania patyka. Aby takowy nie narobił zbyt dużych strat na dachu, gdzie są równierz inne użądzenia, podnosi się tylny.
Tylnego patyka nie wolno podnosić jeśli za lokiem jest drugi lok z obsadą. Połamany patyk wpada na ogół do kabiny przez okno w czołownicy drugiego loka.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Września 2007, 21:06:05 »
A ja od pewnego mecha słyszałem 'bo ktoś tak chciał i tak jest'.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Września 2007, 21:16:46 »
Glownie dlatego aby po uszkodzeniu tylnego dalsza jazda byla mozliwa na przednim - zadne czesci z rozypujacego sie tylnego nie uszkodza przedniego pantografu :)
Cytuj
Tylnego patyka nie wolno podnosić jeśli za lokiem jest drugi lok z obsadą. Połamany patyk wpada na ogół do kabiny przez okno w czołownicy drugiego loka.
I przy okazji paćka całą przednią szybę :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Września 2007, 21:23:28 »
Ja jeszcze dodam co nieco do wypowiedzi @El Driver. Zimą gdy sieć jest oblodzona podnosi się oba pantografy: przedni zrywa warstwę lodu z sieci a drugi "normalnie" pracuje. Dodatkowo zimą przy dużym oblodzeniu wprowadza się ograniczenia prędkości aby nie zerwać patyka który rozbija lód :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Września 2007, 21:37:28 »
To jeszcze drobne podsumowanie do wypowiedzi mojej i kolegi @mechatronika: zdaża się, że pociąg ma dwie lokomotywy na czele a sieć jest oblodzona. Jest to bardzo problematyczna sprawa, gdyż mimo słabego poboru na jednym patyku przy oblodzeniu, nadal nie wolno podnosić tylnego na pierwszej lokomotywie, jeśli w drugiej jest obsada. Ojj, idzie wtedy piachu pod koła, idzie:)
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Września 2007, 21:51:10 »
Nie widzę związku między słabym kontaktem patyka z drutem jezdnym i sypaniem piachu na szyny. Sypią się iskry z patyka - można niezły łuk elektryczny zobaczyć, tyle że nie rozwiąże tego sypanie piachu.
Czy chodzi o niestabilność obrotów zestawu kołowego i możliwość zerwania przyczepności?

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Września 2007, 21:54:53 »
Takie podchwytliwe pytanie.

mamy 3xet22 z układem patyków:
- pierwszy byk (przedni góra, tylny opuszczony)
- trzeci byk (przedni opuszczony, tylny góra)

pytanie jaki układ patyków zastosowany zostanie w środkowej maszynie?


P.S Znam odpowiedź na to pytanie, jednak daje je dla Was by ruszyć Wasze umysły :)
www.et22.pl - zapraszam

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Września 2007, 22:02:41 »
Takie podchwytliwe pytanie.

mamy 3xet22 z układem patyków:
- pierwszy byk (przedni góra, tylny opuszczony)
- trzeci byk (przedni opuszczony, tylny góra)

pytanie jaki układ patyków zastosowany zostanie w środkowej maszynie?


P.S Znam odpowiedź na to pytanie, jednak daje je dla Was by ruszyć Wasze umysły :)


Przedni góra, tył w dole. Bezpieczeństwo pracownika przede wszystkim.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Września 2007, 22:12:12 »
To jeszcze ja od siebie:
Mamy 2xET40 "wysokie" numery. Jak w tej sytuacji powinny być podniesione pantografy?

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2978
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Września 2007, 23:18:15 »
To jeszcze ja od siebie:
Mamy 2xET40 "wysokie" numery. Jak w tej sytuacji powinny być podniesione pantografy?

Tak jak według E1. Czyli pierwsza bomba przód a druga tyły. Gorzej jest na tych z niskimi numerami :D

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Września 2007, 23:37:06 »
Tak jak według E1. Czyli pierwsza bomba przód a druga tyły. Gorzej jest na tych z niskimi numerami :D

Nie do końca się zgodzę, ponieważ jak wiadomo aby ET40 pracowała na dwie sekcje musi na każdej z nich być podniesiony pantograf. Czyli mamy co najmniej 4 patyki w górze - maksymalnie mogą być 3, czyli w takim przypadku na pierwszej ET40 podniesione są przednie, na drugiej przedni, a tylna sekcja jest odłączona. Identyczny przypadek byłby, gdyby były 2 "niskie" numery.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Września 2007, 08:41:50 »
A zdażyło się kiedyś tak wogole, że puścili 2xET40?

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Września 2007, 09:05:53 »
No to jeszcze jedno podchwytliwe z mojej strony:

Czy jazda na kablach jest bezpieczna dla drużyny trakcyjnej? Dodam że układ patyków w lokach spiętych zachowuje się następująco:
- pierwsza maszyna (przedni dół, tylny góra)
- druga maszyna (przedni dół, tylny góra)

Pozdrawiam.
www.et22.pl - zapraszam

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2309
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Września 2007, 09:16:41 »
No to jeszcze jedno podchwytliwe z mojej strony:

Czy jazda na kablach jest bezpieczna dla drużyny trakcyjnej?

W drugiej nie ma nikogo ;)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Września 2007, 09:42:08 »
A zdażyło się kiedyś tak wogole, że puścili 2xET40?

Jako luzaki oczywiście...

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Września 2007, 09:47:55 »
No to jeszcze jedno podchwytliwe z mojej strony:

Czy jazda na kablach jest bezpieczna dla drużyny trakcyjnej?

W drugiej nie ma nikogo ;)

Oj musiałeś :D
www.et22.pl - zapraszam

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Września 2007, 11:22:00 »
Musiał:D Na dodatek w drugim loku nie ma prawa nikogo być:)
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...