Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki
[SCN] Zasady projektowania linii i stacji kolejowych
Quark-t:
Użyj skryptów ;]
A przechyłki liczone ręcznie wstawisz zmieniając parametry roll.
uetam:
Nic nie jest trudne. W skryptach nawet masz miesjce do wpisania przechylki - roll wartosci dodatnie przechylaja w prawo a ujemne w lewo patrzac od poczatku toru.
urbanek:
Okej. Dzięki. :) Już wiem. Wlasnie o to mi chodziło.
Żuk:
To ja podam zaawansowane projektowanie linii kolejowych
http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/7.html
urbanek:
--- Cytat: Żuk w 22 Marca 2008, 15:00:24 ---To ja podam zaawansowane projektowanie linii kolejowych
http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/7.html
--- Koniec cytatu ---
Jedna sprawa jest dla mnie niejasna. Wg podanych przez ciebie zasad pochyłki powinny być nie większe niż 150mm. Zgadza się? W mojej nowej trasie górskiej w jednym miejscu maksymalne nachylenie w płaszczyźnie pionowej to 27 promili. Całkiem dużo. Chcę zrobić pochylenie torów na zakręcie o promieniu 200m przy podanym wcześniej nachyleniu pionowym. Przyjąłem prędkość szlakową 40-50km/h. Wyszło mi z podanych wzorów, że mogę zastosować pochyłkę w przedziale od 20-80mm, czyli praktycznie od 0 do 80mm. Czy w tym wypadku zastosować powinienem maksymalną wartość pochyłki? Rozumiem , że wartość maksymalna pochyłki odpowiada maksymalnej prędkości szlakowej. Na mój fizyczny rozum to jest tak, że przy dużej pochyłce i bardzo małej prędkości na szyny działa większa siła w kierunku środka krzywizny łuku. Nie obliczyłem tej siły ale by może mogłoby to prowadzi do szybkiego zużywania się szyny wewnętrznej albo wykolejenia przy bardzo małych prędkościach. Problem przy małych prędkościach znika gdy wezmę pochyłkę 0mm. Ale znowu przy dużych prędkościach działają duże siły na zewnętrzną szynę. Czy znaczy to, że powinienem wziąć optymalna wartość czyli 80/2=40mm? Taki mam problem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej