Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (18/83) > >>

EU05:
Jeśli chodzi o opis pojazdów [tekstur], to myślę, że można zapisać to takim kluczem:


--- Kod: ---type: ET22
folder: dynamic/PKP/201E

ET22-135
201E-135.tga
201E
//ET22-135 należy do ZT w Ostrowie Wielkopolskim, ostatnią naprawę przeszła ble ble ble ZNTK Poznań ble ble żółte czoło ble ble.

ET22-168
201E-wzez-168.tga
...
//ET22-1146 należy do... ble.

endtype

type: EU07
...
--- Koniec kodu ---

gdzie type oznacza serię lokomotywy, folder - folder z plikami tekstur i modeli, a potem: pierwsza linijka - nazwę dynamic, druga - nazwę pliku tekstury replacableskin, trzecia - nazwę modelu, czwarta - opis lokomotywy dla potrzeb użytkownika programu startowego.

Krzysiek626:

--- Cytat: loleczek w 15 Grudnia 2007, 21:42:29 ---Ver. 1.0.27...jedyny "błąd" jaki zauważyłem to to, że gdy za szybko coś klikne (Np szybko przelącze 2  kategorie) to programik sie zawiesza, czasem odprawia z kwitkiem do windowsa :|

--- Koniec cytatu ---
Nie wiesza się, raczej nie zdąży zrobić wcześniej zadaną czynność.

Ra:
Zrobiłem wczoraj losowanie tekstur. Są jeszcze dwie rzeczy do przemyślenia.

Po pierwsze, każdy człon EN57 dostaje inną teksturę. :) Podobnie jest z lokomotywami dwuczłonowymi. Trzeba by sprawdzić, czy dobrym rozwiązaniem będzie utrzymanie tej samej tekstury dla wszystkich pojazdów w ukrotnieniu.

Po drugie, przydałoby się automatyczne sprawdzanie posiadanych tekstur, bo ich ręczne wpisywanie jest uciążliwe. Wstępnie przyjąłem, że pliki graficzne wielkości powyżej 192kB będą uznawane za tekstury pojazdów. Może się zdarzyć, że czasem coś zostanie oteksturowane nie tym, co trzeba. Wtedy będzie trzeba w katalogu danych pojazdów zaznaczyć, że dany plik teksturą nie jest.

Quark-t:

--- Cytat: Ra w 17 Grudnia 2007, 12:18:42 ---Po pierwsze, każdy człon EN57 dostaje inną teksturę. :) Podobnie jest z lokomotywami dwuczłonowymi. Trzeba by sprawdzić, czy dobrym rozwiązaniem będzie utrzymanie tej samej tekstury dla wszystkich pojazdów w ukrotnieniu.

--- Koniec cytatu ---
Raczej nie. Ustawiając 2xEU07 w ukrotnieniu (vide np. Moczniki Zdrój) dostaną tą samą teksturę. Moim zdaniem lepiej zrobić spis obiektów, które muszą dostać tą samą teksturę. Wszak nie jest ich zbyt wiele (3 lokomotywy i parę jednostek).

Ra:
To jest taka wersja tymczasowa, jakby ktoś bardzo chciał sprawdzić działanie losowych tekstur. Wymaga to na razie nieco własnego wkładu pracy. Przygotować trzeba tak:

* Na zakładce Tabor posiadany nacisnąć Sprawdź posiadany tabor. W efekcie w katalogach obiektów ruchomych zostaną utworzone pliki TEXTURES.TXT o niezbyt ciekawej zawartości.
* Pliki te należy przejrzeć i dopisać w nich nazwy tekstur, oraz modele, do których pasują. Tu proponuję posiłkować się opisem w wątku 4386 oraz paczką z przykładami [link usunięty]. Ja tworzyłem te przykłady poprzez wykonanie komendy DIR >textures.txt, a potem ręczną edycję pliku do odpowiedniej postaci.
Uruchomienie z losowo dobranymi teksturami (po uzupełnieniu plików TEXTURES.TXT):

* Wykonać Sprawdź posiadany tabor.
* Wybrać scenerię.
* Przycisnąć Losuj tekstury.
* Wybrać pojazd.
* Przycisnąć Uruchom symulator.
Uwaga! Wersja 1.0.28 zapisuje w głównym katalogu plik LIST.TXT, który zawiera spis wszystkich znalezionych modeli (w zasadzie nazw plików *.chk) oraz ilość tekstur dla danego modelu.

--- Cytat: przykładowy fragment z dopisanym komentarzem ---PKP\EU07\303E=3  //3 tekstury dla EU07
PKP\EU07\4E=2      //2 tekstury dla EU06/EU07-001
PKP\ET22\201E=0  //tekstury dla ET22 nie zostały spisane

--- Koniec cytatu ---

Scneria ze zmienionymi teksturami zapisywana jest do pliku SCENERY\$.SCN. Nie sprawdzałem, jak to działa w przypadku dużych scenerii umieszczonych w jednym pliku (Krewetkowo, calk1 - może lepiej wydzielić z nich plik .scm?). Żadne inne pliki nie są modyfikowane.

Nie polecam tej zabawy osobom, które się nie orientują w katalogach i plikach symulatora. W kolejnych wersjach wykrywanie tekstur będzie uproszczone i zautomatyzowane. Niemniej opracowanie ogólnego algorytmu wiązania modelu do tekstury wymaga więcej pracy, niż początkowo sądziłem.

Ps. Będę wdzięczny za jakiś screen, jak komuś się uda uruchomić scenerię z losowanymi teksturami. Ja nie posiadam zbiorów tekstur.
2008-04-25 usunięty link do pliku z przykładowymi opisami tekstur. Od wersji 1.0.43 opisy tekstur można pobrać programem z serwera. Obecnie przycisk pobierania jest na zakładce Tabor posiadany i pod-zakładce Narzędzia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod