Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (17/83) > >>

Ra:
Ogólnie pomysł losowego dobierania tekstur bardzo mi się podoba. Do tego stopnia, że dodam jeszcze losowe ustawienie nieba i meteo (nie wiem jeszcze, czy to sensownie wyjdzie).

Zastanawiałem się właśnie, co zrobić z teksturami, jeśli mamy do wyboru kilka modeli. Pomysł na powiązanie między teksturami a modelami opisałem w wątku topic,4386.0.html. Problem jest tego typu, że zarówno jest kilka modeli PKP\201E, które są wymienne, ale również kilka modeli jest w PKP\EU07 - tu nie wszystkie modele są wymienne (203E-A nie ma sensu zamieniać z 4E). Trzeba by jeszcze dodać do pliku konfiguracyjnego tekstur informację, które modele są wymienne. Być może wystarczy ta informacja, co już jest (myślę tu o nazwie, która jest podana za nazwą modelu). Może na początek zrobię podmianę tekstur bez zmiany modelu i zobaczymy, jak to funkcjonuje.

EU05:
Myślę, że można to rozpisać w formie takiego drzewa:

lokomotywa serii ET22 - folder dynamic PKP/201E
                                                  ||
   możliwe lokomotywy do wyboru      ||
                                                  ||

ET22-135   ET22-168  ET22-218  ...  ET22-1007  ...  ET22-1146 (do każdej lokomotywy w liście wyboru linjka tekstu z opisem, do każdej lokomotywy osobna miniaturka)

po wybraniu lokomotywy symulator wczytuje już zdefiniowaną teksturę i model, dla każdej lokomotywy w odpowiednim pliku tekstowym wg klucza, który później się ustali -  zdefiniowana nazwa tekstury oraz modelu (tekstura i model leżą we wcześniej określonym folderze: tutaj dynamic/PKP/201E)

Do każdej tekstury obok definiowania modelu i tekstury można zdefiniować Zakład Taboru - każdemu będzie odpowiadał odpowiedni numerek, np. 01-Białystok, 02-Bydgoszcz itd

Podczas wyboru lokomotywy albo wybieramy maszynę z listy wszystkich ET22 (np. ET22-135) i wg informacji zawartych w pliku tekstowym jest do niej dobierana tekstura (201E-135.tga) i model (201E)

Jeśli bierzemy losowo, to z listy wszystkich ET22 (a więc ET22-135, ET22-168, ... , ET22-1146) jest wybierana jedna lokomotywa, potem do niej dobierana jest tekstura i model

Jeśli bierzemy tylko z ZT Białystok, wtedy program sprawdza wszystkie lokomotywy i wyświetla listę tylko tych, które w linijce ZT mają "01", my wybieramy lokomotywę z listy i program wczytuje resztę danych j.w.

Jeśli bierzemy losowo z ZT Białystok, najpierw komputer wybiera te białostockie, j.w. a potem z kilku dostępnych losuje jedną i wczytuje do niej teksturę i model j.w.

Możemy też wprowadzić kryterium reflektorów (modele 201E, 201E-zez, 201E-w itd), wtedy wybieramy model, a komputer wyszukuje wszystkie ET22, które mają ten typ reflektorów i podaje listę, analogicznie może być losowa z tych maszyn

Możemy także wprowadzić kryterium malowania czoła (zielone/żółte), listew (są/nie ma), ewentualnie zakładu który robił naprawę.

Informacje nt lokomotywy, modelu, tekstury, ZT i ew. innych danych byłby dodawane do specjalnego pliku przy okazji instalowania tekstury instalatorem (wypakowywałby teksturę do odpowiedniego folderu oraz dopisywał dane do odpowiedniego pliku, tak że program do odpalania symulatora widziałby tę lokomotywę bez zbędnych komplikacji).

Myślę że coś takiego byłoby sensowne. Co o tym sądzisz?
 

Ra:
Wydaje mi się, że taka zaawansowana konfiguracja losowego doboru tekstur będzie zbyt skomplikowana, żeby tego używać. Myślę, że w zupełności wystarczające będzie pozostawienie dwóch opcji: ręcznego ustalania tekstury dla każdego pojazdu i losowych ustawień dla wszystkich pojazdów. Ewentualnie oddzielić losowość tekstur dla wagonów i dla lokomotyw (aby tylko tekstury wagonów były losowane).
Wersja alfa 1.0.27 z opcją losowego ustawiania nieba i pogody

Na razie, w wersji 1.0.27 dodałem opcję losowego ustawienia nieba i pogody. Dosyć ciekawie to wygląda, bo nigdy nie wiadomo, na jakie warunki trafimy. :) Po paru próbach mam wrażenie, że niektóre ustawienia atmo i light, jakie były w pliku METEO.TXT programu @Paula nie bardzo się nadają do użytku. Na przykład budynki w oddali robią się białe, co na tle granatowego nieba wygląda dość dziwnie (bardzo duży kontrast).

Gdyby komuś się udało wypracować ciekawe wpisy atmo i light, to będę wdzięczny za podzielenie się. Na razie można je ręcznie poprawiać w pliku MASZYNA.INI. Wpis zaczyna się nazwy, która jest wyświetlana, dalej znak równości i składnia jak w scenerii (tylko że wszystko musi być w jednej linii).


--- Kod: (Dotychczasowe ustawienia) ---[METEO.TXT]
Pogodny dzień=atmo 0.60 0.70 0.85 300 1700 0.60 0.70 0.85 endatmo light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight
Noc=atmo 0.0 0.0 0.0 200 1000 0.0 0.0 0.0 endatmo light -100 100 50 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.5 0.3 0.3 endlight
Wczesny poranek=atmo 1.0 0.7 0.7 100 300 1.0 0.7 0.7 endatmo light -100 100 50 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 0.2 1.0 0.2 0.2 endlight
Mgła=atmo 1.0 1.0 1.0 70 200 1.0 1.0 1.0 endatmo light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight
Deszczowy dzień=atmo 0.4 0.4 0.43 100 300 0.4 0.4 0.43 endatmo light -100 100 50 0.35 0.35 0.35 0.35 0.35 0.35 1.0 0.45 0.45 endlight

--- Koniec kodu ---

NB Wersję 1.0.26 pobrało dotychczas 17 osób.

uetam:
Rozchodzi sie tez o to aby potem majac przykladowo pociag pospieszny 'wylosowalo' nam sie zestawienie
B+A+B+A+B+A+A+A :]

loleczek:
Ver. 1.0.27...jedyny "błąd" jaki zauważyłem to to, że gdy za szybko coś klikne (Np szybko przelącze 2  kategorie) to programik sie zawiesza, czasem odprawia z kwitkiem do windowsa :|

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod