Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (66/83) > >>

adsim:
To ja jeszcze dodam od siebie, że przydałoby się wyciąganie z chk nazw i maksymalnej ilości obsługiwanych ładunków i wyświetlanie tego na odpowiedniej liście przy wstawianiu wagonu. Obecna lista jest myląca, bo zawsze pokazuje to samo.

Ra:
Wersja alfa 1.0.95.7355

Zmiany poza edytorem scenerii:
* Możliwe jest katalogowanie paczek o wielkościach 200÷1500 MB. Długość paczki w kluczu zapisywana jest w specjalny sposób, z literą "z" na początku.
* Przygotowana została komunikacja z EU07.EXE przez WM_COPYDATA. Będzie wykorzystywana z EXE, które aktualnie jest w fazie testów. W obecnej wersji można wykonywać z Rainsted eventy symulatora, jak również wysyłać komendy do AI. Nazwy eventów wykonywanych w scenerii są zbierane i klasyfikowane: jako możliwe do zdalnego wykonania (np. przełożenia zwrotnic) albo pomocnicze (np. ustawienie prędkości na zwrotnicy, obrócenie latarni zwrotnika). Komunikacja ta będzie dalej rozwijana o połączenie internetowe z serwerem ruchu, jak również powstanie serwer ruchu.
* W edytorze składów, możliwe ładunki dla pojazdu pobierane są z pliku CHK.
Zmiany w edytorze RSF:
* We Własnościach słupa można zmienić punkty zawieszenia drutu na słupie (zarówno przewodu jezdnego, jak i liny nośnej). W chwili obecnej umożliwia to zmianę odległości pomiędzy drutem jezdnym a liną nośną. Będzie to jeszcze przerabiane w związku z konfiguracją punktów zawieszenia drutów na słupie dla danego modelu słupa (również słupów energetycznych).
* Ulepszone zostało dodawanie kierunkowej do odcinka. Jeśli odcinek prosty nie ma jeszcze linii kierunkowej, zostanie ona wstawiona dokładnie pod nim. Dzięki temu można układać odcinki torów na zdjęciach, a niezbędne kierunkowe dodać w następnym kroku. Jest to szczególnie pomocne przy dużej ilości krótkich odcinków prostych, a także po zaimportowaniu torów z UMP albo SCN.
* Przeliczanie niwelety uwzględnia jej wysokość nad poziomem morza. Kilometr siatki układu PUWG 1992 jest krótszy nad morzem niż w górach, około 15mm na każde 100m różnicy w pionie.
* Dodana została możliwość ustawienia automatycznych słupków hektometrowych tylko po jednej stronie. Takie ustawienie spotyka się na liniach jednotorowych.
* We Własnościach toru można edytować interakcję z sygnałem, tzn. ustawić albo jego odczyt, albo zamknięcie semafora (S1). Dodatkowo, na karcie eksportu dodany został guzik, który dodaje zamknięcie semafora w torach za jego odczytem dla całej scenerii. Jego używanie może zniweczyć ustawienia dokonane ręcznie, może też to zadziałać nieprawidłowo. Najlepiej użyć go tylko, jeśli są już wszystkie semafory wstawione, a zamykania semaforów nie były jeszcze dodawane.
* Możliwe jest dodanie do grupy odcinków o różnych własnościach (np. tory dłuższe od 500m). Zamiast dwóch guzików z konkretnymi własnościami, dodane zostało pole wyboru własności. Z nowych własności jest wybieranie torów z eventami oraz z zablokowanym Id. Do grupy zostaną dodane tylko odcinki spełniające własność - jako należące do grupy będą wyświetlane na żółto.
* Możliwe jest zapisanie linii kierunkowych do pliku tekstowego. Zapisywane są tylko linie, które przecinają siatkę kilometrową. Linie takie można następnie wczytać do innego pliku RSF, np. o innych współrzędnych środka scenerii, w celu dopasowania obiektów w miejscu ich łączenia. Przy wczytywaniu linii kierunkowych sprawdzane jest istnienie linii, której punkty końcowe znajdują się nie dalej niż metr od końców wczytywanej. Jeśli taka linia istnieje, wczytywana nie zostanie dodana. Uniemożliwia to zdublowanie linii. Linie kierunkowe ustawiane są automatycznie w taki sposób, że ich punkt 1 umieszczony jest bardziej na południe, niż punkt 2. Planowana jest internetowa baza linii kierunkowych dla obszaru Polski.
* Po wybraniu odcinka, na dole okna pokazywana jest informacja o powiązanej niwelecie (aktualnie tylko jej nazwa, umieszczona w pierwszym odcinku niwelety). Z pola wyboru nazwy można wybrać dowolną niweletę, a obszar edycyjny zostanie przesunięty do jej początku.
* Dodane zostały obiekty parametrów łuku. Obiekt taki zawiera informacje pozwalające ukształtować krzywe przejściowe oraz przechyłkę na dowolnym odcinku leżącym na łuku. (Krzywa przejściowa nie może na razie składać się z kilku odcinków.) W przygotowaniu jest opcja rampy przechyłkowej bez krzywej przejściowej - nie działa ona jeszcze poprawnie i nie należy wyłączać krzywych przejściowych. Nie są też obsługiwane możliwe przypadki nietypowe, np. nachodzenia na siebie krzywych przejściowych, połączenia dwóch łuków o różnych promieniach itd. Słupy i inne obiekty powinny się prawidłowo pozycjonować również względem krzywej przejściowej.
* Dodana została specjalna właściwość do drogi o kodzie typu 0x5Fxx. W oknie Własności można wpisać 4 liczby, które zostaną dodane do wynikającej z niwelety wysokości punktów odcinka. Dzięki temu można w prosty sposób tworzyć perony, wpisując w te pola wysokość peronu ponad główkę szyny (np. 350 350 350 350). Można również formować skosy (350 233 117 0) i zaokrąglenia (350 350 0 0). Środkowe liczby odpowiadają punktom kontrolnym odcinka.
* Poprawione zostało przeliczanie niwelet liczonych po torze. Id toru, który należy do innego odcinka niwelety, nie jest zmieniany przy liczeniu długości. Ewentualna nieprawidłowa wartość Id w takim odcinku jest ignorowana przy liczeniu. W przygotowaniu jest możliwość liczenia niwelety bez konieczności wstawiania końcowego poprzecznego zablokowanego w określonym miejscu i wpisywania w nim prawidłowego kilometrażu. Wystarczy na torze wstawić pierwszy poprzeczny i odcinek niwelety za nim, aby było możliwe ustawianie kolejnych poprzecznych co 100m. Sposób ten znacznie uprości ustawianie wysokości na wszelkich bocznicach kończących się ślepo.

Ra:
Wersja alfa 1.0.96.7719

Zmiany poza edytorem dotyczą głównie serwera ruchu. Dodałem nową formę, która prezentuje podgląd scenerii i umożliwia przestawianie zwrotnic i zmiany sygnałów na semaforach. Daje również możliwość uruchomienia serwera TCP/IP. W oknie dodanym w poprzedniej wersji został dodany klient TCP/IP i jest możliwość zalogowania się do serwera. Login oraz hasło nie są używane na obecnym etapie prac. Z okna klienta działa komunikacja z Symulatorem, jednak EXE z taką funkcjonalnością nie zostało wydane z powodu błędów obsłudze AI. Nie wiem, czy prace nad tym EXE są nadal kontynuowane, ale rozwój serwera ruchu póki co się zatrzymał z tego powodu.

Zmiany w edytorze:
* Przeliczanie niwelet niezakończonych poprzecznym. Dotychczas niweleta musiała się składać co najmniej dwóch odcinków, a każdy z nich musiał zaczynać się od poprzecznego zablokowanego w XY (albo pierwszy odcinek musiał się zaczynać od poprzecznego innej niwelety i mieć swój jeden własny poprzeczny). Niweleta musiała mieć "ogonek", którego nie dało się przeliczyć. Pomiędzy tymi dwoma poprzecznymi był naliczany kilometraż i wyliczany był błąd, który się równomiernie rozkładał na długości niwelety. Obecnie, możliwe jest tworzenie niwelet bez końcowego poprzecznego. Niweleta taka będzie miała zawsze zerowy błąd. Jest to szczególnie przydatne dla niwelet na bocznicach, gdzie nie można wskazać punktów o znanym kilometrażu i nie potrzeba rozkładać błędu równomiernie między nimi (w odróżnieniu od szlaków). Jednocześnie, ten sam mechanizm przeliczania działa wobec "ogonków" i można je obecnie używać do naliczenia kilometrażu. Oczywiście kilometraż będzie naliczony w kierunku ogonka, więc powinien być on możliwie równoległy do torów, jeśli liczenie odbywa się po odcinkach niwelety. Jeśli niweleta jest liczona po torze, to naliczenie kilometrażu kończy się w miejscu przecięcia linii prostopadłej na końcu "ogonka" z torem. Podczas liczenia niwelety po torze pojawiają się czerwone kropki, wskazujące punkty robocze.
* W większości przypadków zostały zmienione jednostki w edytorze z [mm] na [m]. Między innymi dla Id obiektów, który jest używany jako kilometraż danego obiektu. Również na karcie Własności dominującą jednostką są teraz metry. Milimetry pozostały w użyciu jako parametry tekstur i plików INC, a także jako przechyłka w parametrach łuku.
* Dodana została forma wyświetlająca profil pionowy niwelety. Wymaga jeszcze dopracowania, planuję zrobić niezależne skale dla osi. Czasami rysuje się więcej linii niż potrzeba.
* Poprawiona została obsługa odcinków samo-kierunkowych. Wymagane jest ich przeliczenie (przyciskiem Ustaw jako linię kierunkową), inaczej mogą odlecieć gdzieś daleko przy przeliczaniu wysokości lub edycji sąsiednich odcinków.
* Została zmieniona nazwa domyślnej tarczy dla semaforów z "nic" na "none" (parametr 6). W efekcie mogą pojawić się brakujące eventy tarczy np. "none_os1", jeśli semafor nie ma powiązanej tarczy, a powinien. Tymczasowo można sobie z tym poradzić wstawiając tarczę o nazwie "none" (albo zmieniając nazwę wcześniejszej tarczy "nic").
* Na karcie Własności obiektów, opisy poszczególnych parametrów są obecnie zmieniane dynamicznie, zależnie od typu obiektu. Dzięki temu nie trzeba się już domyślać, jak np. działa "Blokada wysokości lub długości" dla danego obiektu.
* Na karcie Własności, można dla słupów ustawić współrzędne zaczepienia drutów (jezdnego i liny nośnej). Ma to szczególne znaczenie przy obniżonej odległości pomiędzy drutem jezdnym a liną nośną. Ustawienia te są kopiowane do każdego egzemplarza słupa. W planach jest bardziej zaawansowane ustalanie współrzędnych, pozwalające na konfigurowanie słupów energetycznych i rozdzielanie drutów w przęsłach naprężania.

* Pozycje drutu można odczytać również z pliku INC słupa. W tym celu pierwsza linijka tego pliku powinna posiadać wpis postaci:
//rainsted,h0=-2.4,v0=0,h1=-2.4,v1=1.65
gdzie:
h0,v0 - współrzędne drutu jezdnego względem wstawienia słupa,
h1,v1 - współrzędne liny nośnej względem wstawienia słupa.
Wysięgnik powinien być w lewą stronę od słupa, a współrzędna h rośnie w prawo, zero przypada w miejscu słupa (na ogół 2.5 do 2.9 m od toru). Współrzędna v rośnie w górę, przy czym zero jest na wysokości zawieszenia drutu jezdnego (na tej wysokości ponad torem jest punkt wstawienia słupa). Kolejność jest dowolna, wartości zerowych wpisywać nie trzeba. Następne parametry będą dodawane w przyszłości.

* Na formie eksportu scenerii dodana została zakładka umożliwiająca pobranie z serwera linii kierunkowych. Linia kierunkowa jest dodawana, jeśli nie istnieje linia kierunkowa, która by miała końce w odległości 1 m od jej końców - tak więc linie nie zdublują się, ani nie skorygują niewielkiego przesunięcia. Możliwe jest też wysłanie linii kierunkowych na serwer - eksportowane są tylko te linie, które przecinają siatkę kilometrową. Linia jest dodawana na serwerze, jeśli nie ma linii zaczynającej się w tym samym kwadracie kilometrowym i mającej taki sam kąt (z dokładnością do 0.1°); sprawdzane są obydwa końce. Celem tego narzędzia jest wymiana linii kierunkowych pomiędzy sceneriami sąsiadującymi, nawet jeśli budowane są przez inne osoby.

ABu:
Propozycja:
- miarka do mierzenia długości składu (może być pod podglądem składu, z jednostkami np. 10m)
- dodatkowy parametr (wpisany w scenerii dla każdego pociągu) oznaczający maksymalną długość składu aby dało się prawidłowo ukończyć misję + oznaczenie w starterze np. czerwonym paskiem pod/zamiast w/w miarki

W załączniku przykład, z jednym wagonem wychodzącym poza 'zakres'.

Ra:
W takim razie proszę dopisywać w trainset następującą linijkę, przykładowo:
--- Kod: ---//$w type=p,lmax=400,vmin=40,vmax=120,d=1.435
--- Koniec kodu ---

Szczegółowy opis parametrów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6453.msg65309.html#msg65309

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod