Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (65/83) > >>

Ra:
Wersja alfa 1.0.93.6706

Poza edytorem zostało poprawione sprawdzanie obecności kabin w taborze.

Zmiany w edytorze:
* Możliwe jest wczytanie danych SRTM i pobranie plików SRTM z Internetu. W zależności od wyświetlonego miejsca, wczytywany jest jeden kwadrat SRTM (ok. 60×111km), albo dwie połówki sąsiednich w pionie. Możliwość wczytania dwóch połówek w poziomie albo czterech ćwiartek z czterech kwadratów nie została na razie przewidziana. Wczytywanie SRTM ma charakter testowy i nie przekłada się na praktyczne efekty. Bez wczytania SRTM (albo po usunięciu), na zakładce Punkty, w dolnym polu wyświetlane są współrzędne geograficzne położenia myszy. Po wczytaniu SRTM wyświetlana jest tam wysokość interpolowane z danych SRTM. Podawana wysokość może być pomocna przy ustawianiu profilu niwelety, jeśli na mapie topograficznej nie są opisane grube poziomice.
* Testowo zostało uruchomione generowanie siatki trójkątów z danych SRTM. Wygenerowany plik ma nazwę scenery\xxx0yyy0.scm i można go pokryć teksturą podaną jako pierwszy parametr w include. Tekstura musi zawierać mapę w lewym górnym rogu o wielkości 125/128 boku tekstury oraz margines po prawej i na dole, wielkości 3/128 rozmiaru boku. Margines powinien być wypełniony skrajnymi pikselami z ośmiu sąsiednich kwadratów kilometrowych, aby nie występowało zakładkowanie tekstury. Przydatność tego rozwiązania jest znikoma i raczej nie będzie ono rozwijane dalej w tej formie.
* Możliwe jest blokowanie pojedynczych odcinków prostych pod kątem (w planie), z jakim zostały ustawione, bez konieczności dodawania linii kierunkowej (tzw. samo-kierunkowe). Do zapamiętania kąta używane są 4 bajty, co powoduje skrócenie miejsca dostępnego na nazwę. Tak ustawiony odcinek pozwala szybko ustawić łuki pomiędzy sobą a sąsiednimi odcinkami prostymi. Rozwiązanie nie powinno być używane, jeśli pod tym samym kątem mają być ustawione również inne odcinki (współliniowe albo równoległe) - lepiej jest wtedy dodać linię kierunkową. Rozwiązanie nie działa jeszcze w pełni stabilnie - czasami odcinek potrafi odlecieć parę kilometrów w bok.
* Wprowadzona została flaga kierunku łuku, obecnie jest używana ona w torach odchylonych zwrotnic. Dzięki temu, w przypadku przesuwania torów ze zwrotnicami, nie powinny one zmieniać strony (tzn. prawa zamieniać się w lewą albo odwrotnie). Flaga ma wpływ na kod typu obiektu - łuki w lewo kończą się cyfrą 2, natomiast łuki w prawo - cyfrą 3 (patrząc od Point1 w stronę Point2).
* Możliwe jest dzielenie łuku na odcinki nierównej długości. Wcześniej wszystkie odcinki tworzące łuk wyrównywały się. Na chwilę obecną przeliczanie nie działa idealnie - trzeba ustawiać promień na każdym odcinku łuku, a jeśli punkt łączenia wypadnie poza końcem łuku, odcinek może utworzyć pętelkę. Punkt łączenia odcinków łuku nie jest blokowany, jak to się dzieje w przypadku prostych przyklejonych do kierunkowej, jest to dopiero w planach.
* Został wprowadzony nowy format kompresowanych nazw, z przeznaczeniem na nazwy torów. Format ma postać "TG_t999.63": dwie wielkie litery (skrót nazwy stacji), podkreślenie, mała litera, liczba 1..1023 (numer toru na stacji), kropka, liczna 1..63 (numer odcinka w torze). Jeśli numer odcinka będzie zerowy, kropka i zero się nie pojawią. Nazwa skompresowana zajmuje 4 bajty. Użycie skompresowanych nazw pozwala na wykorzystanie dodatkowych 16 bajtów w rekordzie do innych celów, bez konieczności przenoszenia nazwy do dodatkowego rekordu. Jednocześnie pozwala na numerację torów stacyjnych w sposób zrozumiały dla automatów, z zachowaniem unikalności nazw odcinków. Mała litera "z" zarezerwowana jest do nazywania zwrotnic, planowane jest konwersja numeru odcinka na literę określającą zwrotnicę w rozjeździe krzyżowym.
* Testowo zostało uruchomione przeliczanie łuków, które od strony Point1 kończą się na torze odchylonym zwrotnicy (Point4). Dotychczas, za torem odchylonym niezbędne było wstawienie odcinka prostego o minimalnej długości. Teraz, przy ustawianiu promienia łuku, zwrotnica jest odpowiednio przesuwana wzdłuż jej toru prostego (wymaga jeszcze ręcznego naprawienia). Docelowo będzie możliwe ustawienie łuku również pomiędzy torami odchylonymi dwóch zwrotnic, w dalszej perspektywie zamiast zwrotnic będzie można umieścić krzywe przejściowe.
* Na formie Własności został dodany wybór typu sygnału. Przy wczytaniu istniejących plików RSF, sygnały zostaną wstępnie podzielone wg nazwy pliku INC. Podział ten ma na celu skrócenie list plików INC oraz automatyczną obsługę zależności pomiędzy sygnałami. Sygnały zostały podzielone na osiem grup:

* ozdoba - znak stały, nie mający znaczenia dla pojazdu prowadzonego przez komputer - mieszczą się tu np. wskaźniki pochylenia, W11, W16, również W9/W9a/W9b (prędkość zapisuje się w torze)
* zatrzymanie - miejsce w którym pojazd ma się zatrzymać - np. W4, W5, W32, We12, We13, D1, wykolejnice, żurawie, miejsce zatrzymania na torze przy magazynie lub ładowni
* akcja (np. Rp1) - miejsce wykonania pewnej czynności w trakcie jazdy, np. W6, W12, W28, We, rezonator SHP
* przejazd - infrastruktura przejazdu kolejowego
* znak stały - wpływający na sposób jazdy, np. W10a/W10b, W13
* semafor (stop) - semafor zatrzymujący, w tym tarcze manewrowe
* tarcza ostrz. - sygnał zmienny, zależny od ustawienia innego semafora, również powtarzacze
* SBL - sygnalizatory samoczynnej blokady liniowej

Ra:
Wersja alfa 1.0.94.6900

Dodane zostało tworzenie spisu plików tekstowych w katalogach Symulatora. Tworzenie spisu uruchamia się poprzez naciśnięcie przycisku Raport plików. Informacje o wszystkich znalezionych plikach tekstowych (SCN, SCM, INC, T3D, MMD, CHK) oraz EXE. Na czas tworzenia spisu program "się zawiesza". Powstaje plik raport.txt o strukturze pliku INI. Dla każdego katalogu utworzona jest oddzielna sekcja, w niej jest lista znalezionych plików, a po znaku "=" są parametry pliku, takie jak długość, suma CRC32 i data modyfikacji.

Poza tym zmiany przede wszystkim w edytorze.

* Na formie Własności przywrócona została obsługa parametrów dla plików INC sygnałów (semafory, tarcze, wskaźniki).
* Eksport drzew i listy przystanków do ATS.
* Generowanie trójkątów z poprzecznych. Docelowo "przekroje poprzeczne" mają umożliwić ustawienie 12 punktów przekroju nasypu albo przekopu. Obecnie są to tylko 2 punkty, do tego zawsze 78cm poniżej główki szyny (wysokość szyny 18cm i podsypki 60cm). Pomiędzy tymi punktami, dla dwóch kolejnych poprzecznych mogą zostać wygenerowane dwa trójkąty, pokryte tymczasowo teksturą grass.bmp.
* W związku z wykorzystaniem poprzecznych do generowania trójkątów terenu, możliwe jest obecnie przesuwanie ich końców wzdłuż linii, wzdłuż linii poprzecznego. Punkt 1 poprzecznego będzie zawsze po lewej stronie, patrząc w kierunku wzrostu niwelety, a punkt 2 - po prawej stronie (nie jest możliwe przeniesienie obydwu punktów na jedną stronę).
* Na formie Własności, dla przekroju poprzecznego można wybrać jeden z 4 możliwych typów profilu. Czworokąty trawy pod podsypką generowane są tylko od profilu zwykłego do kolejnego zwykłego albo kończącego (o ile następny w ogóle istnieje). Profil kończący należy ustawiać przed mostami itp. Profil pomijany pozwala ustawić punkty przekroju (obecnie 2, docelowo 12), ale nie posłużą one do generowania terenu - wskazane jest ustawienie profili pomijanych na długich prostych w celu zmniejszenia ilości trójkątów (słupek jest generowany niezależnie od typu profilu). Zamiast punktów przekroju można ustawić jego nazwę - np. nazwę stacji dla poprzecznego mocowanego w XY, na którym zaczyna się lub kończy linia niwelety.
* Z powodu dodania dodatkowych parametrów eksportu, został on przeniesiony na oddzielną formę. Za pomocą zaptaszeń (checkbox) możliwe jest wyłączenie przy eksporcie pewnych elementów scenerii (np. w celu badania wpływu na FPS). W planach jest zapis tych ustawień w pliku INI albo RSF.
* Testowo zostało uruchomione automatyczne generowanie eventów wygaszających (_s1) dla toru znajdującego się za semaforem.
* Zmieniony został sposób dodawania słupów z zakładki Dodaj. Obecnie przy dodawaniu słupa otwierana jest dodatkowa forma, na której można wybrać typ słupa z listy. Ma to umożliwić dodawanie słupów, które mają więcej niż jeden uchwyt dla drutu (np. słupy z kotwieniem). Dodawanie kolejnych słupów do już istniejących na zakładce Inne nie zmieniło się.
* Można również dodać obiekty szycia niwelet. Jeśli dwie niwelety są blisko siebie, można połączyć końce poprzecznych na nich za pomocą trójkątów. Jeden obiekt szycia umożliwia wygenerowanie do 10 trójkątów, zarówno triangle_strip, jak i triangle_fan. Podczas edycji obiekt jest rysowany w sposób uproszczony (4 punkty), po zaznaczeniu rysowany jest podział na trójkąty. Tymczasowo eksportowane z teksturą grass.bmp. Gdyby obiekt wyeksportował się teksturą do dołu, możliwe jest jego odwrócenie i zablokowanie w tej pozycji, za pomocą zaptaszenia opcji (bez zablokowania może się sam odwracać).
* W pliku PUWG1992.DEF zostały dodane pola na współrzędne środka zdefiniowanych komórek oraz wskaźniki do nazw. Dla już określonych komórek zostały dodane ich nazwy (pełna nazwa miejscowości).

El Mecánico:
Drobną poprawkę sugeruję, do pliku textures.txt. W polu opisującym konkretną teksturę dorobić jeszcze jeden rekord pod tytułem "przewoźnik", bo dziwnie wygląda węglarka poskładana z taboru Cargo, Zabrza, CTL...

youBy:
Z drugiej strony, przewoźnicy potrafią mieć wagony wypożyczone — PCC wozi talboty własne, CD i może jeszcze jakieś.

mechatronik:
Ja miałbym małą prośbę odnośnie startera. Czy w wolnej chwili byłaby możliwość dodać do startera w zakładce "składy" taki mały kalkulator wyciągający z plików *.chk długość wagonu, jego masę netto oraz masę dodanego przez nas ładunku? Program liczyłby nam masę netto pociągu, masę brutto oraz długość. Znacznie ułatwiłoby to życie zwłaszcza gdy mamy np 30 różnych wagonów, różnie załadowanych.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod