Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (67/83) > >>

Ra:
Wersja 1.0.97.8015

Zmiany poza edytorem:
* Poprawiony eksport SCN do RSF na zakładce Debugger. Lepiej eksportują się słupy i drzewa.
* Testowo uruchomiona tekstowa edycja wpisów na zakładce Struktura
* Na formie podglądu terenu wyświetlają się również ciągi trójkątów triangle_strip.
* Na zakładce Składy dodana została informacja o parametrach składu, takich jak łączna długość, masa oraz maksymalna prędkość. Informacje te są pobierane z plików CHK pojazdów.
* Na zakładce Ustawienia dodana została możliwość wyboru domyślnego rozszerzenia tekstur (BMP, TGA, DDS). Aby zmiana zadziałała, w pliku eu07.ini musi być umieszczony wpis defaultext.
Zmiany związane z edytorem RSF:
* Na karcie Własności dodana została możliwość kopiowania prędkości AI do sąsiednich odcinków. Kopiowanie zatrzyma się na odcinku, który posiada już taką prędkość, jaka ma być mu nadana. Dzięki temu można szybko zmienić prędkość szlakową na określonej długości szlaku.
* W pliku RSF możliwe jest nadawanie długich nazw obiektom (do 75 znaków). Dotychczas było ograniczenie do 19 znaków, albo mniej w niektórych przypadkach. Dla nazwy przekraczającej dotychczas możliwą długość, dodawany jest kolejny rekord. Długa nazwa może być też wspólna dla kilku obiektów (np. nazwa ulicy), ale da się to uzyskać jedynie przez import danych z UMP albo eksportowanie scenerii do RSF.
* Dodany został obiekt parametrów drutu, który jest wspólny dla wszystkich przęseł i określa parametry ich eksportowania. Domyślne obniżenie drutu na środku jest określone w parametrach drutu, ale w każdym przęśle można wpisać ręcznie inną wartość.
* Dla krzywych przejściowych możliwe jest użycie skróconych ramp przechyłkowych. Do wyboru jest jeden z trzech typów (na razie tylko kolejowe).
* Dla zwrotnic istnieje możliwość indywidualnego wyboru napędu. Przy eksporcie do SCN napęd generowany jest jako oddzielne include, niezależne od modelu podsypki. Informacja o napędzie zapisana jest jako wzorzec, podobnie jak słupki hektometrowe. Dzięki temu możliwe jest przekazanie dodatkowych parametrów stałych, takich jak model T3D, tekstura, czy liczby określające względną pozycję napędu.
* Dla ciągu odcinków prostych (ułożonych na wspólnej linii) możliwe jest wykonanie operacji, która wyrówna ich długości. Może to być przydatne dla zmniejszenia ilości odcinków po podziale długiego odcinka na pół (np. powstaje 8 odcinków krótszych, a wystarczyło by 5).
* Edytowana sceneria jest zapisywana co 5 minut do pliku $.RSF. Może on być użyty do odzyskania efektów pracy w przypadku zawieszenia się edytora, wyłączenia zasilania w trakcie pracy albo odzyskania poprzedniego stanu w przypadku przypadkowych uszkodzeń scenerii.
* Na karcie Własności można wybrać obiekt z listy przez dwukrotne kliknięcie. Karta zostanie zamknięta, a obiekt wyświetlony w oknie edytora.
* Przy ustawianiu niwelet, Id z poprzecznego zablokowanego w XY jest automatycznie kopiowany do odcinka niwelety. Jednocześnie odcinki niwelet zachowują się podobnie jak tory, tzn. można je łączyć poleceniem Napraw wybrany obiekt. Do niwelety ustawianej odcinkami można dodać parametry łuku, dzięki czemu słupki ustawiają się odpowiednio do krzywych przejściowych.
* Na karcie Własności, dla przekrojów poprzecznych możliwe jest wybranie tekstury, jaką ma być pokryty dany fragment podtorza.
* Przekroje poprzeczne, które nie mają ustawionego słupka, można umieścić skośnie do niwelety (kąt wpisuje się ręcznie). Dzięki temu można np. lepiej zakończyć nasyp przed mostem. Aby nie były generowane trójkąty pod mostem, należy w poprzecznym o mniejszym kilometrażu ustawić, że jest on końcowym.
* Dla odcinków typu tor, droga, rzeka została wprowadzona druga szerokość. Dotychczasowa określa szerokość w punkcie 1, druga w punkcie 2. Dzięki temu jest możliwe tworzenie przejść trapezowych. EU07.EXE zostało odpowiednio zmodyfikowane, aby móc prawidłowo wyświetlić takie odcinki (ponieważ w SCN jest tylko jedna szerokość, odcinki muszą być odpowiednio połączone, aby odcinek był trapezowy - do punktu 2 odcinka musi być przyłączony punkt 1 kolejnego).
* Dla torów wąskich 785mm dodany został szablon zwrotnicy 11000mm. Jest on dostępny po odpowiednim ustawieniu szerokości toru.

Siecool:
Ra zaktualizował mi się do wersji powyższej i przy próbie otwarcia podglądu jakiejkolwiek trasy po zakończeniu etapu łączenia torów wywala mi "Access violation at adress 00480A15 in module 'Rainsted.exe'. Read of adress 00000000." Komunikat odpala się trzy razy, po czym pokazuje okienko jak na screenie nr 2. Co ciekawe po ponownym uruchomieniu programu wybieram tą samą scenerię, w strukturze wczytuję include'y i wtedy już podgląd trasy generuje się normalnie. Kolejne scenerie wczytują się już później bez kombinowania tj. po wciśnięciu Podglądu terenu.

Win 2000 Professional SP4 Kompilacja 2195, NVidia GeForce4 MX 440, sterowniki 53.03

Ra:
Zaktualizuj o dwie kolejne i wtedy zobacz.

Siecool:
Nie wiem, jak go zmusić do zaktualizowania się o te dwie kolejne, ale zapomniałem dopisać, że na 1.0.98.8018 jest identycznie.

adsim:
Ustaw wyższy tryb pracy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod