Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (48/83) > >>

Ra:
Są dwa okienka, które wyglądają podobnie, w obydwu działa pobieranie map podkładowych. Jedno z tych okien to jest podgląd terenu SCN/SCM i ma pewne funkcje edycyjne. Drugie to edytor krzywoliniowy pliku binarnego RSF.

Jeśli chodzi o podgląd terenu, to tam jest coś namieszane z paskami przewijania przy zmianie rozdzielczości. Dlatego w edytorze wyłączyłem obsługę pasków, bo się dziwne rzeczy działy. Aktualnie pracuję nad edytorem, a podgląd terenu leży odłogiem i tylko dorywczo coś w nim poprawiam. W edytorze na pewno środek ekranu się nie przesuwa przy zmianie rozdzielczości. Popatrzę, czy da się to wyłączyć na podglądzie terenu.

   « Dodano: 23 Maja 2009, 02:16:40 »Wersja alfa 1.0.82.4886

Jako że jadę na kilka dni do Bydgoszczy, prace nad programem będą zawieszone do mojego powrotu. Takoż udostępniam to, co się zebrało od ostatniej publikacji.

Ze spraw nie związanych z edytorem, poprawione zostało wyświetlanie obrazków mini, jeśli dla danej tekstury zdefiniowano kilka obrazków mini. W praktyce można stosować trzy poziomy obrazków mini. Pierwszy, najbardziej ogólny, zawiera głównie sylwetkę pojazdu (np. EP07.BMP), a jego nazwa służy również do podziału pojazdów na grupy. Drugi poziom powinien być charakterystyczny dla malowania (np. EP07-1XXX.BMP). Trzeci - podgląd konkretnej tekstury, uwzględniający indywidualne kształty (np. inny pantograf), odcień, zabrudzenia (np. EP07-1001.BMP).

Na podglądzie terenu (scenerii) zostały dodane dodatkowe skale wydruku, co może być przydatne dla autorów scenerii realistycznych. Z wydrukowanym układem torów w dużej skali (1:1000) można udać się na wizję lokalną i nanieść niezbędne poprawki. Niemniej obrys obszaru drukowania nie wyświetla się prawidłowo.

Na formie edytora został dodany eksport torów do ATS. Po umieszczeniu programu w folderze ATS, tory scenerii z ATS można przetworzyć na plik tekstowy, co jest przydatne przy wyszukiwaniu błędów.

Nową funkcjonalnością w edytorze jest poszerzone naprawianie odcinka o podłączanie do sąsiadów. Jeśli odcinek nie jest z którejś strony połączony z innym, cały plik zostanie przeszukany i zostanie podłączony pierwszy napotkany odcinek z wolnym końcem, o ile ten koniec nie leży dalej niż 1m. Po połączeniu odcinki zostaną przeliczone. Dotychczas połączenie odcinka z sąsiednimi wymagało 8 do 12 kliknięć myszą, obecnie wystarczą dwa (zaznaczenie i naprawienie).

Na formie dodawania danych zewnętrznych zostało uruchomione pobieranie danych UMP za pomocą programu  CVS.EXE. Szczegóły w kursie emailowym, dostępnym ze strony opisującej edytor.

W następnej kolejności planowany jest import danych UMP bezpośrednio do edytora. Niemniej wymaga to jeszcze odpowiedniego rozpoznawania typów danych UMP, aby odcinki otrzymywały odpowiednie tekstury, a drogi - odpowiednią szerokość. Oprócz torów, dróg i rzek, dostępny będzie import struktur pionowych, jak linie lasów oraz obrysy budynków.

muri:
Witam, oto kilka moich spostrzeżeń co do programu Rainsted (używam wersji 1.0.82.4886):

* Po odpaleniu jakiegoś składu a następnie zakończeniu symulatora (f10 lub też samoczynne zamknięcie bo nulltrack czy cokolwiek innego), a następnie po wybraniu innej scenerii niż była do tej pory wszystkie składy znikają z torów. Dzieje się to na wszystkich sceneriach, muszę wyłączać starter i odpalać go ponownie.
* Program czasami zawiesza się (głównie przy ładowaniu scenerii), na szczęście rzadko, ale jak już padnie to tylko menadżer zadań pomaga...
* Czy nie dało by się zrobić, żeby po kliknięciu wagonu program importował z jego pliku chk możliwe rodzaje ładunku? Również przydatne moim zdaniem było by coś w stylu "importuj ładunek z poprzedniego wagonu", bo po wstawieniu powiedzmy 20 wagonów chcąc im dodać ładunek to klikania i pisania jest co nie miara. Również import połączeń/zajętości kabiny z poprzedniego pojazdu by się przydał moim zdaniem, bo przy łączeniu powiedzmy 5 gagarinów też jest trochę klikania w te ukrotnienia, mostki i "connected".
* Program nie zawsze zapamiętuje które EXE ma być użyte w danej scenerii, pomimo zaznaczonego pola które do tego służy, a nawet pomimo ręcznego dodania wpisów w pliku rainsted.ini. Próbowałem sobie z tym poradzić zostawiając w katalogu głównym MaSzyny tylko jedno EXE, ale dalej jest tak samo... Na niektórych wielokrotnie odpalanych sceneriach opcja ta działa (wpis w rainsted.ini jest na miejscu) przez jakiś czas, potem przestaje (wpis znika), na innych chyba wogóle nie, nie mam pojęcia od czego miało by to zależeć.
* Podczas edycji składów, gdy edytowany skład p-kliknę i wybiorę "kopiuj do schowka", kopiowany jest skład który oryginalnie stał w tym miejscu, a nie ten po edycji. Myślę że w tym miejscu przydała by się opcja "dodaj do magazynu składów", bo z takim gołym wpisem to i tak niewiele da się zrobić (na ekranie "Wczytanie" opcje "zamień na skład w schowku" oraz "wymień ze składem w schowku" są u mnie cały czas na szaro). Co się tyczy ekranu "wczytanie" i dodaniu edytowanego składu do magazynu, to dodaje się skład oryginalnie stojący na scenerii, natomiast nazwę dostaje taką jak skład po edycji. 
* Czy podczas edycji składów przy odznaczonym polu "zapisuj do pliku tymczasowego" zmiany powinny się nanosić bezpośrednio na źródłowy plik scn? Bo u mnie plik ten pozostaje bez zmian.
* Jeżeli jakaś tekstura ma w pliku textures.txt przypisane kilka modeli, ale wszystkie modele mają ten sam obrazek mini to wybierany jest automatycznie pierwszy model, i nie da się tego w żaden sposób zmienić, jedyne co przyszło mi do głowy to zrobienie oddzielnych plików mini do każdego modelu (co oczywiście działa, ale w katalogu textures/mini mam po pare takich samych obrazków różniących się tylko nazwami, co wydaje mi się być trochę bez sensu).
* Przykład scenerii Całkowo: podczas edytowania składu kierowanego, odpalam symulator i wyskakuje przy ładowaniu jakiegoś trainseta "unreckognized command: 1". Po rozpoznaniu okazało się że w trainsetach które mają jako jeden z parametrów (chyba szybkość początkową) 0.1 starter zamienił kropkę na przecinek co daje taki skutek. Dzieje się to tylko po edycji składu, a i to nie zawsze bo po zamianie sn-61 na gagara działa ale na su-42 już nie.Jestem ciekawy czy takie błędy występują jeszcze u kogoś, czy jest to w jakiś sposób wina mojego komputera? Chyba tyle, generalnie jestem pod wielkim wrażeniem efektu pracy @Ra, powyższe błędy to tylko drobiazgi które w niewielkim stopniu wpływają na przyjemność czerpaną z używania symulatora. Niemniej jednak gdyby dało się coś z tym zrobić to było by jeszcze lepiej :). Pozdrawiam.

Ra:
Dziękuję za szczegółowy opis. Jak tylko będę siadał do kodu, to przyjrzę się i sprawdzę, co da się zrobić.

Zmiany nie są nigdy zapisywane do oryginalnego pliku SCN (głównie z powodu pomijania mniej istotnych informacji przy zapisie). Zapis do pliku tymczasowego dotyczy pliku $.SCN, gdzie powinny zostać zapisane modyfikacje. Zmienione składy w scenerii można również zapisać do pliku time*.sct (gwiazdka jest zastępowana cyframi odpowiadającymi godzinie i minucie, przy uruchomieniu symulacji wybierany jest plik najbliższy aktualnemu czasowi).

Wstawianie składów ze schowka nie zostało dokończone - pewnie dlatego, że magazyn składów lepiej się sprawdza.

El Mecánico:
Przydało by się w końcu zrobić dodawanie taboru z paczek do symulatora, bo ręczne klepanie textures.txt skutecznie odstrasza, za dużo parametrów do spamiętania;]

Ra:
Jak ktoś raz dobrze zrobi TEXTURES.TXT dla jakiś tekstur, to może wysłać rezultat na serwer, skąd inni mogą pobrać i nikt potem nie musi wpisywać tego ręcznie. Mechanizm wysyłania i pobierania działa od dosyć dawna.

Cóż z tego, jeśli oprócz mnie prawie nikt tego nie wysyłał? Niestety, nie mam upodobania w kolekcjonowaniu taboru i nie ściągam najnowszych modeli ani tekstur, a co za tym idzie, nie opisuję ich w TEXTURES.TXT i nie wysyłam opisów...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod