Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (47/83) > >>

Monczan_SP32:
Zapewne w szkole miałeś niemiecki ;-) Ten komunikat nie jest błędem przy ściąganiu pliku. Swoją treścią informuje, że nie ma takiego pliku do ściągnięcia. (Dokładnie to jest "Nie znaleziono rozwiązania. Spróbuj później")

Ra:
Miałem poczekać do 04-04, ale że zrobiłem dziś poprawkę na przeliczanie rozjazdów krzyżowych, a wcześniej trochę istotnych zmian w edytorze, to publikuję dziś.

Wersja alfa 1.0.80.4529


* Poprawione dodawanie odcinka. Wcześniej odcinek potrafił się wstawić odwrotną stroną niż się narysował (połączony punkt był oddalony, a ten drugi - w miejscu połączenia), co mogło powodować powstawanie torów zerowej długości. Teraz dodawanie nowych odcinków jest już dużo prostsze.
* Do Virtual Bus eksportują się kwadraty wielkości 4km×4km. Nadal plik MS2. Próbowałem eksportować Grudziądz i robią się czasem jakieś dziwne trójkąty, które trzeba by poprawiać ręcznie. Poza tym skrzyżowania są do kitu. Trzeba zrobić od razu eksport do 3DS. Ponadto zastanawiam się, czy edytor BWIU da się wykorzystać jakoś do MaSzyny...
* Na formie edytora dodany jest przycisk sprawdzenia nowej wersji. Wcześniej trzeba było czekać, aż program się sam zapyta, jeśli ktoś uruchamiał od razu w trybie edytora. W związku powyższym guziki eksportu zostały przeniesione na zakładkę Komórki.
* Poprawione zostało ustawianie stycznych dla łuków. Po rezygnacji z automatycznego ustawiania stycznych ręczne ich ustawianie jest mocno niewygodne. Zalecane jest ustawianie promienia łuku pomiędzy prostymi przyklejonymi do linii kierunkowych, co po wyłączeniu przeliczania stycznych działa dużo lepiej. Wyłączyłem, ponieważ metoda wyliczania stycznej gubiła się przy obliczeniach na kątach, przez co produkowała łuki od niewłaściwej strony. A naprawianie "na siłę" dawało łuki o promieniach 30-60m, co z kolei prowadziło do wykolejenia taboru.
* Przy przeliczaniu kilometrażu na niwelecie uwzględniany jest współczynnik deformacji osi wschód-zachód w układzie współrzędnych geodezyjnych PUWG 1992. Jest on przybliżony funkcją kwadratową, osiągającą minimum -70m/km na południku 19°E z miejscami zerowymi w okolicy 280km od niego. Dzięki temu scenerie oddalone od 19°E będą miały dokładniej przeliczane długości (wcześniej współczynnik deformacji był stały). Obecnie dokładność przeliczania kilometrażu wynosi ok. 2m (niezależnie od długości trasy), co mieści się w granicach błędu pozycjonowania obiektów i dokładności zdjęć Geoportalu.
* Na formie Własności można wpisać wysokość n.p.m. dla przekrojów poprzecznych (profil pionowy linii kolejowej). Można wpisywać wysokości tylko dla przekrojów, które zostały zablokowane w wysokości (współrzędna Z). Przekroje niezablokowane nie są używane do wyznaczenia wysokości torów. Ich wysokość jest obecnie ignorowana (i nie jest przeliczana).
* No i na koniec - wreszcie udało mi się naprawić przeliczanie rozjazdów krzyżowych (anglików). We wcześniejszych wersjach łuki wewnętrzne rozjazdu ustawiały się na promień 46m, wypukłością na zewnątrz. Było to związane z nieprawidłowym wyliczeniem punktu kontrolnego. Obecnie, po wykonaniu naprawiania zwrotnic rozjazdu łuk ustawia się samoczynnie na 190m i we właściwą stronę.
Analiza plików map pobranych z Geoportalu pokazuje raczej niewielkie zainteresowanie edytorem. Poza projektami w których uczestniczę, widać że zostały pobrane okolice Sochaczewa, Szczecina i Trójmiasta oraz linia Tczew - Elbląg - Braniewo - Rosja.

Ra:
A tym razem to się zagapiłem i nie zdążyłem na 05-05. Ale za to poprawiłem dziś dosyć krytyczne błędy.

Wersja alfa 1.0.81.4756

Zmiany dotyczą głównie edytora oraz powiązanych z nim form pomocniczych.
* Na zakładce Dodaj dodany jest przycisk Dodawanie danych zewnętrznych, który otwiera formę GisData. Forma ta na chwilę obecną pozwala utworzyć pusty plik dla edytora, zaczepiony początkiem scenerii w dowolnym miejscu w Polsce. Pozwala również pobrać z serwera i wypakować plik z przydziałem komórek dla obszaru Polski. Szczegóły na kursie e-mailowym.
* Na formie własności torów można zmieniać tekstury podsypki i szyn (wybrać z listy, dane muszą się znajdować w pliku scenerii).
* Niwelety mogą być zaczepiane do przekrojów poprzecznych, położonych na innych niweletach. Przekroje poprzeczne przyszpilone w płaszczyźnie do określonego punktu o znanym kilometrażu (np. nastawnia, most, rozjazd) można również umieścić bezpośrednio na torze, zamiast na niwelecie - jest to krok w kierunku uproszenia niwelet na liniach jednotorowych (na dwutorowych niweleta idzie pomiędzy torami).
* Poprawiona jest obsługa tablicy z rekordami danych scenerii w pamięci, szczególnie w zakresie dowolnego zwiększania tej tablicy i wyszukiwania wolnych pozycji po skasowanych rekordach.
* Dla miłośników tramwajów pojawiła się możliwość zaimportowania do RSF torów z ATS i wyeksportowania ich do MaSzyny. Niestety, podczas importu nie są tworzone rozjazdy, więc tory po wyeksportowaniu mogą się nie nadawać do jazdy. Ale pierwsze koty za płoty...

Cambiado:
Hej.
Mam pewną uwagę co do edytora. A dokładniej rzecz biorąc, co do przybliżenia. Jest ono bardzo niewygodne. Na przykład korzystając z przybliżenia 4px/m, to bardzo mało widać. Jeżeli ma się na przykład odcinek 20km torów, trzeba klikać 10 minut strzałkę, aby dotrzeć z jednego końca na drugi. Jeśli natomiast zmieni się przybliżenie 250px/km, to się pojawia inna mapa, trzeba pobierać nowe kwadraty z geoportalu i co gorsza, te przybliżenia ze sobą nie współpracują, są niezależne. Jak się przesunie mapę na mniejszym powiększeniu, to na mniejszym pozostaje dalej w tym samym miejscu.

(Piszę to dlatego, gdyż zacząłem tworzyć nową trasę, i gdy uruchamiam edytor, to pokazuje mi miejsce oddalone o jakieś 2 km od stacji, którą wykonuję. Pobrałem zdjęcia w przybliżeniu 4px/m, i teraz aby to znaleźć muszę poświęcić kilka minut.)

I teraz moje pytanie. Czy nie można by zrobić, aby przybliżenia ze sobą współdziałały?

Pozdrawiam

surgeon:
Ja nie mam żadnych problemów z przesuwaniem mapy. Owszem, początkowo było ciężko, ale szybko przywykłem i nie chciałbym zmian w tym względzie. ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod