Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (27/83) > >>

Ajusto:
Ja już takiego PDF-a robię mam napisane 23Str. Jak skończę to udostępnie:) Taki jak by poradnik do MaSzyny

Ra:
Jak skończę program, to on większość rzeczy będzie robił sam.

W trybie prostym, dla początkujących użytkowników, będzie sam pobierał pobierał paczki z internetu, instalował je, dociągał poprawki, opisywał tekstury, i przed każdym uruchomieniem pisał, jak sterować wybraną lokomotywą (co będzie sobie można wydrukować). Wszelkie opcje, które nie będą niezbędne, zostaną ukryte.

W trybie normalnym wszystkie powyższe operacje da się wykonać ręcznie, plus będzie wybór EXE, przeglądarka do taboru i edytor składów. Instalator paczek będzie również uwzględniał paczki, które nie są kompletem do scenerii (np. pojazdy, które będzie sobie można wstawić do scenerii, jak Ma090). Do tego edytor wersji językowych.

W trybie specjalnym będzie możliwość przeglądania struktur (wpisów) oraz poprawiania ich. Zarówno scenerii, jak i taboru. Będą opcje do wyszukiwania i naprawiania błędów. Również konwersja formatów.

W trybie maksymalnym będą dodatkowo opcje dla tych, którzy tworzą trasy. Na przykład generator ukresów, sprawdzanie przechyłek, krzywych przejściowych, rozmieszczenia słupów trakcji. Być może uproszczona symulacja ruchu składów i sterowania.

W trybie ekstremalnym ma być prototyp serwera ruchu dla nowych wersji symulatora. Czyli program, do którego będzie można podłączyć kilku użytkowników, niektórych jako obsługa pociągu, innych jako obsługa nastawni, a serwer ruchu będzie przesyłał informacje pomiędzy nimi (taki multiplayer). Serwer ruchu będzie pamiętał stan scenerii przez całą dobę i jak ktoś się wykolei, to trzeba będzie przyjechać z dźwigiem i posprzątać.

Każdy sobie włączy taki tryb pracy, jaki mu będzie odpowiadał i jakim się będzie w stanie posługiwać.

A jakby co, instrukcja jest tutaj: http://eu07.rainsted.com/wczytanie.html. Jedyny problem jest taki, że program jest w trakcie rozwoju, więc nie ma jeszcze pewnych rzeczy, które powinny być (np. nakładanie łatek na pliki tekstowe, analiza plików .mmd), a pewne rzeczy ma nadmiarowo (np. edytor Dynamic.dat - zostanie kiedyś usunięty).

Ra:
Wersja alfa 1.0.44

Ponieważ mnożą się na forum ekrany startowe, dodałem znajdywanie potencjalnych oraz kopiowanie wylosowanego jako textures/logo.bmp. Ekrany startowe można umieścić w katalogu textures jako logo*.bmp, albo w katalogu textures\logo pod dowolną nazwą (byle .bmp - może kiedyś dodam wczytywanie innych formatów).

Ponieważ idę w stronę zautomatyzowania pobierania paczek z internetu i instalowania ich, potrzebny będzie do tego program 7-Zip. Jeśli ktoś jeszcze nie ma zainstalowanego, zobaczy sugestię pobranie go z internetu - po wciśnięciu [OK] otworzy okno przeglądarki w pobierania pliku instalacyjnego (ok. 1MB). Potem trzeba jeszcze ten plik uruchomić i dokończyć instalację. (W kolejnych wersjach sam pobierze i uruchomi.)

Trzecia drobnostka to wyświetlanie ustawień na ekranie z opisem. Poza trybem prostym można to wyłączyć na zakładce Ustawienia. Opis ten nie jest kompletny (tu liczę na Waszą inicjatywę).

Z ciekawszych rzeczy, na stronie zbieraczki linków http://eu07.rainsted.com/archives/, po wejściu w miesiąc, można podejrzeć, jakie pliki zostały umieszczone w wybranej paczce. Wystarczy kliknąć na nazwę paczki.

Wyświetla się dokładnie ten sam plik ARCH.TXT, który jest wysyłany przy katalogowaniu paczki.

Wersja alfa 1.0.45

Nie będę kisić nowej wersji, skoro jest już gotowa.
* Poprzednie wersje przy opisywaniu tekstur miały tendencje do tworzenia dwóch linii z wykrzyknikiem w plikach TEXTURES.TXT. Teraz zostało to wyeliminowane.
* Przywrócony jest wewnętrzny zestaw danych do opisywania tekstur. Wiele nie pomoże, bo łatwiej jest pobrać gotowe z serwera. Ale nie przeszkadza, więc na razie pozostanie. Do czasu zgromadzenia kompletu danych na serwerze.
* Na zakładce Tabor posiadany -> Narzędzia aktywna jest opcja Jednorazowo dla wszystkich katalogów. Zaznaczenie tego kwadratu przed naciśnięciem przycisku Pobierz opisy tekstur i modeli z serwera, spowoduje pobieranie wszystkich dostępnych opisów z serwera i dopasowanie ich do posiadanych zasobów. Opcja blokuje się po użyciu. Oczywiście, aby ktoś mógł pobrać z serwera, ktoś inny musi to najpierw wysłać. Ja wysłałem co mogłem. Dane dostępne na serwerze są parokrotnie sprawdzone i nie powinny mieć błędów. Teraz prośba do tych, którym udało się coś poopisywać: jeśli działa Ci edytor składów i losowanie tekstur, prześlij efekty swojej pracy na serwer, aby inni też skorzystali.
* Ekran startowy można teraz powiązać ze scenerią i prowadzonym pojazdem. Robi się to przy pomocy menu uruchamianego prawym przyciskiem myszy, po zaznaczeniu składu w dolnym lewym okienku na zakładce Wczytanie. Dokładniej to ekran startowy wiąże się z nazwą toru, na którym stoi trainset. Tak więc wystarczy dowiązać w jednym Quarku, żeby na pozostałych był podobny efekt.
Nadal apeluję o pomoc przy katalogowaniu paczek (tzn. w robieniu spisu zawartości). Na stronie http://eu07.rainsted.com/archives/ zarejestrowanych jest około 150 linków do paczek, które nie zostały jeszcze skatalogowane. Cała masa niedopisanych linków i paczek jest jeszcze na stronach twórców taboru.

Na chwilę obecną jest około 250 skatalogowanych paczek i 480 linków. Oceniam, że jest to połowa wszystkich dostępnych paczek i 3/4 linków.

Ra:
Wersja alfa 1.0.46

Ta wersja inaczej pobiera program 7-Zip. W odróżnieniu od poprzednich wersji, nie jest pobierany przez przeglądarkę, tylko bezpośrednio do katalogu download. Jeśli już jest pobrany, zostanie uruchomiony instalator.

Wersja alfa 1.0.47

Poprawiłem dwa błędy. Pierwszy to zmiana rozmiarów okna z informacjami o sterowaniu i ustawianiach. (Okno to pojawia się w trybie prostym, a w pozostałych trybach może być włączone lub nie.) Drugi dużo bardziej istotny - odhamowanie stojących składów. Jeśli autor trasy wpisał prędkość składu poniżej 0.1, mogła ona zostać zaokrąglona do zera, przez co pozostałe składy na sceneriach mogły stać nieruchomo. Teraz wartość większa od zera, a mniejsza od 0.1 jest zaokrąglana do 0.1. Dzięki temu uruchamiane scenerie będą działać lepiej.

Nową rzeczą do testów jest automatyczne pobieranie nowszej wersji programu z serwera. Ale to da się przetestować dopiero jak pojawi się kolejna wersja. (Wymagany jest program 7-Zip oraz polecenie CHOICE w systemie.)

Wersja alfa 1.0.48

Wersja ta potrafi zrobić listę końców torów (również dróg i rzek) w postaci pliku .inc dołączającego jakąś konstrukcję do każdego zakończenia. W archiwum przykładowo plik zawierający czerwoną tablicę. Można to wykorzystać do sprawdzenia ciągłości trasy w trakcie jej tworzenia, zabezpieczenia niewidocznymi torami podczas używania i testowania, a także jako generator kozłów oporowych na końcach torów. Czytaj więcej...

Wersja alfa 1.0.49

Końcówki torów, dróg i rzek zostały rozdzielone według typu - oddzielne pliki .inc. Poprawione jest instalowanie nowej wersji (ścieżka do 7-Zip w cudzysłowie, opóźnienie za pomocą ping, ponowne uruchomienie MaSzyna.EXE w sposób zależny od wersji Windows). Dodane pytanie, czy sprawdzić obecność nowej wersji na serwerze.

Wersja alfa 1.0.50

* Możliwość ręcznego sprawdzenia dostępności nowej wersji (przycisk na formie komunikacyjnej, otwieranej małym przyciskiem obok adresu serwera na zakładce Ustawienia).
* Możliwość tworzenia manifestu scenerii (wykazu plików).
* Ciąg dalszy testów automatycznego pobierania nowej wersji - proszę o pobranie wersji 1.0.49 i przetestowanie, czy wersja 1.0.50 się prawidłowo pobierze i zainstaluje.
Wersja alfa 1.0.51

W tworzonym manifeście scenerii pomijanie są tekstury pojazdów. Katalogowanie paczek przeniesione na zakładkę Paczki. Na zakładce Debugger zaczęty randomizer roślinności (zupełnie nie działa). Na zakładce Ustawienia dodana możliwość zmiany języka - do testów. Proszę o zgłaszanie błędów w tłumaczeniach.

Wersja alfa 1.0.52

Poprawione tłumaczenie na język angielski. Dostępne tłumaczenie na język włoski. Rozpoznanie języka na podstawie rejestru Windows. Możliwość dodania kolejnych języków. Dodana rozdzielczość 1440×900.

Wersja alfa 1.0.53

Możliwość zapisu manifestu scenerii w dwóch wersjach: CSV oraz INI (hierarchiczna). Zaczęte klasy serwera ruchu. W eksporcie scenerii do UTR poprawione wyliczanie pozycji semafora. Ukrywanie form przed pokazaniem jako Modal (pojawiał się błąd). Poprawione usuwanie nieba, jeśli wybierane losowo (nie usuwało się). Na zakładce Debugger jest możliwość ustawienie tolerancji odległości dla łączenia torów (domyślnie wartość 15, czyli 1.5mm). Wyświetlanie plików .SCM, .INC, .CTR z podkatalogów (wcześniej tylko z głównego scenery). Zmiana formatu w generatorze nullstop.

Wersja alfa 1.0.54

Poprawione kolejne drobiazgi. Usunięte paski przewijania z formy startowej (co to niby ma sterowanie lokomotywą opisywać, ale treść nie jest napisana). Ignorowanie nieba w komentarzu (było uznawane za wpis nieba i powodowało usunięcie kolejnych wpisów, w tym właściwych). Zapisywanie wybranego języka - język będzie wykrywany tylko, gdy nie został zapisany.

   Na zakładce Debugger, dla mocno zaawansowanych dostępne są funkcje obróbki torów. Funkcje te są na razie "na brudno" i pewnie zostaną zmienione w przyszłości. Na zakładce Wczytanie należy wybrać plik .inc albo .scm zawierający tory. (Gdy mowa jest o torach, dotyczy to także road i river.)

Przycisk Napraw nulltrack w połączonych wymaga wcześniejszego użycia przycisku Generuj połączenia torów (najlepiej kolejno z tolerancją ustawioną na 15, 50, 200, 1000, 5000) i powoduje przeliczenie współrzędnych końców torów w taki sposób, aby nie było między nimi przerw. Wynik obliczeń zapisywany jest do pliku TEST.INC. Przeliczanie jest robione w następujący sposób: jeśli kolejno połączone są odcinki normal, ich końce zostają przesunięte na środek odcinka, jaki był między tymi końcami. W przypadku połączenia normal i switch, koniec normal przesuwany jest do punktu końcowego zwrotnicy, a punkty zwrotnicy nie są modyfikowane. Podanie zbyt małej tolerancji przy generowaniu połączeń spowoduje, że tory nieprzylegające do siebie zostaną uznane za niepołączone. Podanie od razu dużej wartości tolerancji (np. 5000) może spowodować, że bardzo krótkie odcinki toru zostaną połączone odwrotną stroną. Podanie tolerancji większej od 30000 (3m) może spowodować ściągnięcie do siebie równoległych torów.

Przycisk Napraw łuki zwrotnic służy do przeliczenia punktów kontrolnych we wczytanych zwrotnicach. Punkty te wyliczane są w sposób uproszczony. Pierwszy punkt jest umieszczony w 1/3 długości odcinka prostego, a drugi w 2/3 odległości od końca toru odchylonego do środka toru prostego. Jeśli obydwa tory są odchylone, punkty kontrolne nie są przeliczane. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych.

Przycisk Usuń łuki z krótkich odcinków powoduje wyzerowanie punktów kontrolnych w torach, których długość w linii prostej jest mniejsza niż 1m. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych.

Przycisk Transformuj powoduje przeliczenie pozycji wczytanych torów i zwrotnic. Tory przesuwane są o wektor wpisany w pola dx, dy, dz, a następnie obracane względem osi OY (pionowej w początku układu współrzędnych) o podany kąt. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych. Uwaga! Nie są przemieszczane pozycje dla plików include oraz inne elementy, nie będące torami.

Nie przewiduję tworzenia bardziej szczegółowego opisu tych narzędzi.

mejdzel:
@Ra
Mam pytanie odnośnie 7zip.
Można jakoś wyłączyć instalowanie 7zip'u ? Bo to mnie wkurza; Gdy włączam starter instalacja... , nie potrzebuje 7zip mam WinRAR'a
Pozdro :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod