Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (26/83) > >>

mechatronik:
Witam.

Chciałem się zapytać czy przyszłościowo istniałaby możliwość stworzenia niejakiej bazy składów? Już wyjaśniam o co mi chodzi.
Otóż po Polskich szlakach jeździ od groma różnych składów z różnymi pociągami, jednakże spora liczba pociągów ma zawsze (lub w większości) taką samą ilość wagonów danego typu i jest prowadzona takim samym lokiem (przynajmniej seria jest taka sama). Zatem stworzenie takowej bazy (uaktualnianej przez samego użytkownika programu, lub poprzez serwer), przyczyniłaby się do zwiększenia realizmu ("wyglądu") składów poruszających się w Symku. Każdy skład z takiej bazy miałby krótki opis (gdzie zazwyczaj jeździ i jaki numer ma ten oto pociąg w rzeczywistości), a w parametrach pozmieniane miałby wartości dot. np obciążenia wagonów.
Oczywiście jest to tylko propozycja/zapytanie, na czas przyszły bliżej nie określony ;), bo obecnie wiem, że pracy jest bardzo dużo i nie ma czasu a niekiedy i chęci (co jest oczywiście w pełni zrozumiałe) do dodawania kolejnych to opcji i urzeczywistniania zachcianek forumowiczów :> .

Pozdrawiam i życzę wytrwałości @Ra :).

Ra:
Aby takie składy dało się łatwo wklejać do scenerii, musiałyby być do wczytywania przez jako include w folderze scenery. Trzeba by sprawdzić, czy include wewnątrz trainset będzie działało (bo trainset musi być z nazwą toru od scenerii).

Dalej, proponowałbym umieszczać takie składy w podkatalogach o nazwach utworzonych z roku oraz nazwy przewoźnika, czyli np. scenery/2008PKP. W miarę możliwości rok należałoby zaokrąglić do podzielnego przez 5 lub dziesięć, żeby tylko z grubsza sygnalizować okres historyczny funkcjonowania danego składu. Dzięki wpisaniu roku jako pierwszego, mój program mógłby rozpoznawać takie składy jako gotowe do wstawienia.

Alternatywa jest taka, żeby utworzyć oddzielny katalog, np. trains i w nim zapisywać składy z podaniem roku i krótkiego opisu w nazwie. To chyba by było mniej funkcjonalne.

Trzeba by jeszcze opracować znaczniki w komentarzach, które by opisywały dany skład (podobnie jak //$o opisuje misję). Częściowo można by się oprzeć na mojej propozycji opisu warunków miejscowych (//$w), chociaż to opisuje bardziej trasę, a w mniejszym stopniu również budowę składu i zasady losowania tekstur.

Ra:
Wersja alfa 1.0.42 - poprawki

Dopatrzyłem się paru błędów i poprawiłem je. Po pierwsze, po pewnych zmianach flag obiektów zaczęły się ponownie wczytywać include w komentarzu - zablokowałem to. Po drugie, po wczytaniu struktury był problem z jej usuwaniem (array out of bounds) - poprawione. Po trzecie, dołączony plik /download/start-pl.txt, służący do opisu uruchamiania lokomotywy (działa tylko w trybie prostym).

Na tym się zatrzymam na chwilę. Plik ten ma strukturę pliku INI, to znaczy sekcje i klucze z wartościami ([sekcja] klucz=wartość). Podstawowa sekcja nazywa się [start] i zawiera listę lokomotyw oraz skoki (^) do sekcji z opisem.
--- Cytuj ---[start]
EN57=^EN57
EU06=^E
EU07=^E
EP08=^E
EP09=^E
SA109=^SA109
SM03=^SM03
SN61=^SN61

--- Koniec cytatu ---

Znak ^ oznacza, że należy wyświetlić sekcję o nazwie umieszczonej za nim. Wskazaną sekcję wyświetla się po kolei, linijkami. Na przykład sekcja [E] to sterowanie lokomotywami elektrycznymi (wspólne dla wszystkich). Oprócz tekstu do wyświetlenia można umieścić odwołanie do innej sekcji, albo tylko do wybranej linii z innej sekcji. Dodatkowy opis jest w pliku /download/start-pl.txt.

Nie działa jeszcze wyświetlanie sekcji o długości wybranego EXE. Ma to służyć do opisania szczególnych właściwości danego EXE. Byłbym wdzięczny, gdyby komuś udało się doprowadzić opis sterowania do większego sensu, niż jest to obecnie.


Poza tym, nowością jest wysyłanie plików TEXTURES.TXT na serwer, aby inni mogli pobrać sobie opis tekstur. Pobieranie będzie w przyszłych wersjach. Wysyła się wciskając przycisk na zakładce Narzędzia zakładki Tabor posiadany, po wybraniu modelu z listy po lewej stronie. Trzeba mieć aktywne konto na serwerze danych (21 osób obecnie ma).

Ra:
Wersja alfa 1.0.43

Zmierzam do dokończenia edytora składów. Aby edytor działał poprawnie, musi mieć informację o tym, jakie tekstury można użyć na wybranym modelu. Informacje takie zapisywane są w pliku TEXTURES.TXT. Dotychczas trzeba było edytować te pliki ręcznie. Teraz można je również pobrać z serwera.

Aby pobrać opisy tekstur z serwera, trzeba wejść na zakładkę Tabor posiadany i wybrać katalog/model z listy po lewej stronie. Następnie po prawej stronie wybrać zakładkę Narzędzia. Dla lepszego efektu można zaznaczyć kwadrat Nadpisuj już ustawione (może to skasować naniesione wcześniej poprawki). Ostatecznie nacisnąć przycisk Pobierz opisy tekstur i modeli z serwera.

Może się okazać, że pobrane opisy nie obejmą wszystkich tekstur, albo w ogóle nic się nie pobierze. W takim przypadku pozostaje opisać tekstury ręcznie, albo poczekać, aż opisze je ktoś inny i wyśle na serwer.

Proszę osoby, którym udało się poprawnie opisać tekstury (tzn. działa prawidłowo losowanie tekstur i pojawiają się one poprawnie w edytorze składów), o przesyłanie danych na serwer. Informacja o teksturach na serwerze nie stworzy się sama, ani ja nie mam pojęcia, jakie tekstury, modele i w jakich katalogach mogą być w użyciu. Wysłanie własnego opisu wymaga uaktywnienia konta na serwerze.

Poza tym jest parę poprawek:

* Zablokowane chceckboxy w poprawianiu pojazdów. Checkboxy informują o tym, którym nieposiadanym modelom został już przypisany posiadany model. We wcześniejszych wersjach można je było przełączać ręcznie, co nie miało sensu.
* W plikach TEXTURES.TXT pierwszy wiersz (ten z wykrzyknikiem) może zawierać więcej nazw obrazków mini (nazw modeli). Jest to przydatne np. w przypadku katalogu EU07, w którym jest zarówno EU07, jak i EU06 i ET41.
* Na zakładce Składy poprawione są obrazki mini pojazdów wieloczłonowych. Nie wyświetlały się poprawnie np. EN57, ponieważ nazwa obrazka mini była tworzona z nazwy katalogu.
* Również na zakładce Składy lista tekstur jest filtrowana według wybranego modelu (nazwy obrazka mini). Jeśli wybierze się EN57-RA, to nie wyświetlają się tekstury dla EN57-S.
* Na zakładce Tabor posiadany zapisanie TEXTURES.TXT przyciskiem, aktualizuje informację o teksturach. Np. na zakladce Składy jest to od razu widoczne.
* Można powiększyć okno programu ponad 800×580.

Ponadto uruchomiłem katalog paczek i linków oraz wyszukiwarkę plików:

* http://eu07.rainsted.com/archives/filefind.php - wyszukiwarka plików w skatalogowanych paczkach
* http://eu07.rainsted.com/archives/ - lista skatalogowanych paczek i linków do nich

Jeśli na stronie z listą paczek z danego miesiąca pojawi się Weryfikator aktualności linków, należy nacisnąć przycisk Sprawdź. Pozwoli to uchronić niektóre linki przed wygaśnięciem.

Obecnie na serwerze jest zarejestrowanych:
390 linków,
210 skatalogowanych paczek (drugie tyle jeszcze nie jest),
22 kont użytkowników.

DiDok:
Jak skończysz program to bez instrukcji się chyba nikt nie połapie =] W sumie myślałem o tym, aby napisać elegancką instrukcję do MaSzyny (w PDF) dla nowych uzytkowników - zawsze mniej dziwnych pytań by było na forum...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod