Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)

<< < (23/83) > >>

AtapiCl:

--- Cytat: Ra w 26 Grudnia 2007, 22:27:50 ---Jeśli niebo jest jako ustaw losowo, to powinno zostać zapisane w pierwszej linii pliku $.SCN. Zobacz, czy się z czymś nie połączyło i co się stało z oryginalnym wpisem nieba, jeśli taki był.

Zobacz też zawartość pliku MASZYNA.INI, w szczególności czy w sekcji [SKY] nie ma śmieci. Powinno być tam coś takiego:

--- Cytat: MASZYNA.INI, fragment ---
[SKY]
letnie z chmurami=sky skj_day1.t3d endsky
bezchmurne=sky skj_day2.t3d endsky
zachmurzone=sky skj_day3_chmury.t3d endsky
dzien mglisty=sky skj_day3mgly.t3d endsky
wieczór zimowy=sky skj_day_zima.t3d endsky
Całkowo=sky skaj.t3d endsky


--- Koniec cytatu ---
z liniami odstępu przed i po. Nazwy wpisów nieba mogą się różnić, zwłaszcza jeżeli nie zostały dodane ręcznie, tylko program sam je znalazł.

--- Koniec cytatu ---
Tu mam dobrze:

--- Kod: ---[SKY]
day1=sky skj_day1.t3d endsky
day2=sky skj_day2.t3d endsky
day3mgly=sky skj_day3mgly.t3d endsky
day3_chmury=sky skj_day3_chmury.t3d endsky
day_zima=sky skj_day_zima.t3d endsky
night1=sky skj_night1.t3d endsky
--- Koniec kodu ---


--- Cytuj ---Komórka pamięci i odwołanie do niej może być w którymś pliku dołączanym przez include.

--- Koniec cytatu ---
No tak, ale to się przecież nie zmienia. A jak tak jest, to nie powinno wywalać tego błędu tylko przy uruchomieniu tym programem, ale za pomocą start.exe też.

RooteK:
Może by uniknąć sytuacji jak na poniższym skreenie, wprowadzić specjalne kodowanie nazw dla tekstur. Na przykład :

ET22-001-201E.bmp

Gdzie ET22 to typ pojazdu a zarazem nazwa folderu w którym znajduje się model.

001 to nazwa tekstury

201E co to może być :) Nazwa modelu. Np. w siódemkach by wyróżnić tex dla 4E 303E itp.

Program by to wszystko przemielił i podał tekstury pasujące tylko do danego modelu.

Krzysiek626:
Nie wyobrażam sobie takiego manewru.
Nie wziąłeś pod uwagę że Twoja propozycja zmienia wszystkie wpisy taboru do scenerii dotyczące tekstur. Do poprawek jest więc wszystko, a to moim zdaniem jest zły pomysł.
Problem jeszcze jest taki że nie iwdzę powodu na Twoim screenie który usprawiedliwiałby takie zmiany.

Ra:
@GlowaWojtas,

Po pierwsze, od samego początku pisałem, że przypisanie modeli do tekstur trzeba robić ręcznie na podstawie opisów i przykładów, bo nie da się tego zrobić z automatu. Ponieważ, od zarania MaSzyny tekstury dla modeli nie zostały oddzielone logicznie od tekstur pozostałych. I teraz już się tego wprowadzić nie da, bo trzeba by totalnie wszystko przerobić, co spowodowało by masę nowych błędów. Nawet jakby program miał to przemielić i pozmieniać, to i tak najpierw ktoś by musiał ręcznie poopisywać tekstury, które są na jaki model, a które są pozostałymi.

Po drugie, mimo wszystko zrobiłem automat, który ma ułatwić to zadanie. Niemniej jednak nie działa on idealnie, bo po prostu nie może. Mam trochę różnych katalogów z modelami i teksturami, dla tych katalogów zdefiniowałem domyślne wpisy. Jednak jest możliwe, że każdy stworzy jakiś własny model i umieści go w dowolnym katalogu, albo posegreguje pojazdy według własnych, sobie znanych zasad. Nie jestem w stanie nadążyć za nazwami katalogów i zdefiniować prawidłowych wpisów w takich sytuacjach. Również prosiłem o podawanie nazw katalogów oraz domyślnych dla nich modeli, abym mógł to uwzględnić w kolejnych wersjach (chociaż uważam takie rozwiązanie za mocno przesadzoną protezę).

Po trzecie, powinieneś w pierwszej kolejności na zakładce textures.txt zrobić wpis !=e,EP01. Spowoduje to odrzucenie tekstur bez minusa w nazwie. W tym przypadku odpadnie również EP01.TGA, dlatego tej najpierw trzeba przypisać model (o ile to jest tekstura podmienialna na model).

Po czwarte, po to zrobiłem podgląd tekstur, żeby tekstury pozostałe (nie na model) można było wyłączyć np. poprzez wpis WNAMPERO.BMP=-.

Po piąte, w drodze jest zarządzanie teksturami przez serwer. Ale aby miało to sens, najpierw parę osób musi prawidłowo opisać swoje tekstury, a następnie wysłać te opisy na serwer (to jeszcze nie działa). Dzięki temu wszyscy, którzy nie potrafią opisać sobie tekstur, będą mogli skorzystać z cudzego opisu. Zwiększy to znacznie prawdopodobieństwo, że każdy będzie miał tekstury poprawnie opisane. Niemniej jednak w jednostkowych przypadkach i tak będą błędy.

Po szóste, dzięki za pomysł i myśl dalej, co by dało się ulepszyć. :)

RooteK:
Cóż, wiem, że to by wymagało przeteksturowania wszystkich nazw tekstur ale mim zdaniem mógłby to zrobić program który by "wylosował" tekstury w trasach :) Akurat by były nowe. No cuż :) I tak świetny program. Gratulacje!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod