Autor Wątek:  PKP się dzieli wbrew rządowi?  (Przeczytany 2361 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 32
PKP się dzieli wbrew rządowi?
« dnia: 28 Sierpnia 2007, 11:58:53 »
KOLEJOWY PRZEWOŹNIK CHCE UTWORZYĆ KILKA NOWYCH SPÓŁEK
PKP InterRegio - tak miałaby nazywać się spółka, do której trafiłby najlepszy tabor PKP Przewozy Regionalne wyremontowany dzięki UE. Inna ze spółek przejęłaby bazy remontowe.

Rządowy plan przewiduje, że w przyszłym roku wszystkie samorządy wojewódzkie otrzymają udziały w spółce PKP Przewozy Regionalne. Władze województw zgodziły się prezent przyjąć, ale chcą, żeby rząd dorzucił ok ośmiu mld zł na remont taboru. Rząd nie odmówił, teoretycznie negocjacje z samorządami nadal trwają.Tymczasem w Grupie PKP pojawia się pomysł utworzenia nowej spółki PKP InterRegio. Miałaby przejąć część majątku PKP Przewozy Regionalne. - Chętnie zobaczę naiwny samorząd, który zechce przyjąć taką spółkę wydmuszkę - podsumowuje Adrian Furgalski, dyrektor zespołu doradców gospodarczych TOR. PKP twierdzi, że spółkę musi powołać, bo samorządy nie chcą realizować połączeń między województwami.
- Ktoś to robić musi, a PKP Intercity nie może przejąć wagonów remontowanych z unijnych dotacji czy lokomotyw, na remont których Przewozy Regionalne otrzymały pieniądze z budżetu, stąd pomysł powołania nowej spółki -mówi Michał Wrzosek, rzecznik grupy PKP.
- Nie jest to prawdą, te przewozy są dochodowe - mówi Adam Żyliński, wicemarszałek Warmii i Mazur. - Jeżeli jeszcze je zabierze nam rząd, to zostanie nam czarna rozpacz - podsumowuje.
Gdyby majątek wyremontowany za pieniądze publiczne, unijne lub zagraniczne trafił bezpośrednio do PKP Intercity, cała dotacja musiałaby zostać zwrócona.
PKP InterRegio ma przejąć m.in. 74 lokomotywy, które PKP Przewozy Regionalne za 100 mln zł odkupiły od PKP Cargo i remontują za własne pieniądze. Dodatkowo nowa spółka ma przejąć ok. 110 pociągów elektrycznych i ponad 1900 wagonów. W tym cały tabor, jaki PKP Przewozy Regionalne zmodernizowały, korzystając z dotacji unijnych.
Spółka będzie należeć do PKP SA - spółki matki grupy PKP. - Planowany termin wdrożenia dalszych przekształceń to pierwszy kwartał 2008, ale jest to termin płynny - mówi Michał Wrzosek, rzecznik grupy PKP.
- Wygląda na to, że PKP, przekazując nam Przewozy Regionalne, chce nie tylko zachować konfitury, ale i zabrać wszystkie narzędzia, które służą do ich wyrobu - podsumowuje Władysław Husejko, marszałek województwa zachodniopomorskiego.
- Może w takim razie należy powołać również spółkę, która będzie zajmować się przewozami wewnątrzregionalnymi i wreszcie uwolnić ten rynek - dodaje Husejko. Województwo, jak wcześniej Mazowsze czy Wielkopolska, chce powołać własną spółkę zajmującą się przewozami regionalnymi. Czeka na odpowiedź PKP w tej sprawie.
Gazeta Prawna
Pozdrawiam

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
PKP się dzieli wbrew rządowi?
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2007, 14:32:33 »
Ja jeszcze proponuję PKP CARGO podzielić na :
CARGO węgiel
CARGO piasek
CARGO tłuczeń
CARGO ropa
CARGO gaz
CARGO .....

To dzielenie się spółek to jest takie chrzanienie. Po co dzielić? Przecież jak mamy jedną większą grupę to koszta funkcjonowania są jednostkowe, a tak przy X spółkach będzie X kosztów utrzymania\zarządzania (czyli X razy więcej).
Niech lepiej wezmą się biurokraci do roboty i lepiej rządzą a nie tworzą nowe spółki. Z tego co widzę w ostatnim czasie to PKP przyjmuje więcej ludzi do pracy biurowej, zarządzania, promocji itd. niż pracowników technicznych i odpowiedzialnych za ruch kolejowy. Jak tak dalej pójdzie to będzie w Polsce 50 spółek PKP i 50 pociągów bo nie będzie ludzi do naprawy i obsadzenia jednostek i posterunków, ciekawe tylko jak wtedy kolej będzie na siebie zarabiać... .

A co do tego najnowszego taboru PKP to właśnie mamy demonstrację na przykładzie Łódzkiego nabytku jak ten tabor się spisuje... . Wczoraj jechałem za przedziałem służbowym w EN57 i podsłuchałem rozmowę załogi gdy mijaliśmy innego kibelka. Dziwili się co się znowu stało z naszym "cudem techniki" i co tym razem mu strzeliło, że puścili zwykłą starą jednostkę... . Zresztą jak byłem w kabinie "kaktusa"jak go kolejarze zwą, i popatrzyłem na pulpit sterowania to większość przycisków i przełączników była najgorszego sortu. Dali najtańsze "made in China" jakie się tylko dało (i dziwić się że on nawala). Niby nowoczesny pociąg a ja lepsze podzespoły sterownicze mam w urządzeniach które sam robię... .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
PKP się dzieli wbrew rządowi?
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Sierpnia 2007, 16:31:34 »
Sprytnie. PKP nie odda "swojego' innym. Sobie weźmie to co najlepsze "PKP interregio" a samorządom zostawi długi zrobione przez PKP PR. No po prostu genialne :/