Dodałem link z podpisu isdra do pierwszego postu. To te najbardziej działające, ale cudów nie oczekuj.
-----------
Dopiszę się tu. Walczę z eksportem wektorów normalnych.
Skrypt iteruje po obiektach w scenie. Dodaje dla niego modyfikator Edit_Normals.
Potem iteruje po ściankach obiektu. Dla każdej ścianki po id jej vertexa wyciąga z modyfikatora wektor normalny.
Dla pojedynczego obiektu w scenie działa ładnie, dla kilku dostaje undefined szukając modyfikatora (lub ścianki).
Początkowo szukał po typie modyfikatora
meshObj.edit_normals to myślałem, że odnosi się do starej instancji z poprzedniego obiektu, czy coś. Dodałem więc indywidualne nazwy modyfikatorów i odwołuję się po nazwie
meshObj.modifiers[meshObj.name] i to samo. Znaczy prawie, bo po typie eksportował pierwszy obiekt i wywalał sie na drugim, a po nazwie wywala się już na pierwszym. Gdy ma tylko jeden, nadal ładnie eksportuje.
Ktoś coś wymyśli może? Kopia szuka po typie modyfikatora, zwykły po nazwie.
Byłem minutę od rozwiązania. :)
the object must be selected and you must have the command panel in modify mode otherwise the edit normals modifier cannot be accessed with maxscript.