Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki
[FOTO] Jak fotografowac na tekstury ?
KubaPKP:
A jaka minimalna rozdzielczość zdjęć musi być?
Benek:
Jak największa.
Cesky Kretek:
Wiem, że odgrzewam kotleta, ale chciałbym dorzucić kilka słów nt. fotografowania EP09:
EP09 jeżeli jest możliwość sfotografowania tylko jednego boku (np. za mało czasu na oblot dookoła lokomotywy) to fotografujcie tylko bok z okienkami, co jest bardzo ważne zwłaszcza przy skomplikowanej malaturze. Wymazywanie krat i dosztukowywanie pudła oraz malowania z drugiej strony jest bardzo uciążliwe i czasochłonne, a gdy mamy zdjęcia boku z oknami w prosty sposób je wymazujemy a kraty są dodawane jako submodel 3D zasłaniając pudło.
DzordZ:
Mały update o rzeczach niewymienionych wcześniej.
Jeżeli fotografujecie tabor, którego jeszcze nie ma w MaSzynie (czy gdziekolwiek indziej) warto zwracać uwagę na detale (nastawiacz hamulca, haki promowe w przypadku wagonów - materiały pomocne modelarzom) [1]. Co więcej, sfotografowanie tabliczki znamionowej ułatwi identyfikację obiektu [3]. O wiele ważniejsze jednak jest sfotografowanie dwukrotnie danego kawałka taboru. W przeciwnym razie efekt może wyjść jak na [2]. Przestrzeganie tej zasady chroni fotografującego przed złapaniem ostrości przez aparat w nieodpowiednim miejscu. Należy jednak zwracać na fakt, czy słychać silnik autofocusu (lub inne organoleptyczne jego zachowanie) - zmniejszamy szansę wyrzucenia danej fotografii do kosza (tutaj nawet dwóch).
Jeżeli chcecie fotografować tabor w ruchu - mierzcie siły na zamiary, tutaj w grę wchodzą głównie lustrzanki, choć nie jest to mus. Niemniej jednak, dla składów toczących się / ruszających czas migawki powinien wynosić co najwyżej 1/250 sekundy. Może to być jednak wartość krytyczna, a w przypadku osiągnięcia czasów jeszcze krótszych należy zmniejszyć czułość matrycy (pot. zwiększyć ISO), co negatywnie wpłynie na końcową jakość zdjęcia.
dawidczyrnek:
A jak zrobić zdjęcia na tekstury na stacji kolejowej np. Kraków Główny?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej