Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki

 [FOTO] Jak fotografowac na tekstury ?

(1/13) > >>

defiler:
Postanowilem napisac tutorial, w ktorym postaram sie Wam wyjasnic, jak robic cyfrowe zdjecia na tekstury do modeli 3D, skupiajac sie na taborze.

Jak i co nalezy fotografowac?

I.  Lokomotywy dwukabinowe jednosekcyjne ( przykladowo EP05,EU/EP07,EP08,EP09,ET21,ET22,ST43,ST44,SU/SP45,SU46 itp ):

1) Po 3 prostopadle zdjecia na kazdy bok ( tak aby kazde zdjecie mialo czesc wspolna o czym napisze pozniej )
2) 1 prostopadle zdjecie czola lokomotywy
3) 1 prostopadle zdjecie bialego prostokata ZT, tak aby obejmowalo nalepke z informacja o ostatniej naprawie.

II. Lokomotywy dwusekcyje ( przykladowo ET40,ET41,ET42 ):

1) Po 3 prostopadle zdjecia na 1 bok kazdej sekcji ( wystarczy sfotografowac 2 sekcje z jednej wybranej strony. To wystarczy do stworzenia tekstury, ale zawsze lepiej fotografowac po 2 boki kazdej sekcji )
2) 1 prostopadle zdjecie czola jednej z sekcji ( To wystarczy, ale jezeli jest mozliwosc - lepiej sfotografowac czola obu sekcji )
3) 1 prostopadle zdjecie bialego prostokata ZT, tak aby obejmowalo nalepke z informacja o ostatniej naprawie.

III. Wagony pasażerskie/EZT ( przykladowo Bhp, Bdu, Adu itd / EN57,ED72 itd )

1) 1 prostopadle zdjecie czola wagonu/EZT
2) Bok: zdjecia nalezy fotografowac co 3 okna, pamietajac o czesciach wspolnych
3) 1 prostopadle zdjecie bialego prostokata "Stacja ... " w przypadku wagonow lub "ZPR" w przypadku EZT. ( wagonom mozna jeszcze sfotografowac z bliska numery itp. )

IV. Wagony towarowe

1) 1 prostopadle zdjecie czola wagonu
2) Bok: wagon nalezy podzielic na 3 czesci ( pamietajac o elementach wspolnych ! ) i zrobic 3 prostopadle zdjecia.
3) 1 prostopadle zdjecie wozka ( dobrze jest podzielic wozek na kilka zdjec, tzn.: oś - miejsce miedzy osiami - oś ... itd. )
4) 1 prostopadle zdjecie na oznaczenia wagonu, jego nr itp ( glownie w przypadku cystern ).

Wskazówki:
-Zdjecia najlepiej robic w pochmurny dzien. Eliminuje to nierownomierne oswietlenie i wszelkie zbedne cienie.
-Zdjecia najlepiej robic z nieco wiekszej odleglosci, ale za to na zoomie. Nawet mały zoom, znacznie niweluje "efekt beczki" czy "rybie oko".
-Optymalna rozdzielczosc zdjec to 1600x1200, ale im wieksza, tym oczywiscie lepiej.
-Przed fotografowaniem najlepiej ustawic sobie linie na wyswietlaczu, tak aby wedlug nich zrobic proste zdjecie. Na wystwietlaczu wyglada to tak, lub podobnie:

-Przy fotografowaniu bokow taboru, nalezy pamietac o elementach wspolnych na zdjeciach. O co chodzi ? Mysle, ze na ponizszym obrazku zrozumiecie to najlepiej:


-Jezeli jakis fragment lokomotywy/wagonu/EZT zostanie zasloniety przez nieporzadany obiekt taki jak np. słup trakcyjny, drzewko itp, to nie szkodzi. W łatwy sposob mozna to wyeliminowac.

Ponizej przedstawiam dobre zdjecia na tekstury, na przykladzie ET22-086, po to abyscie dokladnie wiedzieli o co tak naprawde chodzi:










Jezeli macie jakies uwagi lub pytania dotyczace robienia zdjec na tekstury, prosze pisac w tym watku.

W zwiazku z projektem 201E Profety, potrzeba zdjec na tekstury ET22.
Jezeli masz aparat cyfrowy i chcesz pomoc, napisz do mnie na PW lub GG.

Pozdrawiam i Zycze Wesołych Świąt!
Maciek

UPDATE 04.11.2007

UWAGA!
Ciagle szukamy do pomocy nowych osob. Chodzi oczywiscie o focenie na texturki wszelkiego rodzaju bykow! Kolega EU05 produkuje ostatnio sporo tekstur z prawdziwego zdarzenia ( co widac na forum ) i co za tym idzie - zaczyna nam brakowac juz materialow !

Sposob robienia zdjec ciagle ten sam z dodatkowymi 2 zdjeciami: Tabliczka znamionowa ( znajdujaca sie na pudle przy lewych drzwiach ) oraz naklejka WN ( znajdujaca sie  na czolownicy - nad zderzakami ).

Jezeli cos sfotografujecie to prosze o kontakt do @EU05 na PW lub maila: juliusz.kublik@gmail.com

Pozdro


Grzegorz KK:

--- Cytat: "defiler" ---Czesc!

Jezeli jakis fragment lokomotywy zostanie zasloniety przez nieporzadany obiekt taki jak np. słup trakcyjny itp, to nie szkodzi. W łatwy sposob mozna to wyeliminowac.


Pozdrawiam i Zycze Wesołych Świąt!
Maciek
--- Koniec cytatu ---


Dzięki za info o tych nieporządanych obiektach:P robienie zdjęc na tekstury będzie o wiele przyjemniejsze;).
Pozdrawiam.

Dodano po 52 sekundach:

 No i oczywiście chętnie pomoge:).

Akvin:

--- Cytat: "defiler" ---
![/color] Zdjecia najlepiej roic z nieco wiekszej odleglosci, ale za to na malym zoomie. Eliminuje to efekt rybiego oka/beczki i inne.
--- Koniec cytatu ---


Odległość to raczej nie ma tu wiele do rzeczy... a właśnie wartość ogniskowej. Unikajcie robienia zdjęć na niskich wartościach ogniskowej. Tu macie przykład:
http://www.optyczne.pl/index.php?test=obiektywu&test_ob=23&roz=6
... oczywiście te wartości będą różne w zależności od posiadanego sprzętu i sami musicie dojść do tego jaki zakres będzie powodował najmniejsze dystorsje.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dystorsja

ET22_RULZ:
Ja bym jeszcze dodal cos co nie dla wszystkich jest oczywiste:
Nie uzywamy lampy blyskowej ;)

Grzegorz KK:

--- Cytat: "ET22_RULZ" ---Ja bym jeszcze dodal cos co nie dla wszystkich jest oczywiste:
Nie uzywamy lampy blyskowej ;)
--- Koniec cytatu ---


Jak dla kogo;).oczywiście ja to wiem;).
Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod