Autor Wątek:  Re: EN57 Seria 2000  (Przeczytany 8840 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: EN57 Seria 2000
« dnia: 09 Marca 2007, 16:30:07 »
To jest okropne!!
Przód to wyglada jakby dostał strzałą patelnią. Siedzenia ma strasznie niewygodne. Kabina maszynisty jak w tramwaju a widoczność kiepska. Brak przedziałów służbowych (kierpocie nie maja se nawet gdzie rzeczy zostawić) przedział dla niepołnosprawnych masakra no i te sprężarki śróbowe które już sie pozacierały i nikt ich nienaprawia. I wcale nie jest najnowszy. To tylko nieudanay ekperyment modernizacyjny.

Cytat: "peter_gorlice"
jeżeli ktoś jest z okolic Krakówa to chyba będzie miał szybciej, wystarczy skoczyć do Szopy.

Szopa w Krakowie już od lat nie zajmuje się kiblami. Kible naprawiane są w krzakach.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: EN57 Seria 2000
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Marca 2007, 16:52:08 »
Cytat: "hejnal"
To jest okropne!!
Przód to wyglada jakby dostał strzałą patelnią. Siedzenia ma strasznie niewygodne. Kabina maszynisty jak w tramwaju a widoczność kiepska. Brak przedziałów służbowych (kierpocie nie maja se nawet gdzie rzeczy zostawić) przedział dla niepołnosprawnych masakra no i te sprężarki śróbowe które już sie pozacierały i nikt ich nienaprawia. I wcale nie jest najnowszy. To tylko nieudanay ekperyment modernizacyjny.

Wygląd to rzecz gustu. Może mi powiesz, że stary kibel był ładniejszy? No tak, ta obrzydliwa nowoczesna stylistyka. Co do siedzeń... Podróżuję kiblami 20XX niemal codziennie i uważam te siedzenia za bardzo wygodne. Zwłaszcza te z Newagu mają świetne siedzenia. Kierpocie już nie mogą sobie siedzieć i palić w miejscu gdzie tego robić nie było wolno i biedacy muszą w końcu zająć się podróżnymi. Masz racje... świat byłby piękny gdyby nie musiało być przedziałów dla niepełnosprawnych... kalectwo jest w pewnym sensie "masakrą". Co do samej adaptacji tego przedziału to nie wiem co Ci nie pasuje.
Moim zdaniem "eksperyment" udany, bo tymi kiblami podróżuje mi się ok. 134 razy lepiej niż starymi. Przede wszystkim jest ciszej, cieplej (o Boże, w końcu szczelny kibel!), wygodniej i bezpieczniej (monitoring).
Co do propozycji... Modelarzy można policzyć na palcach jednej ręki i mają oni sporo roboty. Niestety część się obraziła, inni tworzą dla idei, a jeszcze innym się nie chce. Choć może znajdzie się ktoś nowy, w co wątpię.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: EN57 Seria 2000
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Marca 2007, 17:10:13 »
Cytat: "Profeta"
Wygląd to rzecz gustu. Może mi powiesz, że stary kibel był ładniejszy?

Tak.

Cytat: "Profeta"
Moim zdaniem "eksperyment" udany, bo tymi kiblami podróżuje mi się ok. 134 razy lepiej niż starymi. Przede wszystkim jest ciszej, cieplej (o Boże, w końcu szczelny kibel!), wygodniej i bezpieczniej (monitoring).

A ja wole stare. Gdzie ten monitoring to nie wiem bo tylko nalepki z kamerą znalazłem.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Marca 2007, 17:22:08 »
Też dorzucę swoje zdanie (laika). Polska do dziwwny kraj. Jeżeli punktem odniesienia jest stary kibel, to w tym EN57-2000 coś się tam musiało poprawić i pewno komfort wzróśł, ale nie wzróśł na miarę XXI wieku i podobnymi pojazdami produkowanymi i jeżdżacymi obecnie gdzieś bogatszych krajach. Moje zdanie, to zamiast ubierać coś bardzo starego w nowe szaty, lepiej kupić coś rzeczywiście nowego.
Mam świadomość iż prwdobodobnie za tą sumę przeznaczoną na modernizacje nie kupiłoby się tyle taboru co tych zmodenizowanych, ale czy to dobrze? Wolałbym, aby kupić czegoś nowego mniej i sukcesywnie to wymieniać, niż takie kombinacje. Ze starego przestarzałego konstrukcyjnie czegoś nie zrobi się czegoś, co można uznać za obecnie nowy produkt, czyli którko mówiąc na moje krzywe oko to takie łatanie dziur i dosłownie i w przenośni.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2309
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Re: EN57 Seria 2000
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Marca 2007, 17:36:28 »
Cytat: "hejnal"
Cytat: "peter_gorlice"
jeżeli ktoś jest z okolic Krakówa to chyba będzie miał szybciej, wystarczy skoczyć do Szopy.

Szopa w Krakowie już od lat nie zajmuje się kiblami. Kible naprawiane są w krzakach.


Kible sa naprawiane nie w krzakach a w Suchej. U nas tylko utrzymanie, i drobne naprawy. Wiec z krzakami mi tu nie wyjezdzaj...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Re: EN57 Seria 2000
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Marca 2007, 17:38:13 »
Cytat: "hejnal"
A ja wole stare. Gdzie ten monitoring to nie wiem bo tylko nalepki z kamerą znalazłem.

W kiblach mazowieckich ten monitoring jest umieszczony w nalepce zakazu palenia ;) i dziala skutecznie czego bylem swiadkiem :)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Marca 2007, 17:45:39 »
Kamery są w nalepkach z zakazem palenia. Zgadzam się, że zakup nowoczesnych EZT byłby niewspółmiernie lepszym rozwiązaniem, ale nie ma na to pieniędzy. Niestety jak zwykle mamy do czynienia z polskim narzekaniem na wszystko... Już mi jeden maszynista tak narzekał na te kible w Krakowie... i oczywiście na tych wrednych prezesów, którzy przecież nic nie robią. Wolę jednak taką modernizację niż podróżowanie w standardzie lat 60 - tych. Gdybym jeździł koleją od czasu do czasu to pewnie wolałbym jako miłośnik zwykłego zdezelowanego kibla. W końcu te otwierające się okna, trzaskające drzwi, wibracje, niemiłosierne wycie silników i ten świeży powiew mrozu gdzieś ze ściany. Jako, że codziennie spędzam w tych kiblach dwie godziny to zdecydowanie wolę 20XX, podobnie jak 99% pasażerów, którzy nie odróżniają EU07 od ET22 i chcą jedynie w miarę komfortowo podróżować.
Tyle jeśli chodzi o moje zdanie.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: EN57 Seria 2000
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Marca 2007, 18:03:23 »
Cytat: "EU07-483"
Kible sa naprawiane nie w krzakach a w Suchej. U nas tylko utrzymanie, i drobne naprawy.

No przeciez mówie że są naprawiane w krzakach. ;P

Profeta, Były też starsze modernizacje gdzie kibel wyglądał jak kibel a komfort był znacznie większy niż w obecnej modernizacji.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Marca 2007, 18:08:38 »
Tu wcale nie chodzi o narzekanie. Wiem, Profeta co wolisz, ale pytanie brzmieć powinno: czy zmodernizowane EN w ilości sztuk X teraz, czy nowe jakieś wypasione EZT sztuk< X, a przyszłości szutk X a nawet ponad X.
Ja tam światowiec nie jestem, ale czy może mi ktoś powiedzieć jaki standard jest w tych nowych kibelkach, skoro zwykłe EN to lata 60, to EN57-2000 w porównaniu do świata?

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Marca 2007, 18:20:01 »
Cytat: "Mariusz1970"
Tu wcale nie chodzi o narzekanie. Wiem, Profeta co wolisz, ale pytanie brzmieć powinno: czy zmodernizowane EN w ilości sztuk X teraz, czy nowe jakieś wypasione EZT sztuk< X, a przyszłości szutk X a nawet ponad X.
Ja tam światowiec nie jestem, ale czy może mi ktoś powiedzieć jaki standard jest w tych nowych kibelkach, skoro zwykłe EN to lata 60, to EN57-2000 w porównaniu do świata?

To zależy co porównywać, bo w większości to to samo :). A wnętrze? Błędem była wymiana tylko czoła, a nie dokonanie zmian np. okien. Okna w kiblach są za małe i są zbyt wysoko. Zobaczcie jak jest w nowych konstrukcjach, gdzie okna stanowią zdecydowaną większość powierzchni ścian. Ponadto wciąż brak klimatyzacji - duży błąd moim zdaniem.
Hejnal rzeczywiście takie modernizacje przeprowadzano i chyba dalej się je robi. Głównie można się z tym było spotkać w Regio Plus. Zapewne pozostawienie starego przodu i kabiny oraz modernizacja wszystkiego pozostałego w takim standardzie jak 20XX miała by zdecydowanie większy sens, ale przecież to musiało udawać nową konstrukcję :). Większość ludzi jest przekonana, że to fabrycznie nowe pojazdy i o to zapewne chodziło. A szkoda, bo można było zmodernizować znacznie więcej EZT nie wydając pieniędzy na przeróbki kabiny i czoła (ewentualnie ją wydłużyć i dodać drzwi bezpośrednio na zewnątrz jak jest w 20XX).
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Marca 2007, 18:58:40 »
:)
Cytuj

To zależy co porównywać, bo w większości to to samo :). A wnętrze? Błędem była wymiana tylko czoła, a nie dokonanie zmian np. okien. Okna w kiblach są za małe i są zbyt wysoko. Zobaczcie jak jest w nowych konstrukcjach, gdzie okna stanowią zdecydowaną większość powierzchni ścian. Ponadto wciąż brak klimatyzacji - duży błąd moim zdaniem.


Profeta odpowiadasz jak polityk :)
Nadal nie wiem jaki standard, skoro zwykłe EN traktujesz jako lata 60, to nowe EN jak?
wsześniej napisałeś:
Cytuj

Wolę jednak taką modernizację niż podróżowanie w standardzie lat 60 - tych


Chodzi mi o standard światowy.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Marca 2007, 19:10:51 »
Cytuj
Profeta odpowiadasz jak polityk :)
Nadal nie wiem jaki standard, skoro zwykłe EN traktujesz jako lata 60, to nowe EN jak?

To napiszę Ci co zostało zmienione, podejrzewam, że znasz doskonale standard standardowego kibla :). Po pierwsze nowe szczelne i działające okna, izolacja termiczna pudła, nowe siedzenia - wandaloodporne (po mojemu bardzo wygodne), poprawione wózki (nie kłusuje i nie wężykuje), wytłumienie akustyczne od spodu (trochę to dało), przedział na rowery ze stojakami, przedział i WC dla niepełnosprawnych + specjalne rozkładane podesty (czy jak się to nazywa), monitoring, drzwi między przedziałami i wagonami (członami) całkowicie przeźroczyste, drzwi na zewnątrz otwierane na przycisk jak w tramwaju. To tyle okiem pasażera. Przekonałem Cię?
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Marca 2007, 19:15:52 »
Co do sensu madernizacji nie przekonałeś mnie (wyraziłem swoje zdanie już wyżej), chociaż nie jestem tam żadnym znawcą, czy ekonomistą.
Jest na pewno lepiej niż było i tylko tyle albo aż tyle (zależy od punktu widzenia). Co do standardu podjerzewam i tylko podjerzewam, że to jakieś 80 lata.

Offline Titanium

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Marca 2007, 20:42:22 »
Tak jest. Czoło tego kibla to masakra, najlepsze jest w 19xx i wystarczyło takie zastosować, a okna można wymienić bez całkowitej metamorfozy. W SKM Trójmiasto, wymienia się okna, siedzenia, a zewnętrza i pudła się nie tyka.
4 EZT mają tak wyglądać i już się boję, bo będę je musiał co dzień oglądać.

Jeśli chodzi o symka, to model można zrobić, ale czoła to mu nie da rady idealnie zrobić.

I pytanko, gdzie można dostać 19xx do maszyny, bo zdecydowanie wole je od 20xx?

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Marca 2007, 21:39:44 »
Cytuj
Tak jest. Czoło tego kibla to masakra, najlepsze jest w 19xx i wystarczyło takie zastosować, a okna można wymienić bez całkowitej metamorfozy. W SKM Trójmiasto, wymienia się okna, siedzenia, a zewnętrza i pudła się nie tyka.
4 EZT mają tak wyglądać i już się boję, bo będę je musiał co dzień oglądać.

Jeśli chodzi o symka, to model można zrobić, ale czoła to mu nie da rady idealnie zrobić.

I pytanko, gdzie można dostać 19xx do maszyny, bo zdecydowanie wole je od 20xx?


no to nie jesteś jedyny

wiecej na temat przetargu 4 EZT dla SKM dla zainteresowanych tutaj
http://www.skm.pkp.pl/forum/viewtopic.php?t=226[/ur]temat o 19xx jest tutaj[url]http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2861&start=0

linki do tych EZT są ale nie działają niestety

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

pol102

  • Gość
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Marca 2007, 00:11:49 »
Po rozmowie z queuedEU strierdziliśmy że tego nie warto robić bo za dużo z tym zachodu. Postanowiliśmy natomiast, że stworzymy super realną kabinę EU07. queuedEU stwierdził, iż "mógłby robić nawet 2 modele tygodniowo ale nie ma motywacji" - Ja to rozumiem bo jego sposób myślenia mnie nie dziwi, bo połowa ludzi powiedziała że byłaby skłonna zapłacić za pojazd ale i tak nikt nic nie da, a mówienie że skoro symek jest darmowy to wszystko do niego powinno być zrobione i udostępnione( jeszcze za free) jest nie na miejscu.

queuedEU ustosunkujesz się do tego?

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Marca 2007, 00:16:34 »
Tak... Jak go zmotywujesz to zrobi nawet 8 kabin tygodniowo, a byćmoże dorzuci jeszcze gratis wagon... taki superrealny oczywiście.
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Marca 2007, 00:22:27 »
Po co ten offtop, co tu się ustosunkowywać, niech zrobi super realną kabinę (ja przy niej będe miał prawdopodobnie pokaz slajdów, ale co tam), niech pokaże sceerny lub filmik, poda cenę i się przekona. Myślę, że z dużym prawdopodobieństwem zarobi kuuupe kasy i zostanie miliarderem prawie jak Bill Gates.
Ja ze swej strony obiecuję, iż tego modelu nawet za darmo nie wezmę jakby nawet był. Do tej pory obywam się bez modeli Q i czuję się dobrze.
Jeżeli jedyną motywacją jest kasa, to trochę współczuję.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4433
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 350
Wydzielone-EN57-2000
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Marca 2007, 13:29:59 »
Czy możemy powrócic do głównego tematu? Nadal proszę o wykonanie tekstur (o ile ktoś posiada jakies) do tego modelu z wyjątkiem czoła. Robota pójdzie szybciej.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015