Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Koleje piaskowe i problemy
Żabek:
Witam!
Tym razem pytanie typu "Czy da się tak zrobić [w 3ds]". Jest taka sytuacja - jest plik ze scenerią (jeszcze nie wyeksportowany, czyli *.max). Jest też drugi plik *.max również ze scenerią. Chciałbym przekopiować grupę torów (np. stację) z jednego do drugiego ale tak, żebym mógł to potem do siebie dopasować żeby nie było, że pociąg jest na 'null track'. Da radę coś takiego zrobić? Próbowałem eksportować a później importować do drugiego pliku zaznaczenie, ale wyświetla mi to jako prostokąt i za bardzo się dopasować nie da ;(
Pozdrawiam
Damian
PS.
Jeśli ktoś wie to proszę o PW :)
[edit] Problem rozwiązany
Żabek:
Witam!
Tym razem problem jest dziwny i nie znajduję żadnego rozwiązania ani nawet przyczyny tegoż problemu. Otóż symek uparcie nie wyświetla jednego z nasypów.
Jak widać nastawnia ewidentnie wisi w powietrzu.
Najciekawsze jednak jest to, że 3ds eksportuje ów nasyp do pliku (sprawdzałem, znajduje się tam) a symek nie chce go wyświetlić. I nie to, że nie wyświetla na nim tekstury - zdjęcie tekstur ujawnia brak linii siatki tego nasypu...
Co jest powodem takiego czegoś?
Pozdro
Damian
PS. Nasypu szukałem też w innych miejscach - nie widać go nigdzie...
PS. 2
Dlaczego tekstura tego słupa jest półprzeźroczysta?
Żabek:
Okazało się coś dziwnego - nasyp jest tylko w zupełnie innym miejscu w scenerii - jakieś 2km od miejsca w którym powinien być. Co najdziwniejsze - nie jest to wina eksportu - patrzę sobie w plik *.scn i współrzędne są dobre. Przykład:
Wpis includa mastawni stojącej na nasypie:
--- Kod: ---include;pmppw/JCB.inc;JCB;-182.038;3.8;-696.28;-137.359;;end
--- Koniec kodu ---
Wpis jednego z trójkątów nasypu pod nim:
--- Kod: ---node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5 endmaterial TpD-mol.bmp
-186.796 -6.0 -726.421 -0.152508 0.831535 -0.534126 0.25 0.0 end
-179.896 3.8 -714.743 0.125209 0.920473 -0.370207 0.25 0.25 end
-177.384 -6.0 -726.689 0.215293 0.776721 -0.591907 0.0 0.0
endtri
--- Koniec kodu ---
Efekt: widać na skrinie post wyżej - nasypu nie ma gdzie być powinien. Kto jest mi w stanie powiedzieć, gdzie tkwi błąd i jak go naprawić?
eu07_304:
Podejrzewam, że można to naprawić przesuwając w MAXie nasyp o te 2 kilometry w drugą stronę. Mi kiedyśzdarzyło się coś podobnego przy zmniejszaniu trójkątów w notatniku, tylko wtedy rozlazły się po całej scenerii.
Żabek:
Problem ominięty.
Należało zmienić kolejność wczytywania obiektów w pliku *.scn. Includy musi ładować na końcu, po załadowaniu torów, trakcji i terenu. Nie wiem czemu tak, ale działa :)
Powyżej byczek na tle nieoteksturowanego JCB.
W oddali mosty na Białej Przemszy na trasie na Bór Górny
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej