Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje
Wężyki
youBy:
Otóż jest problem. I to niebanalny. Chodzi o wężyki. Ale zacznijmy od początku.
Sprawa wygląda niezbyt ciekawie. Było stare exe i stare węże; jak wyglądało, tak wyglądało, ale jakoś się trzymało. Potem nastały nowe wężyki a po drodze jeszcze się pojawiło nowe exe. I teraz panuje kompletny chaos, ciężko znaleźć tabor różnych twórców, żeby węże się zgadzały. Co więcej, czasami jeden twórca ma z tym problemy (mam nadzieję @Kudłacz, że się nie obrazisz), np. weźmy SM31-165 i wagon Simms:
2*SM31
SM31 + Simms
2*Simms
To są tylko przykłady, akurat najbardziej jaskrawe wg. mnie i najbardziej mi się w oczy rzuciły. Ale tak jest ze znaczącą ilością taboru i wypada coś z tym zrobić.
Chciałbym to rzucić jako temat na debatę nad rozwiązaniem tego problemu. Mogę podać parę przyczyn:[list=a]
[*] różne wysokości umieszczenia przewodów w rzeczywistości: na niektórych pojazdach są wyżej, a na innych sa niżej - po prostu nie są znormalizowane międzynarodowo, bo i nie trzeba, gdyż wężyk się wygnie bardziej lub mniej i będzie pasował. W symku tego zbyt łatwo nie da rady zrobić, czyli mamy rozwiązania statyczne.
[*] różne długości buforów: w zasadzie są jakoś znormalizowane, ale, o ile jeszcze w lokomotywach są jakieś czołownice i jest z grubsza prosto, przewody pneumatyczne bywają podczepione czasami głębiej i się kaszani,
[*] różne ilości wężyków: h - hamulcowy, z - zasilający, 0 - brak
--- Kod: ---0 h h 0 //ET22 i wagony towarowe
z h h 0 //niektóre lokomotywy
0 h 0 0 //SM03
z h h z //większość lokomotyw i wagonów pasażerskich
0 h z 0 //część wagonów towarowych, kible
z 0 h 0 //niektóre TEM2(U) - dzikie, co nie?
--- Koniec kodu ---
I teraz są problemy jak to połączyć (póki co tylko hamulcowe się podczepia, więc tymczasowo można pominąć zasilające). Trzeba by znaleźć sposób na łączenie siępomiędzy tymi układami, bynajmniej najpopularniejszymi niekompatybilnymi ze sobą (zhhz i 0hz0)[/list:o]
Jeśli ktoś ma wyobraźnię i/lub pomysł jak to zrobić, niech się wypowie.
PS1. @Kudłacz: akurat zobaczyłem to, jak sprawdzałem ten wagon. Nie przejmuj się wężami, nigdzie nie pasują ;)
PS2. Na SM48/TEM2(U) jest w ogóle hardkor, np. 00hz, co prezentuja ta fotografia: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=3947 albo też 00h0 (podobnie do SM03): http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=37027
Będzie ciężko, pomożecie?
Mariusz1970:
Tak na szybko według mnie:
1)Dostosować wężyki do symka poprzez:
a)zwiększenie max. długości potrzebnej. Skoro będzie to statycznie nie wiem jak będzie to wyglądało na max. krótkich, czy w tym momencie węże będą bardziej zwisały czy będzie inny efekt.
b)wszędzie zrobić zhhz-będzie nienaturalnie, ale jednakowo
Gdzie to się zmienia nie wiem, nigdy to mnie szczerze powiedziawszy nie ineresowało i nie wiem jak to z punktu widzenia technicznego-skala trudności.
Tak mnie trochę dziwi, że w ET22 nie ma z, a one w realu ciągną osobówki.
Jeżeli napisałem głupoty to sory.
hejnal:
--- Cytat: "youBy" ---Chciałbym to rzucić jako temat na debatę nad rozwiązaniem tego problemu. Mogę podać parę przyczyn:[list=a]
[*] różne wysokości umieszczenia przewodów w rzeczywistości: na niektórych pojazdach są wyżej, a na innych sa niżej - po prostu nie są znormalizowane międzynarodowo, bo i nie trzeba, gdyż wężyk się wygnie bardziej lub mniej i będzie pasował. W symku tego zbyt łatwo nie da rady zrobić, czyli mamy rozwiązania statyczne.
[*] różne długości buforów: w zasadzie są jakoś znormalizowane, ale, o ile jeszcze w lokomotywach są jakieś czołownice i jest z grubsza prosto, przewody pneumatyczne bywają podczepione czasami głębiej i się kaszani,
[*] różne ilości wężyków: h - hamulcowy, z - zasilający, 0 - brak
--- Kod: ---0 h h 0 //ET22 i wagony towarowe
z h h 0 //niektóre lokomotywy
0 h 0 0 //SM03
z h h z //większość lokomotyw i wagonów pasażerskich
0 h z 0 //część wagonów towarowych, kible
z 0 h 0 //niektóre TEM2(U) - dzikie, co nie?
--- Koniec kodu ---
I teraz są problemy jak to połączyć (póki co tylko hamulcowe się podczepia, więc tymczasowo można pominąć zasilające). Trzeba by znaleźć sposób na łączenie siępomiędzy tymi układami, bynajmniej najpopularniejszymi niekompatybilnymi ze sobą (zhhz i 0hz0)[/list:o]
Jeśli ktoś ma wyobraźnię i/lub pomysł jak to zrobić, niech się wypowie.
--- Koniec cytatu ---
Rozwiązanie jest banalnie proste. Trzeba znormalizować współrzędne złącza dla połączonych węży. Wtedy bez względu gdzie na taborze jest zaczepiany wąż i jak długie są zderzaki połączenie z wężem drugiego wagonu zawsze będzie w tym samym miejscu. Kwestia żeby modelarze odpowiednio wyginali węże i dla złączonego robili tylko pół węża a nie całe dwa połączone. Programowo to musi wyglądać tak że oba pojazdy muszą mieć działający model połączonego węża.
--- Cytat: "youBy" ---PS2. Na SM48/TEM2(U) jest w ogóle hardkor, np. 00hz,
--- Koniec cytatu ---
Najczęściej 00h0 lub 0zh0.
youBy:
--- Cytat: "hejnal" ---Rozwiązanie jest banalnie proste. Trzeba znormalizować współrzędne złącza dla połączonych węży. Kwestia żeby modelarze odpowiednio wyginali węże i dla złączonego robili tylko pół węża a nie całe dwa połączone. Programowo to musi wyglądać tak że oba pojazdy muszą mieć działający model połączonego węża.
--- Koniec cytatu ---
Moje zdanie jest akuratnie takie samo, jak Twoje. Te wężyki, co podałem kiedyś, są zrobione jako połówki i odpowiednio ponazywane. Tylko czy wszyscy przyjmą je jako kanon?
ABu zrobił wszystko, co jest potrzebne do działających połówek, choć nieświadomie zapewne, bo pomysł pierwotny był inny. Ale jest i od 664 wzwyż będzie działać.
Będzie tylko jeden problem. Jak jest jeden hamulcowy, to trzeba będzie go przeciągnąć do obu stron.
Jakby co, to mogę pomóc rozwiązywać tego typu problemy z róznymi układami.
--- Cytat: "Mariusz1970" ---Tak mnie trochę dziwi, że w ET22 nie ma z, a one w realu ciągną osobówki.
Jeżeli napisałem głupoty to sory.
--- Koniec cytatu ---
Te takie z zółtym pasem mają komplecik zhhz ale też znowu do towarowych w większości nie trzeba zasilającego.
defiler:
Te stare sprzegi 2D to jest tragedia :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej