Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Pierwsza trasa początki
Cesky Kretek:
Oho... to widzę że nam się szykuje następny Quark. Mam najdzieje że będzie chociaż dłuższa. :]
Cthulhu:
--- Cytat: "bohunIC" ---Paweł oto pare rzeczy na początek dopuki nie zrobie tutoriala z 3d maxa:
[...]
Reszte ci wkrótce wytłumacze na GG, tymczasem pozdrawiam!
--- Koniec cytatu ---
Niezły tutorial :)
a tak w ogóle to dzin dybry, właśnie zaczynam zabawę z tworzeniem tras i tworzeniem w ogóle czegokolwiek do MaSzyny.
Od razu mam kilka pytań:
1. czy powstał może jakiś tutorial, ale naprawdę łopatologiczny - to co jest na oficjalnej stronie jest - jak dla mnie trochę mętne...
2. co z wąskotorówkami? Jak zdefiniować tor i zwrotnice?
3. czy ktokolwiek próbował "wyprodukować" na potrzeby MaSzyny jakiś parowóz???
pozdrawiam
Cthulhu
Cesky Kretek:
2. Poszukaj wartości 1.435 przy menu od kładzenia toru i zamień na ile Ci się podoba.
3. Jest parowóz, ale nie da się go prowadzić... :(
Powodzenia w tworzeniu tras.
bohunIC:
--- Cytat: "Cthulhu" ---
--- Cytat: "bohunIC" ---Paweł oto pare rzeczy na początek dopuki nie zrobie tutoriala z 3d maxa:
[...]
Reszte ci wkrótce wytłumacze na GG, tymczasem pozdrawiam!
--- Koniec cytatu ---
Niezły tutorial :)
a tak w ogóle to dzin dybry, właśnie zaczynam zabawę z tworzeniem tras i tworzeniem w ogóle czegokolwiek do MaSzyny.
Od razu mam kilka pytań:
1. czy powstał może jakiś tutorial, ale naprawdę łopatologiczny - to co jest na oficjalnej stronie jest - jak dla mnie trochę mętne...
--- Koniec cytatu ---
A jaki bys chciał tutorial? prościej juz sie go nie da zrobić trzeba tez troche ruszyc głową, wiem że to nie łatwe ale w końcu tworzenie trasy wymaga troche pracy szarych komórek! Ja nauczyłem sie modelowania, eventów i całej reszty z tutoriala z forum, jak ja mogłem to ty też możesz! Pozdrawiam i życze powodzenia,zawsze służe pomocą.
Cthulhu:
--- Cytat: "bohunIC ---
[...]
A jaki bys chciał tutorial? prościej juz sie go nie da zrobić trzeba tez troche ruszyc głową, wiem że to nie łatwe ale w końcu tworzenie trasy wymaga troche pracy szarych komórek! Ja nauczyłem sie modelowania, eventów i całej reszty z tutoriala z forum, jak ja mogłem to ty też możesz! Pozdrawiam i życze powodzenia,zawsze służe pomocą.
--- Koniec cytatu ---
No to przepadłeś :] jak już się zgłosiłeś, że służysz pomocą to się pewnie ode mnie nie opędzisz...
a bardziej poważnie:
Chcę zrobić scenerię "z natury" (dokładnie to Średzką Kolej Dojazdową),
zgromadziłem narzędzia: gMax, jet, sam symulator - dwa archiwa z oficjalnej strony.
Jet nie ruszył pomimo wrzucenia wszystkich potrzebnych (z)jav ;)
--- Kod: ---C:\Documents and Settings\user\Pulpit\jet-1.0beta1>java org.jet.Jet
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: javax/vecmath/Tuple3d
at org.jet.tracks.TrackPalette.createListener(Unknown Source)
at org.jet.tracks.TrackPalette.<init>(Unknown Source)
at org.jet.PaletteFrame.<init>(Unknown Source)
at org.jet.Jet.createToolbarFrame(Unknown Source)
at org.jet.Jet.createDesktopPane(Unknown Source)
at org.jet.Jet.<init>(Unknown Source)
at org.jet.Jet.main(Unknown Source)
--- Koniec kodu ---
zacząłem czytać tutoriale na stronie począwszy od scenerii - odwołano mnie do tutoriala dot. modeli - nie wszystko tam jest dla mnie czarną magią - daaaawno temu bawiłem się dość poważnie w 3DStudio jescze pod DOSem.
Pierwsze zacięcie: do czego służą pliki .chk?
Drugie zacięcie: gdzie są skrypty do konwersji na format .t3d?
dział edycji tekstur na razie sobie odpuściłem - łany zbóż jarych będę poprawiał jak już będzie je gdzie "zasiać" :)
Wracam do tutoriala scenerii, a tam odwołanie do pliku scenery.doc, które generuje mi 3 magiczne cyfry: 404 :(
Zacięcie trzecie: co to są pliki .inc pasywne i aktywne? - już doczytałem :)
*Od czego zacząć - na dzień dobry mam rozpakować skrypty, których nie mam i poczytać sobie scenery.doc
uff... na razie wystarczy biadolenia. Proszę tylko o jakiś namiar na w/w braki, lub udowodnienie mi, że muszę czem prędzej zmienić okulary na mocniejsze.
pozdrawiam
Cth.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej