Wojtku M trochę się z tobą nie zgodzę odnośnie sugestii że 07 ma o wiele gorsze hamawanie od byka. Wiadomo że byk ma więcej osi i powinien hamować szybciej ze składem no ale który z maszynistów hamuje lokomotywą? Ja przynajmniej się z tym nie spotkałem.
Ostatnio udało mi się mieć służbę na byku ze skarżyska (1143). Na haku było 5 wózków i były poważne problemy z hamowaniem. Trzeba było schodzić o 1,5 atmosfery i pomagać sobie poślizgiem.
Natomiast ten sam skład był w drugą stronę ciągnięty przez siódemkę. Wszystko wyglądało o niebo lepiej.
Odnośnie EU07-483. To że na 129 jeździ byk to nie z powodu tego że mechanicy mieli problemy z hamowaniem. Bo mechanika nic nie tłumaczy że jechała taka maszyna i nie umiał zahamować. W tych piętrowcach są poprostu skopane hamulce i nikt tego nie lubi ciągnąć.