Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje
Lokomotywa EP05
Profeta:
--- Cytat: "Loui" ---Co do kwestii hamulców zacytuje pana M.Świtalskiego i A.Zielińskiego "Lokomotywa elektryczna EU05" wyd.1 - 1964
Dustopniowe działanie hamulca lokomotywy EU05 polega na tym, że przy większych szybkościach jazdy, a mianowicie powyżej 60 km/h, podczas hamowania do cylindrów hamulcowych wprowadzane jest powietrze o wysokim ciśnieniu 6,8 atm. Podczas wytracania szybkości przez lokomotywę wskutek działania hamulców następuje samoczynne zmniejszenie tego ciśnienia do wielkości normalnej, tzn. 3,8 atm. następuje to przy szybkości 50 km/h.
Wysokie ciśnienie powietrza w cylindrach hamulcowych powoduje, że przez cały czas hamowania przy szybkościach jazdy wyższych od 50 km/h siła dociskająca wstawki do obręczy kół jest wyższa o 63,5% od tej, która występuje przy niższych prędkościach.
Istnieje możliwośc wyłączenia drugiego stopnia hamowania wyłącznikiem na pulpicie.
Ps. Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji służe danymi z ww. książki.
--- Koniec cytatu ---
Więc nawet co do hamulcy obecne exe nia pasuje do EP05 :/
Cóż... postaram się je jakoś wzmocnić w chk, aby można spokojnie wyhamować, bo obecnie sprawia to kłopoty. A przy 50 km/h zawsze będzie sobie można ręcznie zmniejszyć to ciśnienie ;)
Pozdrawiam!
Loui:
Oryginalny pulpit EU05 - trochę różni się od obecnego :
ET22_RULZ:
Dwustopniowe hamowanie jest uwzglednione w exe i dziala prawidlowo (vide inny watek, nie pamietam, ktory).
P.S
Pulpit po modernizacji (IMHO udanej), ale jeszcze nie przystosowany do sterowania wielokrotnego:
Profeta:
--- Cytat: "ET22_RULZ" ---Dwustopniowe hamowanie jest uwzglednione w exe i dziala prawidlowo (vide inny watek, nie pamietam, ktory).
P.S
Pulpit po modernizacji (IMHO udanej):
--- Koniec cytatu ---
To świetnie, postaram się to "uruchomić".
Co do prezentowanego pulpitu to jest już prawie gotowy i niedługo ta wersja wraz z poprawkami chk pojawi się na forum.
Pozdrawiam!
Loui:
Kilka ciekawostek dotyczących "mojego" pulpitu - te widoczne dodatkowe mierniki to:
a.termometr silników trakcyjnych
b.termometr oporników rozruchowych
c.prędkościomierz elektryczny Alimco
Co do prędkościomierzy to w kabinie A były dwa - zarówno standardowy Hasler jak i Alimco, a w kabinie B był tylko Alimco.
A co do tej kontrowersyjnej kwestii blokady w nastawniku to ona występowała oryginalnie ale została usunięta także obecnie nie występuje.
Tak przy okazji tego tematu to przyszła mi dość chyba ciekawa kwestia - czy w przypadku lokomotyw dość bądź co bądź wiekowych które przez niemały okres eksploatacji przeszły trochę zmian dążyć przy tworzeniu modelu do stanu oryginalnego czy może odzwierciedlać stan obecny - dotyczy to praktycznie każdej serii pojazdów które były w jakiś sposób modernizowane.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej