Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje
Wykolejnice
Paul:
Witam
Ale dawno tu nie pisałem. Tak jakoś. Wczoraj wpadł mi do głowy pomysł żeby zrobić wykolejnice do symulatora. Poniżej prezentuję efekty pracy:
Link:
http://kontrakt-bhp.com.pl/paul/maszyna/wykolejnice.rar
Wykolejnice wykonane są w ośmiu różnych wersjach: prawa z napędem po prawej, prawa z napędem po lewej, lewa z napędem po prawej, lewa z napędem po lewej oraz te cztery w wersji podwójnej (sprzężonej) stosowanej na rozjazdach. Modele mają ruchomą belkę wykolejającą i obracającą się i świecącą w ciemności latarnię, ale niestety nie potrafią wykolejać. Myślałem z patentem z dwoma rozjazdami które by wykolejały ale doszłem do wniosku że było by to zbyt kłopotliwe, zwłaszcza przy wykolejnicach sprzężonych na rozjazdach. I tu pytanie do Devs - czy dało by się od strony programu zrobić takie coś jak wykolejnica?
Pozdrawiam, Paweł
eu43:
No super to wymyśliłeś. Jestem pod wrażeniem. Myślę, że eventy do wykolejenia będzie trudno zrobić (o ile się da). Maszyna nie jest przystosowana do takich symulacji.
Żabek:
trzebaby chyba ustawić DamageFlag toru na 128 i po sprawie.
Przykład eventu z Scenery.doc:
--- Kod: ---a może wykolejnica?
event Wk1_1 updatevalues 0 Wk1_status DamageFlag 128 1 endevent
--- Koniec kodu ---
eu43:
--- Cytat: "Żabek" ---trzebaby chyba ustawić damagetrack na 128 i po sprawie.
--- Koniec cytatu ---
Właśnie! Trzeba by zrobić odcinek toru jakieś 5m i tam zrobić damangetrack na 128. Ale co zrobić jak wykolejnica się "cofnie". Wtedy pociąg też się wykolei.
Żabek:
Jak mówisz - nawet 1m toru ze standardowym DamageFlag i o nazwie tor_Wk1. Do tego dorabiasz eventy:
1. wykolejnica założona:
--- Kod: ---event Wk1_1 updatevalues 0 tor_Wk1_status DamageFlag 128 1 endevent
--- Koniec kodu ---
2. wykolejnica zdjęta:
--- Kod: ---event Wk1_0 updatevalues 0 tor_Wk1_status DamageFlag 0 1 endevent
--- Koniec kodu ---
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej