Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
Olo2010:
Jak już jesteśmy przy spalinach, to dobrym pomysłem byłoby dodanie dźwięku maksymalnych obrotów w lokomotywach SM/SP/SU42 słyszalnych w kabinie. Gdy silnik już jest prawie na maksymalnych obrotach, w kabinie można usłyszeć charakterystyczny dźwięk. Nie wiem jak się on nazywa i czym jest spowodowany ale na tych lokomotywach jest rozpoznawalny.
Link do filmiku: https://youtu.be/Oy-5rJqQsjU?si=BJ7IGGDmLSWcEkTr
Dźwięk słyszalny od 0:10
Hirek:
Wydaje mi się, że można to na spokojnie zrealizować za pomocą składanych wpisów w sekcji engine i nie ma potrzeby dopisywaia na to osobnego dźwięku.
Macion Mikol:
ja bym proponował dodać jakieś nowe tryby świateł np. te jakby alarmy i te co mrugają ( lewe i prawe na przemian )
Hirek:
Dzisiaj chyba przełom w rozwoju ekraników rysowanych pythonem. Możemy teraz przesyłać komendy, jakie mają zostać wykonane przez pojazd z poziomu pythona. Wymagana do tego jest zmodyfikowana wersja abstractscreenrenderera (link poniżej - wypakowujemy i podmieniamy do głównego folderu maszyny). Lista komend dostępnych do użycia znajduje się na wiki (link również poniżej)
https://eu07.pl/userfiles/24886/python_mod.zip
https://wiki.eu07.pl/index.php/Komendy_pojazdu
Exe: https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r7.exe
Jak skorzystać z tej funkcji?
Oto przykładowy kod pythona:
--- Kod: ---class example_renderer(abstractscreenrenderer):
def __init__(self, lookup_path):
self.commandlist = []
def _getCommands(self):
commands = self.commandlist
self.commandlist = [] # czyscimy commandliste zeby nie wysylac komend podwojnie z kazdym kolejnym renderowaniem
return commands
def _render(self, state):
self.commandlist.append("interiorlightenable") # zapalamy swiatlo w kabinie
self.commandlist.append("heatingenable") # a tu wlaczamy ogrzewanie skladu
# tu reszta czesci renderera
--- Koniec kodu ---
Oczywiście nie trzeba zawierać funkcji _getCommands w swoim skrypcie. W takim wypadku, lista instrukcji do wykonania do exe zawsze będzie zwracana pusta.
Pusha na mastera nie robię na razie celowo, ponieważ nie wiem na ile jest to awaryjne, jak bardzo się może popsuć itp.
Kod: https://github.com/Unofficial-MaSzyna-Developement/maszyna/tree/python-returnable-commands
Podejrzewam, że na 90% może się to psuć przy zmianie pojazdu za pomocą F5. Mogą tak samo chrzanić, sypać symulator komendy typu movehorizontal czy movevertical. Ogólnie uważam, że coś takiego nawet w zbugowanej formie, ale powinno być. To już po stronie pythonowców leży, żeby skrypt prawidłowo współpracował z pythonem ;)
W każdym bądź razie proszę o testy tego, jak i przełącznika od reflektorów - danie nawet prostego feedbacka, że działa, jest dobrze itp. daje mi informację zwrotną, że wszystko działa i ktoś to przetestował.
Swoją drogą na wiki nie ma udokumentowanego klucza touches, który zawiera miejsca, w których kliknęliśmy na ekranik ;)
jakubg1:
Wielkie kudosy za faktyczne wzięcie tego na poważnie! Mam nadzieję że exe zyska coraz więcej ficzerów, na razie z pojazdami ale w przyszłości kto wie :)
Kiedyś chciałem się sam za to zabrać, ale poległem: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35124.0.html, znajdziesz tu nieco więcej pomysłów na to co można by jeszcze dodać.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej