Autor Wątek:  Hybrydy Newagu dla IC  (Przeczytany 5785 razy)

KolejowyJacob (+ 1 Ukrytych) i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 09:18:59 »
Taka ciekawostka się szykuje: https://kolejowyportal.pl/newag-dostarczy-pkp-intercity-hybrydowe-zespoly-trakcyjne/
Cytuj
PKP Intercity rozstrzygnęło przetargu na zakup 35 nowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych (HZT). Za dostawę pojazdów odpowiadać będzie Newag, który jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu. To pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.
Abstrahując od tego skandalu z Newagiem i pomijając fakt, że sama jednostka wygląda jak impuls, to będzie to pierwsza polska jednostka z przedziałem silnikowym, zaś raczej będzie to druga na naszych torach po GTW od DB Regio odwiedzających niegdyś Szczecin.
Jak sądzicie, czy poza wykorzystaniem na dotychczasowych odcinkach po których poruszają się TLK/IC z użyciem składów wagonowych lub szt, byłaby szansa na uruchomienie w przyszłości jakichś nowych relacji? Mam wrażenie, że one będą dedykowane głównie na Podsudecką w zamian za SN84 i na pewno pojawią się także w Lubuskim. Zresztą, zobaczymy jak to będzie.


PS. pozazdrościli chyba ilości zachpomowi :P
« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2024, 13:49:41 wysłana przez koszowy »
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 226
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Maja 2024, 11:30:15 »
Mnie najbardziej nurtuje, czy człon a'la GTW będzie przechodni, czy wracamy do czasów EW53 z praktycznie podzieloną jednostką.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Maja 2024, 11:41:44 »
Ciekawe spostrzeżenie. Też mnie to ciekawi, w jaki sposób rozwiążą tą kwestię. A z ciekawości, jak wyglądają takie przejścia w GTW?
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 226
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Maja 2024, 12:53:17 »
Z tego co patrzę po internetach to GTW mają ten człon przechodni, ale specjalnie szerokie to to przejście nie jest.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1803
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1493
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Maja 2024, 13:06:01 »
Raczej muszą zrobić przejście, bo inaczej jak drużyna konduktorska miałaby chodzić po składzie?

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Maja 2024, 13:43:46 »
Tak, faktycznie jest ciasno. Udało mi się znaleźć jakąś fotke. Zresztą co się dziwić, przestrzeń w tym wagonie wygląda na wystarczającą, ale mam nadzieję, że newag akurat tego nie skaszani bardziej.
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 540
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Maja 2024, 14:05:39 »
Mam wrażenie, że one będą dedykowane głównie na Podsudecką w zamian za SN84 i na pewno pojawią się także w Lubuskim.
Wydaje mi się, że SN84 zastąpione będą przez SD85 (ex DM90 NS zwane "Bizonami").
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Maja 2024, 14:14:12 »
Rozumiem, że w kontekście wymiany taboru w SKPLu, tak? Bo mi chodziło o pociąg Sudety, czy dalej by SKPL udostępniało swój tabor.

Zrobię taki offtop, jeśli faktycznie wymiana taboru ma mieć miejsce, to SD85, których jest na pewno więcej (sprowadzonych) niż samych SN84 może uratować niektóre sytuacje. Zastąpienie SN84 "starym-nowym" taborem w postaci holenderskich jednostek pewnie nastąpi  za parę lat, gdy na chodzie będzie więcej sztuk poza tą jedną czy dwoma.
« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2024, 14:19:15 wysłana przez koszowy »
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 226
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Maja 2024, 14:37:26 »
Raczej muszą zrobić przejście, bo inaczej jak drużyna konduktorska miałaby chodzić po składzie?
Zawsze mogą zrobić "przejście służbowe" i po sprawie. Szkoda by tylko było tych automatów vendingowych, bo wtedy albo pół pociągu nie ma do nich dostępu, albo trzeba ich dać 2× tyle co normalnie.
Nie no, oby to zrobili jakoś sensownie.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Maja 2024, 15:01:38 »
Wydaje mi się, że SN84 zastąpione będą przez SD85 (ex DM90 NS zwane "Bizonami").

Nie po to kupowane są hybrydy aby dalej wynajmować tabor z SKPL, tylko że na hybrydy jeszcze chwilę poczekamy. SD85 będą jeździły jeszcze w tym roku, a jak przyjdą hybrydy to cały tabor SKPL zostanie pożegnany.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1803
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1493
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Maja 2024, 15:52:57 »
Zawsze mogą zrobić "przejście służbowe" i po sprawie.
Miałoby to jakiś sens? Jak już ma być przejście to nie widzę nazywania go służbowym, chyba że zamiast szaf w korytarzu będą gołe silniki i niezabezpieczone przyciski i pokrętła? Bariera żeby przeciętny Kowalski nic nie dotknął chyba nie musi zabierać aż tyle miejsca?

Offline spot57

  • Wiadomości: 167
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Maja 2024, 16:19:57 »
Oj mogłoby mieć. Gdyby silniki były osłonięte tylko pokrywami, to w takim przedziale byłoby po prostu bardzo głośno. I o ile dla obsługi nie jest to zwykle problemem, to tu zaraz zaczęłoby się narzekanie, że delikatne uszy pasażerów puchną przez ten zły Newag. No chyba, że zainwestują w porządnie wyciszone przejście, to co innego.

Pewnie i tak agregaty będą w szafach, tak jak w dotychczasowych Impulsach.
« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2024, 16:21:24 wysłana przez spot57 »
Fascynuje mnie trasopisarstwo, ale czasu jak zawsze brak...

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Maja 2024, 16:52:26 »
Wydaje mi się, że SN84 zastąpione będą przez SD85 (ex DM90 NS zwane "Bizonami").
Nie po to kupowane są hybrydy aby dalej wynajmować tabor z SKPL,(...)

Wtrące się; słuszna uwaga dotycząca czegoś co chcę zauważyć w swoich postach wyżej. Poza tym skpl w końcu będzie mieć pole do udzielania się w innych może i ważniejszych celach zamiast użyczania jednostek picowi (oj ile płaczu było bo nurka z wagonami zabrali...). Swoją drogą, to czy ktoś z Was jechał wymienionymi w którymś poście Sudetami przed i po zmianie składu? Jak oceniacie tą zmianę? Czy szt skplu jednak wystarcza na takie zadanie?

[...]o ile dla obsługi nie jest to zwykle problemem, to tu zaraz zaczęłoby się narzekanie, że delikatne uszy pasażerów puchną przez ten zły Newag.

Polak potrafi ;)
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Maja 2024, 10:39:35 »
Na ten moment na Sudetach zmiany nie ma i nie będzie. Dalej tam jeździ SN84. SD85 będzie najpierw jeździł do Zagórza jakoś w niedalekiej przyszłości, a zmiana na pewno będzie na plus bo będzie klimatyzacja i brak problemu z drzwiami.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 351
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Maja 2024, 23:51:00 »
Cytuj
Jak sądzicie, czy poza wykorzystaniem na dotychczasowych odcinkach po których poruszają się TLK/IC z użyciem składów wagonowych lub szt, byłaby szansa na uruchomienie w przyszłości jakichś nowych relacji?

Podejrzewam ze to będzie jeździć przez cała Polskę zygzakiem.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Maja 2024, 23:58:23 »
Osobiste marzenie - zobaczyć je na linii 402 :D
Ale i tak uważam, że "pierwszeństwo w wymianie taboru" mają pociągi wspomagane jednostkami SKPLu lub te wagonowe złożone z "pokaźnej" ilości wagonów.
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Offline SMemek

  • Wiadomości: 129
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Maja 2024, 11:43:26 »
Podejrzewam, że ich stałym miejscem bytowania będą Mazury i Podlasie. Chociażby taka TLK Biebrza, jeśli by została w obecnym ciągu to mogła by być tym obsługiwana.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1803
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1493
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Maja 2024, 18:02:42 »
Biebrza raczej nie, w perspektywie elektryfikacji trasy Ełk-Korsze. Na pewno wszelkie "ogryzki" można by tym obsługiwać, Flisaki (wraz z uruchomieniem drugiej pary), pociągi na Zagórz i inne pociągi obsługiwane obecnie Nurkami albo SU4210, czy też może nowe pociągi, np. do Szczecina przez Kołobrzeg.
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2024, 18:05:24 wysłana przez jakubg1 »

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Maja 2024, 21:02:40 »
Na pewno wszelkie "ogryzki" można by tym obsługiwać, Flisaki (wraz z uruchomieniem drugiej pary), pociągi na Zagórz i inne pociągi obsługiwane obecnie Nurkami albo SU4210, czy też może nowe pociągi, np. do Szczecina przez Kołobrzeg.

W sumie to jak tak sobie myśle, to każdy z posta na posta sprowadza się do tego samego rozwiązania. Z drugiej strony odnosząc się do mojej myśli o linii 402 (tudzież Twojej o pociągu "do Szczecina przez Kołobrzeg") to widzę je WYŁĄCZNIE na wakacyjnym Swarożycu; o to mi chodziło wcześniej, ponieważ całkowicie nie widzę sensu by IC miało konkurować na tamtym odcinku z peerami.
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Maja 2024, 10:19:23 »
Zakup tych pojazdów to jedno wielkie XD. Gdyby IC zapowiedziało więcej pociągów na liniach bez druta to jeszcze rozumiem.. ale w obecnej chwili to dramat. Nie lepiej naprawdę zainwestować w lokomotywy dwutrakcyjne, wagony sterownicze? No lepiej ale drożej a trzeba oszczędzać, więc będą kolejne odpowiedniki ED74 czyli tabor regionalny na siłę przystosowany do dalekobieznego ruchu. Sama geneza oddzielnego członu okej, jeżeli będzie tam przejście. Jeśli nie będzie to dramat. Generalnie imo trefny zakup i tyle. Jedyny +, że nie jest to oddzielna platforma a po prostu impuls a nie nowe wymysły jak PESA robiła z Dartami np.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Maja 2024, 14:59:36 »
No dobra a co z tą Gamą Dual Power?
Wracając do Impulsa. Wychodzi na to, że jedna jednostka = około dwa igreki 2 klasy, więc tak, w jakimś stopniu kolejna edyta; robienie z jej na siłę dalekobieżnego ezeta (po modernie) jest dla mnie co najwyżej zabawne, nie powinien to być tak jak napisałeś "tabor regionalny na siłę przystosowany do dalekobieznego ruchu". Niemniej jednak liczę na to, że IC kierowało się przy zakupie tym, że pociągi poruszać będą się samymi odcinkami gdzie byłyby mile widziane, a nie fantazjami "jo zaszczepie dwa impulsy i puszcze na ślunsk bo na ślunsku to każdy pociąg musi być".
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2024, 15:00:48 wysłana przez koszowy »
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Maja 2024, 17:48:02 »
No jak co z DualPower. Pesa jak to pesa jest w lesie i jest opóźnienie, sam prezes się dzisiaj nawet o tym wypowiadał.

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4158
    • Zobacz profil
    • WWK
  • Otrzymane polubienia: 1496
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Maja 2024, 22:43:30 »
Żeby rozwiać wątpliwości, to zajrzałem w szczegóły zamówienia:
- co najmniej 20 miejsc w klasie 1, układ 2+1
- co najmniej 160 miejsc w klasie 2, układ 2+2
- obie klasy będą bez przedziałów
- 8 miejsc na rowery (2 pionowo, 6 poziomo)
- 2 miejsca dla OzN na wózkach (+2 dla opiekunów)
- prędkość na silniku elektrycznym: 160 km/h
- prędkość na silniku spalinowym: 120 km/h
- minimalny zasięg na silniku spalinowym: 920 km
- skład ma być jednoprzestrzenny
- wyposażony w ETCS poziomy 1 i 2
- w każdym z pociągów będą 2 automaty vendingowe: do napojów gorących oraz do napojów zimnych i przekąsek
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.
wwk.kolej.org.pl

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 692
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Maja 2024, 14:30:09 »
2+1 rozumiem, że taki jak w klopach z przedziałem 1 klasy?
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.

Rodzina wie, szkoła wie, znajomi wiedzą... tylko nie to miejsce.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 351
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Lipca 2024, 13:38:48 »
Cytuj
No dobra a co z tą Gamą Dual Power?

Wieść gminna głosi że PESA zerwała współprace z IPSz i z jakąś nową firmą projektują od nowa obwody.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Lipca 2024, 16:25:34 »
Podobno ten "cud techniki" z Pesy pojawił się na testach w Żmigrodzie

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1803
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1493
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Lipca 2024, 16:37:44 »
Nie "podobno".
https://kolejowyportal.pl/gama-dual-power-na-torze-doswiadczalnym-kolo-zmigrodu/
Cytuj
W niedzielę po południu na teren Ośrodka Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Węglewie k. Żmigrodu przyjechała prototypowa lokomotywa 111DE-001 wyprodukowana przez Pesa Bydgoszcz.

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4158
    • Zobacz profil
    • WWK
  • Otrzymane polubienia: 1496
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #27 dnia: Dzisiaj o 18:03:56 »
Dziś przewoźnik zaprezentował planowane trasy dla Hybryd.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.
wwk.kolej.org.pl

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 540
Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Odpowiedź #28 dnia: Dzisiaj o 18:17:53 »
Zapomniałeś dodać, że mapka pochodzi z szerszego tekstu opublikowanego na stronie "Rynku Kolejowego" w dniu 18.09.2025...

Krótko:
"(...) PKP Intercity wraz z Ministerstwem Infrastruktury zaprezentowały trasy, na które wyjadą hybrydowe zespoły trakcyjne Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu oraz dzierżawione, spalinowe jednostki, na których pozyskanie trwa przetarg. Pierwszy z 35 pojazdów dotrze do Intercity na początku 2027 roku, a dostawy wszystkich Impulsów mają się zakończyć do końca czerwca 2029 roku.

Spalinowo-elektryczne jednostki od początku były kupowane (przetarg ogłosił poprzedni zarząd spółki, natomiast umowę podpisał już zarząd Janusza Malinowskiego) z myślą o obsłudze ośrodków, które nie mają połączeń dalekobieżnych wcale lub też które mają tych połączeń bardzo mało. Do pociągów szybko przylgnęła więc łatka “likwidatorów wykluczenia komunikacyjnego”. Poza trasami dla “hybryd” PKP Intercity przekazało też, gdzie pojadą co najmniej 22 lub nawet 32 spalinowe jednostki, na których wynajem PKP Intercity ogłosiły przetarg kilka tygodni temu (...)


oraz

(...) Pierwszą z tras, zapowiadaną na naszych łamach od dawna, jest połączenie ze Szczecina do Gdyni przez środkowy pas Pomorza Zachodniego i Pomorza. Pociągi pojadą więc przez Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Szczecinek, Człuchów, Chojnice i dalej linią 203 do samego Tczewa.

Kolejną relacją, również zapowiadaną już przez wiceministra Piotra Malepszaka, jest obsługa taborem hybrydowym największego polskiego miasta bez zelektryfikowanej linii kolejowej, a więc Gorzowa Wielkopolskiego. PKP Intercity chce wysłać nowe Impulsy oraz spalinowe zespoły trakcyjne na obsługiwaną już obecnie trasę do i z Gdyni, wzdłuż całej linii 203.

Pociągi PKP Intercity mają też obsługiwać zupełnie nową relację dalekobieżną: Białystok – Gdynia przez Olsztyn, Szczytno, Chorzele, Ostrołękę, Śniadowo oraz Łapy. Do tego trasa z Gdyni do Krakowa przez Sztum, Grudziądz, Rypin, Płock, Gostynin, Łódź, Kłobuck, Bytom i Katowice (dzięki temu pociągi dalekobieżne w końcu wrócą więc na ten odcinek magistrali węglowej). Grudziądz czy Rypin otrzymają także dogodne połączenia w kierunku stolicy kraju, w ramach kolejnej trasy z Gdyni do Warszawy, prawdopodobnie przez Raciąż i Płońsk lub też trasą przez Płock. Jak jednak zastrzegł prezes PKP Intercity, będzie to zależne od tego, jaką ofertę na obu trasach zaproponują Koleje Mazowieckie. Na razie jednak wydaje się, że hybrydy pojadą przez Płońsk.

Spalinowo-elektryczne zespoły trakcyjne mają także trafić do obsługi Łomży (o czym pisaliśmy na początku września jako pierwsi). W pierwszym kroku, od przyszłorocznego lata, mają tam pojechać jednostki spalinowe, w czasie około 2 godzin. Następna trasa to połączenie Warszawy z Białymstokiem przez Siemiatycze, Hajnówkę oraz Bielskiem Podlaskim. W planach jest również połączenie Warszawa – Hrubieszów przez Radzyń Podlaski, Lubartów i Zamość, a także trasa Kraków – Hrubieszów przez Mielec, Stalową Wolę, Biłgoraj i Zamość.

Dwie ostatnie relacje, które będą obsługiwane przez nowe Impulsy, ale i przez spalinowe zespoły trakcyjne to trasy z Krakowa do Zagórza (przez Gorlice, Jasło, Krosno oraz Sanok), a także pociągi z Krakowa do Jeleniej Góry po magistrali podsudeckiej. Połączenia te sezonowo będą wydłużone do Karpacza (...)


a także

(...) Jak przekazał Janusz Malinowski, pierwszy hybrydowy Impuls ma zacząć jazdy testowe i homologacyjne w kwietniu przyszłego roku. W 2027 roku do obsługi PKP Intercity trafi 16 takich jednostek. Ostatnie pociągi dotrą do przewoźnika do końca czerwca 2029 r. (...)".

Szerzej jest tutaj: https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-pokazuja-trasy-dla-hybryd-z-newagu-124801.html

@MaciejM: pokazywanie samej mapki bez komentarza/opisu nie ma sensu.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"