Autor Wątek:  Waga silników trakcyjnych.  (Przeczytany 2203 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Waga silników trakcyjnych.
« dnia: 15 Listopada 2023, 12:56:31 »
Ile ważą silniki trakcyjne w współczesnych podjazdach (Trax, Vectron, Gama Newag), a ile w mniej współczesnych (Ep07, 09, SM42 itd) ?

Offline manolollr

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Waga silników trakcyjnych.
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Listopada 2023, 16:18:04 »
Jestem z Hiszpanii. Mógłbym mówić po angielsku, ale obecnie tłumacze radzą sobie całkiem nieźle. Użyję tłumacza, żeby sprawdzić, czy mnie zrozumieją, więc mówię w twoim języku.

Mam dokument, który mówi, że silnik EU07 waży 4200 Kg.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Waga silników trakcyjnych.
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Listopada 2023, 17:02:46 »
SM42 to 2500 kg. Inne da się też znaleźć, ale to kwestia czasu...

@manolollr: translatory najlepiej radzą sobie z angielskim, a szczególnie ten z google / Translators are the best with English, especially the one from Google / Los traductores son los mejores con el inglés, especialmente el de Google.

Trax, Vectron, Gama Newag
Jaki TRAXX (DE/MS) itd.?
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2023, 17:14:58 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline manolollr

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Waga silników trakcyjnych.
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Listopada 2023, 19:17:17 »
Cytuj
@manolollr: translatory najlepiej radzą sobie z angielskim, a szczególnie ten z google / Translators are the best with English, especially the one from Google / Los traductores son los mejores con el inglés, especialmente el de Google.
Ok, Dziękuję.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Waga silników trakcyjnych.
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Listopada 2023, 15:46:34 »
SM30 1050, SM41 2880, SM42 2500, ST43 2100, ST44 3100, EP02 4410, EP03 4275, EU04 5500, EU05 5200, EU07 4200, ET21 4420, EN57 2600.
Wszystko w kg. Z książki "Maszyny elektryczne kolejowych pojazdów trakcyjnych" WKiŁ 1967.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 262
Odp: Waga silników trakcyjnych.
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Listopada 2023, 22:27:10 »
parametry silników trakcyjnych:
EU04 ( GBM530 )masa=5975kg prąd c.295A prąd h.378A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=820
obroty mocy h.=745
obroty max.=1800 (przełożenie w lokomotywie 3,857 i koła 1350mm)
min wzbudzenie=22% silnik skompensowany
EU05 ( 3AL4846 ) masa=5200kg średnica wirnika=900mm prąd c.360A prąd h.415A
nadmiarowe na tej lokomotywie ustawione były na 600A a na EP05 na 800A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=630obr/min
obroty mocy h.=600
obroty max.=1270
max. moment=23,2kN (800A)
min wzbudzenie=35% i silnik nieskompensowany!!!
EU07 ( EE541 )masa=4210kg średnica wirnika=535mm prąd c.355A prąd h.370A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=965
obroty mocy h.=930
obroty max.=2390
max.moment=12,8kN (750A)
min. wzbudzenie 22% silnik skompensowany
EP09 ( LKa 740 )masa=4870kg średnica wirnika=740mm prąd c.520A prąd h.550A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=720
obroty max.=1530
max. moment=19kN/m (900A)
min wzbudzenie=37% i silnik skompensowany
ET21 ( LK 635 )masa=4400kg średnica wirnika=635mm prąd c.225A prąd h.290A
obroty mocy ciągłej (100% wzbudzenia)=750
obroty mocy h.=710
obroty max.=1480
max. moment=12kN (550A)
min wzbudzenie=50% i silnik nieskompensowany
prędkości mocy ciągłej (100% wzbudzenia):
EU04=55km/h
EU05=64km/h
EU07=50km/h
EP07=61km/h
EP08=68km/h
EP05=83km/h
EP09=86km/h

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Waga silników trakcyjnych.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Listopada 2023, 09:57:24 »
Cytuj
[Jaki TRAXX (DE/MS) itd.?

Generalnie potrzebuje jakiegoś zakresu wagi silnika trakcyjnego w współczesnych pojazdach.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Waga silników trakcyjnych.
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Listopada 2023, 12:00:20 »
TRAXX F140 MS
silnik trakcyjny MITRAC DR 3600 N - 2050 kg

ES64F4
silnik trakcyjny 2KF282 - 2900 kg
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 262
Odp: Waga silników trakcyjnych.
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopada 2023, 08:52:10 »
Ile ważą silniki trakcyjne w współczesnych podjazdach (Trax, Vectron, Gama Newag)
DKLBZ 4514-4A o mocy ciągłej 1400 kW z elektrycznej Gamy np. 111Ed waży 2155 kg przy czym sam wirnik 820 kg. Prawie identyczny silnik o mocy ciągłej 540 kW dla wersji spalinowej tj. SU160 PKP-IC waży tylko 105 kg mniej (w załączniku zdjęcie tabliczki znamionowej). Dobre parametry masa/moc współczesnych silników wynikają z możliwości uzyskiwania bardzo dużych obrotów, a to za sprawą braku problemów z komutacją (iskrzeniem, ogniem okrężnym i ogólnie brak tam takiego elementu jak komutator, urządzenia szczotkowe które też sporo przestrzeni wewnątrz silnika zabierają). Uzyskanie dużych obrotów umożliwia sama technologia uzwojenia wirnika silnika asynchronicznego, a więc prosta klatka wpasowana w żłobki pakietu blach. Pręty nie są izolowane względem blach. Dodatkowo brak izolacji uzwojeń wirnika sprawia iż może się rozgrzewać do znacznie wyższych temperatur niż klasyczny wirnik w silniku prądu stałego. Dla trwałości silnika oraz jego maksymalnych obrotów duże znaczenie ma sposób jego odsprężynowania. Proste lokomotywy z silnikami zawieszonymi w sposób tramwajowy tzn. za nos mają silniki których obroty nie powinny przekraczać 4000 rpm (w praktyce na gorzej utrzymanych torach i tak to jest za dużo). W pojazdach z silnikiem w pełni odsprężynowanym  często uzyskuje się 6000 rpm. Są też pojazdy które znacznie przekraczają owe 6000 rpm. bo np. muszą być lekkie oraz skrajnia na np. wąskich torach utrudnia stosowanie normalnych typowych silników. Dotyczy to szybkich pojazdów pasażerskich. Ogólnie ciekawym przypadkiem jest nasza rodzima EU07A, gdzie wykorzystano korpus starego silnika EE541 oraz zwykłe przełożenie przekładni zębatej.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2023, 08:54:03 wysłana przez biovital1 »