Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Częstochowa: finalne porządkowanie

<< < (3/3)

jakubg1:
Uważam, że podział scenerii na komórki nie jest dobrym pomysłem. Po pierwsze, ruch pociągów AI będzie znacznie cięższy do zaimplementowania. Pociągi będą musiały się w jakiś sposób "generować" na nowo wczytywanych komórkach, a czas na niezaładowanych komórkach będzie stał w miejscu. Co oznacza, że gdy staniemy sobie na szlaku, nigdy nie minie nas żaden pociąg, bo to inne pociągi czekają na nas. Absurd. Po drugie, usuwanie komórek ze środka nie ma racji bytu w sceneriach realnych. Dlaczego, to chyba nie muszę mówić. Jedyne sensowne zastosowanie komórek to zakładamy jest sobie sceneria Cała Polska podzielona na komórki. Wybieramy misję Warszawa-Kraków to wczytują się komórki, na których znajduje się trasa Warszawa-Kraków. Tylko po co dzielić fizycznie teren na komórki, skoro w exe i tak teren dzielony jest na kawałki, które doczytywane są dynamicznie? Poza tym autor scenariusza Warszawa-Kraków nie będzie i tak wstawiał ruchu AI np. w Gdańsku.

To jest tylko moja opinia, ale uważam to za odrobinę przeinżynierowanie i przerost formy nad treścią. Zbędny dodatek, który powoduje, że przygotowywanie scenerii trwa jeszcze dłużej.

Może i piszę głupoty, nie wiem, nie widzę zbytnio zalet dzielenia na komórki. Chociaż dzielenie poszczególnych kawałków na pojedyncze scenerie, które są następnie "sklejane" w większe obszary pod konkretną trasę, a także aby każdy miał wyznaczony teren w przypadku np. dekorowania przez kilka osób, brzmi już ciekawie. Ale nie jestem pewien, czy to dokładnie to samo, co planowany system komórek.

Celuś:
Nie wiem dokładnie w czym jest problem, bo dokładnie w sposób wyżej opisany podzielona jest L61 janowska, czy zakopianka, co pozwala na właśnie wydzielenie w danym scenariuszu do załadowania tylko to czego ten scenariusz potrzebuje. To już funkcjonuje, to już działa, więc nie wiem w czym jest problem. Jeżeli chodzi o realne problemy z dzieleniem scenerii, to jedyną kwestią jest na ten moment teren, który potrzebuje żeby jego binarny zapis można było podpinać pod scenariusze - tak obecnie funkcjonują scmy. To je obecnie podpina się, a na ich podstawie generowany plik binarny unikatowy dla każdego scenariusza. W obliczu omawianej "modułowości" scenerii jest często bez sensu - jak mamy kilku trzy trasę, to zamiast trzech, trzeba mieć łącznie 6 wariantów sbt (1,2,3,1+2,2+3,1+2+3), zakładając że tak będą wyglądać scenariusze. To dlaczego sbt>scm było już wielokrotnie omawiane.

Ra:
Piszę o tym, co planowałem zrobić 10 lat temu, zanim "rozwój" skręcił w stronę przeformatowania kodu, zmiany kompilatora i pudrowania zastanej grafiki.

Ruch AI wraz z sygnalizacją miał być symulowany w uproszczony sposób (tzn. uproszczone wyliczanie prędkości składów) przez osobne programy zwane serwerami ruchu. Przy czym jeden serwer ruchu mógłby obsługiwać więcej niż jedną komórkę, ewentualnie wiele serwerów ruchu przekazywałoby sobie składy przejeżdżające przez granicę pomiędzy komórkami (w razie symulacji opóźnionych pociągów nie byłyby one wstawiane zgodnie z rozkładami). Nowa wczytana do symulacji komórka miałaby pobierany stan sygnalizacji oraz pociągi z serwera ruchu, przy czym do symulacji załadowane by było jednocześnie kilka komórek (czas przejazdu przez komórkę to kilka minut). Serwer ruchu by również informował o nowym składzie do wstawienia na już załadowane komórki. Serwer ruchu można by uruchomić lokalnie dla wybranej misji albo połączyć się do internetowej sieci serwerów ruchu obsługujących wybraną epokę (albo określone przesunięcie godzinowe, np. poranny ruch wieczorem rzeczywistego czasu). Lokalny serwer ruchu można by również zatrzymać, zapisać stan, po czym kontynuować symulację po dowolnie wybranym czasie. Serwery ruchu by miały uproszczone do minimum algorytmy przepuszczania składów przez stacje, ale w razie potrzeby można by się zalogować z pulpitem dyżurnego i przejąć sterowanie ręcznie (np. w celu prowadzenia manewrów).

Sklejanie komórek w trasę pasującą do wybranego rozkładu to jedno. Możliwość niezależnej edycji i weryfikacji komórek to drugie. Wersje historyczne poszczególnych stacji to trzecie. Dynamicznego wczytywania już pewnie nikt nie zrobi, bo po co? Ja od początku planowałem zrobienie całej Polski. Osiem lat temu przygotowana infrastruktura była na poziomie 20% polskiej sieci kolejowej, ale potrzebne było dodatkowe rozpoznanie w zakresie tworzenia terenu i otoczenia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod