Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Przeliczenie scenerii "Stary Jawor" na linię 315

<< < (6/7) > >>

MaciejM:
Witamy na forum po 9 latach :)

SKP:
Jest mi bardzo miło powrócić na forum, zresztą od jakiegoś czasu nieśmiało tutaj zaglądałem :) Chyba nie miałem okazji tego nigdzie napisać, ale bardzo mnie cieszy to, że moja sceneria, w dodatku z nowymi scenariuszami, trafiła do wydań MaSzyny. Wiem, że bardzo daleko jej było do ideału. Tym bardziej ucieszyłem się, gdy zobaczyłem ją w paczce. Dzięki!

szyszka:
Jarku mam pytanie co do Rainsteda.
Nie wiem czemu ale przestała mi działać opcja z rozjazdem (iglica i opornica) długości 3m. W aktualnej wersji Rainsteda można zrobić tylko 8m. Mam jeszcze 5ięć pętli
 tramwajowe i 1,5 zajezdni we Wrocku do zrobienia (Zajezdnia II Dąbie i resztę zajezdni V Popowice oraz pętle: na Biskupinie, Sępolnie, Kowalach, Osobowicach i Poświętnym) . Jak ugryźć ten temat? A z przeliczaniem scenerii chwilę się wstrzymaj. Podeślę ten kawałek "Zdolnego Śląska".
Problem pojawia się też czasem z rysowaniem na ciasnych łukach. U mnie zdarzyło się to w 2ch miejscach.

Ra:
Nie do końca rozumiem. Z tramwajowych rozjazdów mam wbudowany rozjazd o długości 5m, który zrobiłem na podstawie dokumentacji. Widziałem też rozjazd 6m, ale on się znacząco nie różnił, ten dodatkowy metr był chyba od strony iglicy. Jest jeszcze rozjazd 11m, zrobiony na potrzeby wąskotorówek. Inne szablony rozjazdów można sobie zrobić edytorem rozjazdów. Aczkolwiek zamierzam jeszcze przebudować obsługę szablonów tak, aby dało się robić podział rozjazdu na zwrotnicę, krzyżownicę i tory łączące, co może być przydatne do specyficznych zastosowań, typu obsługa szczególnego przypadku izolacji, wykolejnice albo rezonator w środku rozjazdu (na jednym z torów).

Obrazek robi wrażenie, jakbyś nie używał linii kierunkowych. Niektóre operacje na rozjazdach bazują na tym, że linia kierunkowa utrzymuje kąt ułożenia torów. Edytor jest stałoprzecinkowy, przez co nieznaczne przesunięcie końców odcinka zmienia również nieznacznie kąt. Próby z algorytmami bez linii kierunkowych prowadziły do tego, że przy każdym przeliczeniu wszystko się nieznacznie przemieszczało i nie dążyło do stanu stabilnego. Jednym z algorytmów jest wpasowanie łuku pomiędzy rozjazd a tor o innym kącie. Można zmieniać promień łuku, a rozjazd będzie przesuwany wzdłużnie, aby jego tor odchylony był styczny do łuku. Czasem to wymaga trzykrotnego naprawiania, zanim się ustabilizuje, ale nie przeszkadzało mi to aż tak, żeby to jakoś optymalizować. Powinna być gdzieś do pobrania sieć tramwajowa GOP, którą zacząłem robić w 2009 roku i wtedy dało się po tym jeździć w ATS, przynajmniej od Huty do Czeladzi i na zajezdnię w Będzinie... Ćwiczyłem tam dodawanie słupów i mocowanie sieci podwieszanej. Niestety, nie zdążyłem uruchomić tramwajów w MaSzynie, chociaż prace nad zmianą napięcia zasilania były zaawansowane.

Z przeliczeniami scenerii wstrzymuję się, jak tylko mogę. Przymierzałem się do Jawora już 9 lat temu, bo mogłem to zrobić zaraz po tym, jak przeliczyłem Suwałki. Przymierzałem się też do pobierania warstwy podziału działek oraz uzbrojenia terenu, ale okazało się to być pobierane i łączone z kilku serwerów map, więc sobie chwilowo odpuściłem. Na potrzeby linii 315 można pobrać mapy z cieniowaniem, powinno być na nich widać, gdzie wykonano prace ziemne.

Jaco:
Czy w temacie Malczyc i Malczyc Portu coś się posunęło do przodu? Dodatkowo jak wygląda temat linii 315 na ten moment? Bocznicą do portu można by się "bawić" na manewrach bez końca...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod