I przy okazji o co chodzi z tymi komórkami pamięci bo za skurczybyka nie kumam o co w tym chodzi...
Komórki pamięciowe (jak sama nazwa mówi) służą do zapisania jakiejś wartości w pamięci. Są one przydatne, jak np. mamy kilka misji, jeden plik z eventami i jeden plik z plikiem scm. Przykład komórki:
node -1 0 sm42_ns memcell 1.0 1.0 0.0 ns_sm42 0 0 none endmemcell
node -1 0 eu07_ns memcell 1.0 1.0 0.0 ns_eu07 0 0 none endmemcell
event sm42_ns-update_1-1 updatevalues 0.0 sm42_ns ns_sm42 1 1 endevent
event eu07_ns-update_1-1 updatevalues 0.0 eu07_ns ns_eu07 1 1 endevent
Jest sobie komórka, oraz "updater", który zmienia jej wartość. Teraz zastosujmy komórkę w użyciu:
Na torze, gdzie jest jakaś lokomotywa:
event ns_sm42-start multiple 1.0 none jakistamsygnal_s2 sm42_ns-update_1-1 endevent
event ns_eu07-start multiple 1.0 none jakistamsygnal_s10 eu07_ns-update_1-1 endevent
Na jakimś tam torze, np. na szlaku:
event ns_decyzja-wybor multiple 1.0 none ns_decyzja-sm42 ns_decyzja-eu07 endevent
event ns_decyzja-sm42 multiple 1.0 sm42_ns jakistamevent1 jakistamevent2 condition memcompare ns_sm42 1 1 endevent
event ns_decyzja-eu07 multiple 1.0 eu07_ns jakistamevent3 jakistamevent4 condition memcompare ns_eu07 1 1 endevent
Zdarzenie "ns_decyzja-sm42" odpala się tylko wtedy, gdy wartość komórki "ns_sm42" wynosi 1 1. W innym wypadku zdarzenie nie zostanie uruchomione. Więc przy torze, na którym będzie nasz lok przypisujemy zdarzenie, które zawiera "updatera". Dzięki niemu zostanie uruchomione zdarzenie przeznaczone tylko dla danego loka. Czyli mamy sobie misje z SM42, gdzie nie ma EU07. Przypisujemy do toru zdarzenie "ns_sm42-start". Dzięki temu wyzwalane jest zdarzenie i updater. Potem gdzieś w szlaku jest zdarzenie (przełącznik). I wybiera ono zdarzenie z SM42, ponieważ komórka ma wartość 1 1. Zdarzenie z EU07 nie zostanie wtedy uruchomione. Natomiast w przypadku misji z EU07 jest przeciwne - updatuje sie komórka z EU07 i uruchamiają się eventy odpowiedzialne tylko za siódemkę. Zaletą memcelli jest to, że nie trzeba robić kilku plików z eventami oraz całą scenerią. Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno ;-)
Pozdrawiam.