Cześć. Znaczna większość wagonów we flocie PKP Intercity posiada system ogrzewania nawiewnego + przetwornice statyczne,, jednak niektóre wagony zachowały swój stary system ogrzewania. Obecnie prawie wszystkie pociągi składają się z wagonów tylko nawiewnych, przez co lokomotywa może mieć włączone ogrzewanie składu cały rok ("ogrzewanie" tylko zasila wagony, ogrzewanie wagonu włącza się gdy jest zimno). Jednak na przykład w składach ze zdeklasowanymi wagonami 1 klasy, z reguły tymi najdawniej modernizowanymi, zdarzają się często wagony ze starym systemem ogrzewania, bez przetwornicy statycznej. Jeżeli tak jest, to czy można mieszać wagony z przetwornicą statyczną i bez? Czy można zasilać przetwornice w takich wagonach, kosztem sauny latem w wagonach bez takiej przetwornicy? A może jest zakaz umieszczania w jednym składzie wagonów z i bez przetwornicy statycznej? Albo w ogóle nie rozumiem tematu i to są dwie odrębne kwestie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.