- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: jakubg1 w 14 Października 2021, 14:13:36
-
Cześć. Znaczna większość wagonów we flocie PKP Intercity posiada system ogrzewania nawiewnego + przetwornice statyczne,, jednak niektóre wagony zachowały swój stary system ogrzewania. Obecnie prawie wszystkie pociągi składają się z wagonów tylko nawiewnych, przez co lokomotywa może mieć włączone ogrzewanie składu cały rok ("ogrzewanie" tylko zasila wagony, ogrzewanie wagonu włącza się gdy jest zimno). Jednak na przykład w składach ze zdeklasowanymi wagonami 1 klasy, z reguły tymi najdawniej modernizowanymi, zdarzają się często wagony ze starym systemem ogrzewania, bez przetwornicy statycznej. Jeżeli tak jest, to czy można mieszać wagony z przetwornicą statyczną i bez? Czy można zasilać przetwornice w takich wagonach, kosztem sauny latem w wagonach bez takiej przetwornicy? A może jest zakaz umieszczania w jednym składzie wagonów z i bez przetwornicy statycznej? Albo w ogóle nie rozumiem tematu i to są dwie odrębne kwestie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
Wagony raczej mają możliwość wyłączenia całkiem ogrzewania przez uprawnione osoby.
-
Można mieszać wagony z różnym systemem ogrzewania, w każdym wagonie mamy przełączniki ogrzewania i w razie potrzeb ogrzewanie jest wyłączone w wagonie przy jednoczesnym włączonym WN 3kV na składzie. Gdybyśmy wyłączyli 3kV to wagony bez prądnic na wózkach (tzn. te z przetwornicami) nie miałyby ładowania baterii i po krótkim czasie wagon byłby ciemny.
-
Czyli wagony bez przetwornicy statycznej z wyłączonym ogrzewaniem zachowują się po prostu jak kable przelotowe?
-
Tak. Nawet wagony bez ogrzewania elektrycznego (a takie też mamy w IC) mają sprzęg WN, bo musi być przelot na dalszą część składu.
-
Tak. Nawet wagony bez ogrzewania elektrycznego (a takie też mamy w IC) mają sprzęg WN, bo musi być przelot na dalszą część składu.
A które to są wagony Maćku, bo przyznam szczerze mam zaniki pamięci? Leksy kojarzę, ale nimi się już dawno ogoliłem.
-
WLAB.
-
A fucktycznie! :D
Dzieki!
-
Co prawda jeździ ich coraz mniej, ale wciąż można spotkać.
-
Kiedyś jeszcze chłodnie i ich przebudowy miały przelotowe przewody elektryczne i parowe.
-
Obecne przepisy wymagaja zasilania szyny zbiorczej głównego przewodu ogrzewczego przez cały rok, czyli w praktyce każdy wyprawiany pociąg w drogę ma wystawiony druk Mw563 ,,Polecenie załączenia ogrzewania elektrycznego". W rzeczywistości nie ma z tego powodu większych problemów. Tak jak Maciek napisał, kiedy potrzeba to się Welsa albo wyłącznik załącza i jest cieplutko.
Kiedyś jeszcze chłodnie i ich przebudowy miały przelotowe przewody elektryczne i parowe.
A chłodnia skad miała zasilanie wentylatora?
-
Z tego co wiem, to te chłodnie co jeździły, to miały tylko przelotowe. Jeżeli masz na myśli wagony chłodnie z własnym agregatem, to miały własne źródło zasilania np prądnicę napędzaną z koła.
-
Przypomniał mi się jeszcze jeden aspekt w tym temacie. Rozważając kiedyś braki taborowe Intercity w zakresie lokomotyw elektrycznych myślano o TRAXXach używanych przez Lotos (o ile dobrze pamiętam). Okazuje się, że pomimo tego, że lokomotywa ma sprzęg ogrzewania, to wcale nie oznacza, że może nim puścić zasilanie, bo może to być dokładnie jak we WLABach, czyli lokomotywa w wersji towarowej ma tylko przewody przelotowe.
-
Montaż Przetwornicy ogrzewczej w Traxie spalinowym nie był problemem, problemem było to że IC miałoby to zrobić na własny koszt.