Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Tworzenie płaszczyzn w 3ds
faelern:
Parę dni temu zabrałem się za tworzenie własnej scenerii, wszystko było cacy dopóki nie zachciało mi się wstawić terenu. Ten, utworzony w 3ds max (2010), w symulatorze jest niewidoczny. Próbowałem na różne sposoby: linią, którą potem dzielę skryptem na trójkąty, płaszczyzną, podzieloną na wiele małych segmentów (czytałem, że te nie mogą być za duże), nic nie działa. Przekopałem wszystkie poradniki, które znalazłem w internecie dotyczące tworzenia scenerii w 3ds, robiłem wszystko krok po kroku, bez skutku. Wszystko inne działa, tory, semafory, domki etc. Jakieś pomysły?
Stele:
Skrypty eksportowe łapią tylko siatki w trybie editable mesh. Jak to masz ustawione, to nie mam pomysłu. W konsoli maxscripta nie wypisuje żadnych błędów do logu?
matek123:
Sprawdź, czy w okienku eksportu nie masz zaznaczonej opcji "eksportuj tylko zaznaczone", czy jakoś tak. Pamiętaj o usuwaniu pliku [nazwa_scenerii].sbt, przed sprawdzaniem efektów swojej zmiany.
faelern:
Jest postęp, nie wiem która porada pomogła bo zastosowałem się do wszystkich na raz, ale udało się przynajmniej "coś" zobaczyć w symulatorze - płaszczyzny są, ale jako białe prostokąty, jakby bez tekstury. W logu maxscript jest jakaś dziwna ścieżka do tekstur, takie same krzaczki są w eksportowanym pliku scm.
Fragment logu maxscript:
--- Kod: ---Node: GeometryClass Editable_mesh Plane01
Sciezka textury: D:\maszyna\textures\{83A5FFCD-C462-42B7-A416-9B4348F4E096} OK
Rozbicie: #("D:", "maszyna", "textures", "{83A5FFCD-C462-42B7-A416-9B4348F4E096}") Tekstura: {83A5FFCD-C462-42B7-A416-9B4348F4E096} OK
--- Koniec kodu ---
Fragment scm:
--- Kod: ---//-------------------------------------------------
// Plane01
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5 endmaterial {83A5FFCD-C462-42B7-A416-9B4348F4E096}
-77.3427 -11.7995 147.617 0.0 1.0 0.0 -0.109891 -0.056156 end
-84.9993 -11.7995 147.617 0.0 1.0 0.0 0.195055 -0.056156 end
-84.9993 -11.7995 162.234 0.0 1.0 0.0 0.195055 0.221922
endtri
--- Koniec kodu ---
Stele:
Ale jajo. Jaki plik zapiąłeś? Matów te skrypty nie obsługują. No ale jak w maksie wyglądało dobrze, to musiała być to bezpośrednio bitmapa.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej