Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Tryb wieloosobowy - MaSzyna

<< < (3/3)

CX MANIAK:
Tak tu się z Tobą całkowicie zgadzam, zarówno dyżurny jak i maszynista ma dostęp poprzez exe do sterowania scenerią, czyli tak jak zauważyłeś pozostaje grono zaufanych ludzi do gry w trybie wieloosobowym.
Pozdrawiam.

jakubg1:

--- Cytat: jakubg1 w 27 Grudnia 2021, 15:51:16 ---Pomijając kwestie problemów z desynchronizacją oraz udostępnieniem serwera, serwer można otworzyć tylko na jednej określonej scenerii i z określoną pulą pojazdów. Nie można dodawać nowych i usuwać istniejących pojazdów (chyba że przez portale, ale to nie ma sensu). Nie ma możliwości sterowania stacją jako dyżurny ruchu ani automatyzacji sterowania w przypadku braku takowego (być może kiedyś moje skrypty, gdy powstaną, będzie można dostosować). Nie ma możliwości generowania i przydzielania nowych rozkładów jazdy. Wszystko to, a nawet więcej, sprawia, że jedynym sensownym odpaleniem serwera publicznego jest zorganizowanie sesji, i to tylko przy założeniu że wszystko przejdzie bezproblemowo. Jest więc jeszcze dużo problemów do rozwiązania żeby stworzyć sensowny serwer multiplayer, na którym wszyscy mogliby się bawić bez ograniczeń.

--- Koniec cytatu ---

Ciąg dalszy, bo mam wrażenie, że trochę za mało powiedziałem. Tym razem o użytkownikach. Z góry przepraszam za słowotok.

Poza powyższymi problemami, mamy jeszcze dodatkowo kwestię integracji. Nie mamy wbudowanego w MaSzynę czatu, co oznacza, że porozumiewanie się ogranicza się do pisania wiadomości lub rozmowy głosowej. Pisanie wiadomości wymaga częstego Alt+Tab, lub dwóch monitorów, na co nie każdy może sobie pozwolić. Z kolei rozmawianie głosowe wymaga założenia serwera (i konta) na TeamSpeaku lub na Discordzie, a ponadto nie każdy czuje się z tym komfortowo. Oprócz tego, nie mamy w ogóle nawet listy użytkowników. Nie wiemy czy ktoś się właśnie połączył lub rozłączył, a informacja ta może być istotna, np. ktoś może się nagle rozłączyć z powodu braku prądu/internetu/laga/desynchronizacji/czegokolwiek i może nie poinformować o tym z wyprzedzeniem albo nawet wcale. A inni nie będą wiedzieli, co się w ogóle dzieje. Natomiast brak informacji o dołączaniu powoduje, że w przypadku zabawy w większym lub nie do końca zamkniętym gronie, może nagle przyjść jakiś troll i na przykład popsuć rozgrywkę. Będzie on anonimowy i nie do zablokowania. No właśnie. Kolejnym elementem jest blokowanie użytkowników. Dotyczy to głównie już publicznych serwerów, ale o publicznym multiplayerze w końcu rozmawiamy*. Nie wiem, jak miałoby być przeprowadzone wiązanie kont (można skorzystać ze sposobu znanego z TD2, czyli powiązanie z kontami na forum, jednak znowu kolejny kawałek kodu do zaprogramowania - trzeba to powiązanie kont zrobić dobrze, a ponadto kod MaSzyny jest otwarty), jednak myślę, że póki co jest zdecydowanie za wcześnie na myślenie o tym. Na razie myślę, że wystarczyłoby po prostu wpisać nick i pod taką nazwą, jaką sobie wpiszemy przy dołączaniu do serwera, będziemy wyświetlani. Usuwanie użytkowników z sesji, nawet jeżeli wystarczyłoby zmienić nick, jest dobre na start, niż nie posiadanie takiej funkcji wcale. Ewentualnie możemy banować IP. Powinno to wystarczyć na sesjach prywatnych, bo o serwerze z prawdziwego zdarzenia jednak bez integracji kont z forum nie ma mowy. Chyba, że wymyślony zostanie inny mechanizm w podobnym charakterze - wciąż jednak będziemy mieli już do czynienia z scentralizowanym zbiorem kont na serwerze. A na to jeszcze nie jesteśmy gotowi. Pomijam już fakt, że komunikacja z takim serwerem musi być dobrze zabezpieczona, bo wystarczy jeden delikwent znający się w C++, żeby cały serwer zhakować.

*Co prawda mówimy o publicznym multiplayerze, ale najpierw wypadałoby bardzo doszlifować sesje prywatne.

Lomerk:
Czat głosowy mógłby być podobny jak w ets 2. Uważam ze fajnie by było używać radia do komunikacji pomiędzy maszynistami i dyżurnymi.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod