Autor Wątek:  Pomoc w tworzeniu kabiny  (Przeczytany 3691 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Pomoc w tworzeniu kabiny
« dnia: 02 Września 2021, 21:34:35 »
Oglądałem filmy poradniki do blendera ale nie wiem jak zacząć od czego zacząć i jak włączyć okno ,,Add tools" gdzie możemy zmienić np. wielkość danego przedmiotu. Jak zrobić przyciski które będą działać i będzie widać każdą akcję po naciśnięciu np. M to że WS się włącza. Który plik otworzyć blenderem żeby można było usunąć lub coś dodać do kabiny np. jakiś RJ na uchwyt. Bądź przerobić nastawnik/zamontować nowy lub wymodelować i wkleić swój.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Przesunąłem do poprawnego działu.
Benek
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2021, 19:24:51 wysłana przez Benek »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Pomoc w tworzeniu kabiny
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Września 2021, 23:30:37 »
Hej jako,że sam ostatnio przesiadłem się z 3dsa na blendera radzę zacząć od zapoznania się z podstawami tego programu. Tutoriali do niego na jutubach jest nawet sporo, tylko trzeba dobrze poszukać. Wielkość danego przedmiotu można zmienić np za pomocą sklalowania po wybranej osi lub osiach(należy jednak pamiętać by po takiej operacji ją zrestować używając kombinacji klawiszy Ctrl +a wybierasz Rotatnion & Scale) lub wciskasz klawisz n na klawiaturze i w Dimensions masz podane wymiary. Nie porywaj się z motyką na słońce, bo tworzenie czegokolweik do kabiny wymaga już właśnie podstaw no i trzeba mieć o tym jakieś pojęcie. Przykładowy kanał na jaki ostatnio trafiłem na jutubie wprowadzający w podstawy programu
Polecam także Piotr Arłukowicz, Grafika dla Zielonych, PL Tutors itp. Serio jest tego trochę wystarczy dobrze poszukać. Najlepsza jest do nauki praktyka, więc obejrzyj sobie np dany filmik po kilka razy i rób to co tam te dane osoby omawiają i pokazują. Powodzenia.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Wojtek_CMK

  • Wiadomości: 62
  • Lok. Warszawa Odolany Centralna DOKP
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Pomoc w tworzeniu kabiny
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Września 2021, 17:47:16 »
Ja chciałem się podpiąć do tematu z pytaniem, jaki plik otworzyć aby przerzucić jakiś element z jednej kabiny do drugiej.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Pomoc w tworzeniu kabiny
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Września 2021, 18:27:25 »
Przejrzyj artykuły o strukturze i typach plików na naszej wiki. Z pliku textures odczytujesz powiązanie skórki z konfiguracją multimediów. Z Pliku mmd odczytujesz powiązanie modelu kabiny z konfigiem dla danego typu. Wczytujesz obie kabiny, jakimi jesteś zainteresowany. Import t3d jest stratny, więc musisz od zera ustawić wygładzanie elementów, jakie chcesz użyć. Zapisz sobie oba pliki.
Powiedzmy, że chcesz przenieść wieszak przyspawany do ściany z kabiny B do A (różne pojazdy).
W pliku kabiny A usuwasz stary wieszak. Wygładzasz obiekt ściany, bo go będziesz eksportował.
W pliku kabiny B wydzielasz wieszak. Wygładzasz go, bo tylko on będzie potrzebny.
W pliku A importujesz nowo wydzielony mesh z pliku B. Parentujesz go do struktury kabiny A.
Eksportujesz tylko ścianę i wieszak do nowego pliku t3d. Wieszak używa innego materiału niż ściana, zdefiniowanego w innym katalogu. Musisz mu wpisać ścieżki bezwzględne, żeby został znaleziony w folderze innego pojazdu. Nie możesz połączyć tych dwóch obiektów, bo używają różnych materiałów. Jeśli jest oteksturowany kawałeczkiem wielkiego atlasu, to jaja pourywam za próbę wydania czegoś takiego. W tym momencie musisz go przemapować na atlas kabiny A i przepalić na tą teksturę. Co i jak znajdziesz na którymś z moich filmów, ale nie o to było pytane, więc na start się nie przejmuj i zostaw je osobno z oryginalnymi teksturami.
Otwórz w notatniku t3d kabiny A. Skasuj obiekt ściany. Wklej w to miejsce obiekty ściany i wieszaka z wyeksportowanego pliku. Gotowe.
Mój kanał youtube