Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Mapka detali
Stele:
Normalmapka ze skalowaniem uv względem diffuse. Zastosowana jako nierówności łamiące kafla toru doświadczalnego odrobiną światłocienia. Można dać mnożnik w drugą stronę i zrobić wzorki nie do oddania na głównej normalmapie. Choć nie wiem jakie to może mieć zastosowanie w symulatorze pociągów. Główne zastosowanie, jakie przychodzi mi do głowy, to jakieś sploty materiału, pory skóry itp.
Może ktoś znaleźć/namalować ładniejszą normalmapę na ziemię. Fajnie też jakby dla podstawowych tex terenu ktoś materiały dostosował. A tymczasem niech sobie tu kiśnie. :)
https://eu07.pl/userfiles/23180/detailmap.7z
JAN21:
Do kiszonki dorzucę od siebie hipermegagigaturboultradużą-normal-specgloss-detail-map_v2 paczkę. Powstawała od dawna, przez jakiś czas była nawet w teście, ale wstępnie się tam ukisiła. Teraz po dodaniu jeszcze większej ilości rzeczy można kisić dalej. Chyba, że nie będzie przeciwwskazań to się wyda :)
W paczce znajdują się:
-Tekstury normal-specgloss dla szyn.
-Tekstury normal-height dla gruntów.
-Tekstury normal-height-specgloss dla chodników.
-Cztery nowe shadery typu detail_normalmap_specgloss, detail_normalmap, detail_parallax_specgloss, detail_parallax.
-Ulepszone pliki .mat pod względem obsługi pór roku i przeniesienie normali do osobnych katalogów, żeby się trochę syfu pozbyć.
Jak ktoś jest chętny do testowania to zapraszam: https://eu07.pl/userfiles/21553/priv-normalmappack.rar
Stele:
chodnik2 ma niespasowaną normalmapę z resztą. Diffuse jest bez przesunięcia płyt a normal ma przesunięcie.
clay wylatuje.
--- Kod: ---Bad file: failed do locate texture file "clay_normal"
bad material: textures/clay: missing texture: normalmap
--- Koniec kodu ---
kostka_hex/kostka_hex_mossy dużo za mocny depth. To ma być płyta tak z 30cm.
chodnik-1x2m do wyrównania na depth. Robi mu się jeżyk na powierzchni betonu. I jak na jakiejś kostce powstaje taki efekt, to pewnie można jej spokojnie zbić rozdzielczość. Mniej pamięci zje i rozmyje efekt.
zima:
--- Kod: ---Bad file: failed do locate texture file "azur"
bad material: textures/azur: missing texture: diffuse
Bad file: failed do locate texture file "1435mm/normals/rail-screw-scrubbed2_normal"
Bad file: failed do locate texture file "1435mm/normals/rail-screw-scrubbed2_specgloss"
bad material: textures/rail_screw_reused1: missing texture: normalmap
bad material: textures/rail_screw_reused1: missing texture: specgloss
--- Koniec kodu ---
jesień:
--- Kod: ---Bad file: failed do locate texture file "grassdarkgreen2"
bad material: textures/grassdarkgreen2: missing texture: diffuse
Bad file: failed do locate texture file "grassdarkgreen4"
bad material: textures/grassdarkgreen4: missing texture: diffuse
bad material: textures/grassdarkgreen1: unknown param binding: detail_height_scale
bad material: textures/grassbright: unknown param binding: detail_height_scale
bad material: textures/grass_a: unknown param binding: detail_height_scale
--- Koniec kodu ---
lato:
--- Kod: ---Bad file: failed do locate texture file "grassdarkgreen2"
bad material: textures/grassdarkgreen2: missing texture: diffuse
Bad file: failed do locate texture file "grassdarkgreen4"
bad material: textures/grassdarkgreen4: missing texture: diffuse
bad material: textures/grassdarkgreen1: unknown param binding: detail_height_scale
bad material: textures/grassbright: unknown param binding: detail_height_scale
bad material: textures/grass_a: unknown param binding: detail_height_scale
--- Koniec kodu ---
Dla trawników to bym raczej wywalił paralaksę. Nie wygląda to wcale dobrze a kosztuje. Dla przejściowych wyciapać depth z części trawnikowej, bo rampa akurat jest fajna.
JAN21:
Wersja 2.1, na razie nie zmieniałem typu shadera dla traw ale poprawiłem resztę błędów, poza
--- Cytuj ---chodnik2 ma niespasowaną normalmapę z resztą. Diffuse jest bez przesunięcia płyt a normal ma przesunięcie.
--- Koniec cytatu ---
Nie wiem za bardzo co z tym zrobić :/ Takie tekstury już pobrałem. https://eu07.pl/userfiles/21553/priv-normalmappack_v2.1.rar
Stele:
Chodnik się naprawił ale narobiłeś jeszcze więcej błędów niż było. Czy to tylko nakładka na poprzednią miała być? Weź to przetestuj na czystej pctga przed spakowaniem, by złapać wszystko, co?
--- Kod: ---Bad file: failed do locate texture file "zima/asphalt_snow1"
Bad file: failed do locate texture file "zima/snow_dirty"
Bad file: failed do locate texture file "zima/snow_dirty2"
Bad file: failed do locate texture file "zima/snow_gravel"
Bad file: failed do locate texture file "zima/snow_ground"
Bad file: failed do locate texture file "wall/podloga_kostka_bauma"
Bad file: failed do locate texture file "chodnik4"
Bad file: failed do locate texture file "chodnik_tetka"
Bad file: failed do locate texture file "chodnik4_rozowy"
Bad file: failed do locate texture file "roadcobblestonegray2"
Bad file: failed do locate texture file "ground_dirt"
Bad file: failed do locate texture file "azur"
Bad file: failed do locate texture file "wall/podloga_kostka_bauma"
--- Koniec kodu ---
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej