Autor Wątek:  Hamowanie składem  (Przeczytany 2881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kazik1616

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamowanie składem
« dnia: 23 Września 2020, 15:16:34 »
Hej, zauważyłem u siebie następujący problem podczas jazdy MaSzyną i pewnie będzie on taki sam w realu. Otóż, gdy jadę z większymi prędkościami (>100km/h) trudno jest wyczuć jak daleko przed np. peronem lub następnym semaforem zacząć hamować. Na przykład jadę 160km/h i kiedy mam zacząć hamować przed peronem: 1.5km? 1km, później? Jak to jest w praktyce rozwiązywane? Czy są np jakieś tabele do tego?

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Hamowanie składem
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Września 2020, 15:22:56 »
Ja osobiście robię tak przy składach pasażerskich (EZT i klasycznie lokomotywa+wagony) - nie wiem jak to ma się do reala, ale najpierw wyhamowuję ze 100-120 km/h na przykład do 60 km/h ( ile wcześniej gdzieś nie ma jazdy na bok to wtedy do 40 km/h) a potem widząc już powiedzmy semafor czy peron, dohamowuję sobie do 0. Ciekawi mnie tylko czy taka technika nie spowodowałaby zerwania sprzęgu przy pierwszym lepszym hamowaniu w zestawieniu lokomotywa+wagony w rzeczywistości.
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2020, 15:28:06 wysłana przez RoboBatman »

Offline irekskyline

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Hamowanie składem
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Września 2020, 15:59:11 »
Generalnie to kwestia wyczucia i znajomości trasy. Jak słabo znam scenerię to zbliżając się do przystanku zaczynam hamować przy W16, a na stacjach w okolicy wjazdowego. Potem jak wiem że mogę pozwolić sobie na więcej to hamuję później. Staram się wjeżdżać w peron z prędkością około 60km/h. Krótkimi pociągami zatrzymuję się w okolicy przejścia albo budynku dworca, a długimi przy W4.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Hamowanie składem
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Września 2020, 17:01:36 »
Widzisz Szanowny Kolego. Istnieje coś takiego jak hamowanie kontrolne. Nie ma to większego znaczenia czy ta predkość wynosi 160km/h czy 120km/h. Skuteczność hamulca maszynista ocenia uprzednio właśnie podczas hamowania kontrolnego. Dochodzi do tego znajomość taboru, który maszynista obsluguje. Wagony klockowe mają przeważnie mniejsza skuteczność hamowania (poza zmodernizowanymi w ostatnich latach), oraz dłuższy czas luzowania cylindów hamulcowych (przekrój 14'-16').
Możliwy jest także wpływ zmiany obciążenia brutto pociągu. Pasażerów przybyło. Pociąg stał się cięższy, to i piętami trzeba sobie nieraz pomagać. ;)
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2020, 22:47:57 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.