@matek123: Rozumiem, a jak ten mechanizm automatycznych pór roku działa?
@JAN21: Rozumiem, czyli nic w temacie wiedeńki ani 155-ki nie dzieje. Wolałem zapytać, bo myślałem, że przez te dwa lata były jakieś zmiany o których nie było mowy w wątku. Co do wiedeńki to jeżeli będziecie się nią zajmować pamiętajcie, że przed modernizacją cała trasa posiadła charakterystyczne stalowe słupy, które na torze w kierunku Katowic były bardziej rdzawe i wyblakłe, a w stronę Częstochowy na drugim torze były bardziej szare i ciemno rdzawe. Te słupy chyba były montowane w latach 80-tych, ale nie jestem pewien czy tak było, gdyż pewien jestem, że w większości pierwotne słupy stawiane podczas elektryfikacji w latach 1955-1956 stały w trochę innym miejscu, ale mogę się mylić.
Również na linii kolejowej nr 155 są trochę inne słupy trakcyjne, których konstrukcja pochodzi z lat 60-tych (1964-1965 rok?) i są to trochę wydłużone słupy betonowe i metalowe, na których mogłaby wisieć dodatkowa linia, bynajmniej tak mi się wydaje patrząc po ich konstrukcji.
Chciałbym też zauważyć, że należałoby wymienić wysięgniki w nowszych słupach trakcyjnych, gdyż te starego typu nie pasują, a rozumiem, że tutaj będzie sceneria już po modernizacji z 2014 roku.
Co do obsługi połączeń Częstochowa - Włoszczowa/Kielce chciałbym zauważyć, że w okolicach 2010-2011 roku kiedy województwo śląskie i świętokrzyskie zakupiły ELFy w różnych wariantach to w przypadku świętokrzyskiego po pojawieniu się EN96 te praktycznie zastąpiły EN57 na tej trasie i były w zasadzie jedynym i częstym gościem nie rzadko mijając się z garścią różnych pociągów na Rakowie. Od niedawnego czasu nie pamiętam od kiedy pojawiły się Impulsy EN63A, które obecnie obsługują wspólnie połączenia między Częstochową, a miastami kolei herbsko-kieleckiej. Mimo tego parę dni temu widziałem klasycznego EN57 podstawionego na peron kielecki z którego miał chyba obsłużyć pociąg do Kielc, ale nie sprawdzałem szczegółów kiedy byłem na Osobowej.