Autor Wątek:  MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7  (Przeczytany 1285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« dnia: 26 Stycznia 2020, 22:15:13 »
Witam, pobrałem Maszynę na nowo postawiony system windows 7, wypakowała i zainstalowała się sama. Trwało to ponad 3 godziny. Przy próbie uruchomienia dosłownie na chwilę pojawiło się okno z zielonymi napisami po czym symulator się zamknął i pojawił się komunikat w oknie "array size must be constans integer expression". Nie znalazłem takiego wątku na forum. Mam procesor intelCore 2duo, 6 G pamięci RAM, system windows 7 32 bity. Dodam, że nie wiem jakie programy dodatkowo należy zainstalować na kompie aby symulator działał.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8484
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1571
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Stycznia 2020, 22:16:52 »
Daj wygenerowanego loga, ale brzmi jak błąd inicjalizacji shaderów. Podaj model wersji graficznej i zobacz jaką wersję openGL wspiera twój sterownik.
Mój kanał youtube

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Stycznia 2020, 22:44:57 »
Karta graficzna ATI radeon HD 4600 z najnowszymi sterownikami,
Wersja OpenGL   3.3.11672 Compatibility Profile Context
napisane w oknie exe "invalid shader; failed tocompile vertex.vert; vertex shader failed to compile with following errors ; error 185 Array size must be constant integer expression. Cztery takie kopmunikaty a pod spodem jeszcze 4 compilaton errors. No code generated. Zrzutu ekranu nie zrobię

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8484
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1571
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Stycznia 2020, 23:02:10 »
Daj pełny log.txt a nie ostatni wers. Może Maszynie nie widzi tego radeona albo coś innego ciekawego w nagłówku zapisało. Przełączenie renderera w tryb legacy zapewne pomoże ale szkoda się tak szybko poddawać. Komputer nie najnowszy, ale ruszyć na nowym powinno.
Mój kanał youtube

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Stycznia 2020, 23:34:43 »
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 20.120.86.0)
For online documentation and additional files refer to: http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90, Ra, hunter, szociu, Stele, Q, firleju and others

available monitors:
Rodzajowy_monitor_PnP:0,0
Gfx Renderer: ATI Radeon HD 4600 Series Vendor: ATI Technologies Inc. OpenGL Version: 3.3.11672 Core Profile Context
Supported extensions:
GL_AMDX_debug_output GL_AMDX_vertex_shader_tessellator GL_AMD_conservative_depth GL_AMD_debug_output GL_AMD_depth_clamp_separate GL_AMD_draw_buffers_blend GL_AMD_name_gen_delete GL_AMD_performance_monitor GL_AMD_pinned_memory GL_AMD_sample_positions GL_AMD_seamless_cubemap_per_texture GL_AMD_shader_stencil_export GL_AMD_texture_cube_map_array GL_AMD_texture_texture4 GL_AMD_vertex_shader_tessellator GL_ARB_ES2_compatibility GL_ARB_base_instance GL_ARB_blend_func_extended GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_compatibility GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage GL_ARB_conservative_depth GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_depth_buffer_float GL_ARB_depth_clamp GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_draw_elements_base_vertex GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_explicit_attrib_location GL_ARB_fragment_coord_conventions GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_ARB_geometry_shader4 GL_ARB_get_program_binary GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_imaging GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_internalformat_query GL_ARB_map_buffer_alignment GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_occlusion_query2 GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_sample_shading GL_ARB_sampler_objects GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_separate_shader_objects GL_ARB_shader_bit_encoding GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shader_precision GL_ARB_shader_stencil_export GL_ARB_shader_texture_lod GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shading_language_420pack GL_ARB_shading_language_packing GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_sync GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_buffer_object GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_cube_map_array GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_gather GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_multisample GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_query_lod GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_rgb10_a2ui GL_ARB_texture_snorm GL_ARB_texture_storage GL_ARB_timer_query GL_ARB_transform_feedback2 GL_ARB_transform_feedback3 GL_ARB_transform_feedback_instanced GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev GL_ARB_viewport_array GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_meminfo GL_ATI_separate_stencil GL_ATI_texture_compression_3dc GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_bindable_uniform GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_copy_buffer GL_EXT_copy_texture GL_EXT_direct_state_access GL_EXT_draw_buffers2 GL_EXT_draw_instanced GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_sRGB GL_EXT_geometry_shader4 GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_gpu_shader4 GL_EXT_histogram GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_float GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_buffer_object GL_EXT_texture_compression_latc GL_EXT_texture_compression_rgtc GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_integer GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_sRGB_decode GL_EXT_texture_shared_exponent GL_EXT_texture_snorm GL_EXT_texture_storage GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_timer_query GL_EXT_transform_feedback GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_conditional_render GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_copy_image GL_NV_explicit_multisample GL_NV_float_buffer GL_NV_half_float GL_NV_primitive_restart GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_barrier GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
wide lines supported
render path: Shaders, VBO
texture sizes capped at 4096p (4096p for cab textures)
shadows map size capped at 2048p
main window size: 1920 x 1080
Created texture object for "textures/fx/lightglare"
Loading texture data from "textures/fx/lightglare.dds"
Created texture object for "textures/fx/sun"
Loading texture data from "textures/fx/sun.dds"
Created texture object for "textures/fx/moon"
Loading texture data from "textures/fx/moon.dds"
Created texture object for "textures/fx/smoke"
Loading texture data from "textures/fx/smoke.dds"
Created texture object for "textures/fx/headlights"
Loading texture data from "textures/fx/headlights.dds"
invalid shader: failed to compile vertex.vert: Vertex shader failed to compile with the following errors:
ERROR: 0:51: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: 0:58: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: 0:72: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: 0:84: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: error(#273) 4 compilation errors.  No code generated
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2020, 23:51:20 wysłana przez Stele »

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 227
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalne Forum Pomocy Symulatora MaSzyna
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Stycznia 2020, 02:22:14 »
Panel sterowania -->coś tam-->Menadżer urządzeń
Czy są tam jakieś urządzenia ze znakiem zapytania albo wykrzyknikiem?
Inne urządzenia?

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Stycznia 2020, 09:14:15 »
Nie, wszystko jest w porządku

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3458
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1839
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Stycznia 2020, 18:21:03 »
Zobacz z ciekawosci czy problem bedzie wystepowal nadal po wypakowaniu i uruchomieniu wersji exe z zalacznika.

Jesli nadal nie uruchomi sie, wrzuc nowy log.txt i errors.txt

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Stycznia 2020, 18:38:24 »
Znów mam pobierać symka 4.5 godziny ? Napisz proszę jakie programy potrzebne są do zainstalowania, wypakowania i grania aby Symulator działał, mam "czystego" windowsa, nie mam nawet exela, Zanim zainstalowałem nowy system operacyjny, symulator śmigał, Czy są jakieś ustawienia systemowe które trzeba poprzestawiać?

Offline Joachimowicz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 942
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 571
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Stycznia 2020, 18:39:29 »
Nie masz pobierać od nowa całej paczki, tylko samo exe z załącznika i dalej postępować według instrukcji z posta tmj.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3458
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1839
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Stycznia 2020, 18:40:28 »
Nie, nie masz znow pobierac symka 4.5 godziny. Masz jedynie pobrac 800kb zalacznik z mojego postu, i wypakowac go do foldera w ktorym juz zainstalowales symulator.

No, chyba ze w miedzyczasie skasowales z jakiegos powodu instalacje ktora juz miales na dysku.

edit

do wypakowania archiwum w formacie .7z moze byc potrzebny darmowy 7-Zip ze strony https://www.7-zip.org/ Nie orientuje sie czy Win7 potrafi otworzyc takie archiwa sam z siebie.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2020, 18:45:46 wysłana przez tmj »

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Stycznia 2020, 18:57:46 »
Wypakowałem to nowe exe do foldera z MaSzyną za pomocą 7zip i nadal to samo

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Stycznia 2020, 18:57:55 »
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 20.120.86.0)
For online documentation and additional files refer to: http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90, Ra, hunter, szociu, Stele, Q, firleju and others

available monitors:
Rodzajowy_monitor_PnP:0,0
Gfx Renderer: ATI Radeon HD 4600 Series Vendor: ATI Technologies Inc. OpenGL Version: 3.3.11672 Core Profile Context
Supported extensions:
GL_AMDX_debug_output GL_AMDX_vertex_shader_tessellator GL_AMD_conservative_depth GL_AMD_debug_output GL_AMD_depth_clamp_separate GL_AMD_draw_buffers_blend GL_AMD_name_gen_delete GL_AMD_performance_monitor GL_AMD_pinned_memory GL_AMD_sample_positions GL_AMD_seamless_cubemap_per_texture GL_AMD_shader_stencil_export GL_AMD_texture_cube_map_array GL_AMD_texture_texture4 GL_AMD_vertex_shader_tessellator GL_ARB_ES2_compatibility GL_ARB_base_instance GL_ARB_blend_func_extended GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_compatibility GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage GL_ARB_conservative_depth GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_depth_buffer_float GL_ARB_depth_clamp GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_draw_elements_base_vertex GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_explicit_attrib_location GL_ARB_fragment_coord_conventions GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_ARB_geometry_shader4 GL_ARB_get_program_binary GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_imaging GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_internalformat_query GL_ARB_map_buffer_alignment GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_occlusion_query2 GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_sample_shading GL_ARB_sampler_objects GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_separate_shader_objects GL_ARB_shader_bit_encoding GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shader_precision GL_ARB_shader_stencil_export GL_ARB_shader_texture_lod GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_shading_language_420pack GL_ARB_shading_language_packing GL_ARB_shadow GL_ARB_shadow_ambient GL_ARB_sync GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_buffer_object GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_cube_map_array GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_gather GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_multisample GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_query_lod GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_rgb10_a2ui GL_ARB_texture_snorm GL_ARB_texture_storage GL_ARB_timer_query GL_ARB_transform_feedback2 GL_ARB_transform_feedback3 GL_ARB_transform_feedback_instanced GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev GL_ARB_viewport_array GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_meminfo GL_ATI_separate_stencil GL_ATI_texture_compression_3dc GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_bindable_uniform GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_copy_buffer GL_EXT_copy_texture GL_EXT_direct_state_access GL_EXT_draw_buffers2 GL_EXT_draw_instanced GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_framebuffer_sRGB GL_EXT_geometry_shader4 GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_gpu_shader4 GL_EXT_histogram GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_float GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_provoking_vertex GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_buffer_object GL_EXT_texture_compression_latc GL_EXT_texture_compression_rgtc GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_integer GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_texture_sRGB_decode GL_EXT_texture_shared_exponent GL_EXT_texture_snorm GL_EXT_texture_storage GL_EXT_texture_swizzle GL_EXT_timer_query GL_EXT_transform_feedback GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_array_bgra GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_conditional_render GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_copy_image GL_NV_explicit_multisample GL_NV_float_buffer GL_NV_half_float GL_NV_primitive_restart GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_barrier GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
wide lines supported
render path: Shaders, VBO
texture sizes capped at 4096p (4096p for cab textures)
shadows map size capped at 2048p
main window size: 1920 x 1080
Created texture object for "textures/fx/lightglare"
Loading texture data from "textures/fx/lightglare.dds"
Created texture object for "textures/fx/sun"
Loading texture data from "textures/fx/sun.dds"
Created texture object for "textures/fx/moon"
Loading texture data from "textures/fx/moon.dds"
Created texture object for "textures/fx/smoke"
Loading texture data from "textures/fx/smoke.dds"
Created texture object for "textures/fx/headlights"
Loading texture data from "textures/fx/headlights.dds"
invalid shader: failed to compile vertex.vert: Vertex shader failed to compile with the following errors:
ERROR: 0:51: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: 0:58: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: 0:72: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: 0:84: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: error(#273) 4 compilation errors.  No code generated

« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2020, 19:22:21 wysłana przez Stele »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3458
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1839
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Stycznia 2020, 19:00:35 »
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 20.120.86.0)
Z logu wynika ze ponownie uruchomione bylo exe z paczki calosciowej. Wybierz exe robocze z listy po prawej stronie okienka rainsteda, to o nazwie eu07-x86_200127.exe Jesli listy nie widac, na zakladce Ustawienia wybierz Tryb Pracy: Normalny lub wyzszy.

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Stycznia 2020, 19:21:15 »
Coś się zmieniło

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3458
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1839
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Stycznia 2020, 19:22:38 »
Z logu wynika ze scenariusz zaladowal sie w calosci. Czy znaczy to, ze symulator ci teraz dziala?

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Stycznia 2020, 19:27:37 »
Dźwięki są i górne napisy (ciśnienie w hamulcach itp) ale obraz czarny i nic nie pomaga

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3458
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1839
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Stycznia 2020, 19:32:18 »
Hmm wyglada na to ze karta graficzna w twoim komputerze ma ogolnie klopoty z obsluga szaderowego silnika wprowadzonego w tej wersji. Ewentualnie pomoc moze umieszczenie w eu07.ini wpisu
gfxrenderer legacy
wymuszajacego zastosowanie dotychczasowego silnika graficznego, ktory powinien byc bardziej zjadliwy dla slabszego sprzetu.

edit:
alternatywnie, mozesz sprobowac wylaczyc czesc efektow w silniku szaderowym uzywajac wpisu
gfx.postfx.motionblur.enabled no
lub
gfx.skippipeline yes
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2020, 19:36:54 wysłana przez tmj »

Offline barney

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Stycznia 2020, 19:41:03 »
Dobra, popróbuję, dziekuję za pomoc serdecznie. Temat do zamknięcia

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5896
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 391
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Lutego 2020, 11:51:42 »

Na niektórych sceneriach gl3.3 się odpala a na innych nie, ogólnie radeon ma problemy.
 translation: 202 strings loaded
available monitors:
Generic_PnP_Monitor:0,0
MaSzyna OpenGL Renderer
Renderer: AMD Radeon(TM) HD 6620G
Vendor: ATI Technologies Inc.
GL version: 3.3.11478 Core Profile Context
Na koniec wywala takie błędy.
invalid shader: failed to compile vertex.vert: Vertex shader failed to compile with the following errors:
ERROR: 0:60: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: 0:67: error(#185) Array size must be a constant integer expression
ERROR: error(#273) 2 compilation errors.  No code generated
Jakaś rada?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2061
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 280
Załączanie monitorów w elfach
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Marca 2020, 08:42:22 »
Nie chcę zakladać nowego wątku, dlatego napisalem tutaj. Wczoraj odpaliłem bałtyk skm i na którymś z elfów nie mogłem załączyć monitorów pokładowych.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2134
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 530
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Marca 2020, 09:46:08 »
Monitory załączają się  automatycznie podczas włączenia  akumulatorów.
Emerytowany teksturowiec i menager.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1312
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Marca 2020, 09:46:55 »
A jeśli po włączeniu nadal są ciemne, to trzeba zmienić exe na nowsze.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2061
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 280
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Marca 2020, 10:33:18 »
Niestety Panowie, ale Wasza pomoc na nic.
Problem dotyczy EN62. Monitory nie załączają się podczas uruchomienia.
Ostatnie exe_32.
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2020, 22:14:42 wysłana przez EU40 »

Offline Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 516
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 126
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #24 dnia: 24 Marca 2020, 22:17:39 »
Daj loga i errors.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2061
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 280
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Marca 2020, 22:22:23 »
Już wiem co było problemem. Za bardzo obniżyłem parametry w eu07.ini
Dzięki Panowie!
Miałbym jeszcze pytanie na pomysł odciążenia pamięci RAM komputera. Niestety przy moich 4GB wywala mnie przy długich trasach takich jak drawinowo, l053, kaliska. A na takim bałtyku dla przykladu problemu nie ma, pomimo gęstego ruchu.
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2020, 09:44:13 wysłana przez EU40 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 688
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Marca 2020, 09:47:02 »
Bałtyk SKM działa?  Bałtyk mimo wszystko jest dużo mniejszy od wymienionych przez Ciebie tras. Do ilu obniżyłeś rozmiar tekstur?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2061
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 280
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Marca 2020, 10:04:01 »
Tak. Właśnie też się bardzo zdziwiłem że na nim dziala bez problemu. Powiem więcej. Nawet l053-noc uruchamiam bez problemu i z początku bardzo płynnie wszystko działa. Dopóki nie wcisnę f4, bądź wyjadę z Dębicy i na wysokości lokomotywowni wywala mnie z gry z pamiętnym ,,Critical error memory..". Wiem. Mała pamięć. Dlatego kombinuję jak mimo wszystko jechać dalej. Może zwiększyć coś w systemie?
Maxtekstures mam na 512.
____________________________
Panowie. Przeprowadziłem kilka eksperymentów i zauważyłem że problemy z wyrzucaniem do Windowsa ustępują po zmniejszeniu ilości taboru w misjach. Oczywiście sugeruję ustawić maxtekstures do 512 (nawet na 125 da się pojechać jak kogoś nie razi rozmyte tekstury na zewnątrz..). Powodzenia życzę.
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2020, 06:48:45 wysłana przez EU40 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 688
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Marca 2020, 07:04:16 »
Zamiast ograniczać tabor możesz ograniczyć ilość tekstur. Tzn zmienić wpisy, żeby wahadło węglarek było z tego samego wagonu itp.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2061
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 280
Odp: MaSzyna na nowo zainstalowanym windowsie 7
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Marca 2020, 07:23:02 »
Hmm. A mógłbyś rozszerzyć tą myśl Matku? Chodzi o to aby przysłowiowo dany pociąg składał się z lokomotywy i tego samego wagonu np. x10?
Na misji l053-noc wystarczyło mi np. to że zamieniłem wszystkie EN57 na SN61 i udało mi się pojechać dalej ze 20km.