Wedlug tego co uslyszalem od ludzi faktycznie prowadzacych pociagi, dzwieki z przedzialu maszynowego sa, przy zamknietych drzwiach, malo slyszalne. To jest cos co mozesz bardzo latwo zweryfikowac -- wpisz sobie na youtube np "EU07 jazda w kabinie" i klikaj do woli. Naprawde trudno jest nie zauwazyc, ze dzwieki nastawnika, haslera czy kranu hamulca sa duzo glosniejsze niz innych urzadzen.
Racja, też to zauważyłem, a skoro tak twierdzą specjaliści to tak jest i kropka. Natomiast pozostaje kwestia trąbek, o które przede wszystkim mi też chodziło. One są na zewnątrz, nad kabiną, nie w przedziale maszynowym i śmiem twierdzić, z góry przepraszam, jeżeli się mylę, że w tejże kabinie podczas jazdy są dość wyraźnie słyszalne, choć oczywiście na zewnątrz (przed lokomotywą) słychać jest głośniej.
Rozumiem ze mozna sie klocic ze jakies tam jedno nagranie nie jest reprezentatywne, ale argument upada gdy takich "niereprezentatywnych nagran" jest dominujaca wiekszosc. Nie powinno byc to rowniez jakims specjalnym zaskoczeniem, bo ostatecznie lokomotyw nie projektuja idioci, ale ludzie ktorzy w ramach studiow sa edukowani w kwestii ergonomii i koniecznosci tlumienia halasu na jaki narazony jest mechanik prowadzacy sklady przez caly dzien/noc.
Nigdy nie podważałem (przynajmniej nie miałem takiego zamiaru) reprezentatywności nagrań, więc jeżeli tak wyszło, to przepraszam. Jedyne co podważałem to poziom wyciszenia w kabinie co poniektórych dźwięków. Przyznaję, że trochę się w tym rozpędziłem i w części było to niesłuszne.
Przed wprowadzeniem dzwiekow pozycjonowanych wszystkie dzwieki w symulatorze byly odgrywane doslownie "w glowie" prowadzacego pojazd. Oczywiscie byly dzieki temu zauwazalnie glosniejsze, ale polemizowalbym ze to wlasnie mialo zero wspolnego z realizmem, i nie powinno byc przedstawiane jako coz, do czego nalezy ponownie dazyc.
Oczywiście. Też tak uważam. Chodziło mi jedynie o wskazanie (znowu podkreślę: w moim, być może błędnym mniemaniu) właściwszej głośności części z tych dźwięków. Na pewno nie sugerowałbym, by "cofać się w rozwoju" ani nie uważam, że tamto było lepsze, czy realniejsze.
W gwoli wyjaśnienia (dla jasności), jak już napisałem - nie było moim zamiarem krytykowanie, czy też twierdzenie, że to co jest obecnie jest źle, czy że było lepiej, czy żeby jakoś specjalnie rozbudowywać do granic możliwości realizm i jakość symulacji dźwięków. Jak już wcześniej powiedziałem - uważam, że nie po to jest ten symulator i nie o to w nim chodzi (to jest symulator jazdy i prowadzenia pociągu, a nie generator występujących przy tym dźwięków). Pozwoliłem sobie poruszyć ten temat po pierwsze dlatego, by upewnić się odnośnie możliwości sterowania głośnością poszczególnych dźwięków, po drugie: by przedyskutować i tą drogą zweryfikować dręczący mnie w jakimś sensie problem, że coś jest za cicho, a coś za głośno. Oczywiście, że gdyby z tej dyskusji wyszło, że w jakimś stopniu mam rację, to fajnie byłoby, gdyby w przyszłości jakoś to zostało uwzględnione w symulatorze, ale nie stawiałem sobie tego za cel ani się przy tym nie upieram. Zwłaszcza, jeżeli w czymś nie mam racji, a także licząc się i uznając fakt, że jest cała masa innych, ważniejszych rzeczy do zrobienia lub poprawienia w symulatorze, a z kolei osób go tworzących jest raczej mała ilość i też mają one ograniczone możliwości czasowe poświęcaniu się temu projektowi.
DLATEGO TYM BARDZIEJ CHWAŁA I DZIĘKI IM ZA TO, CO JEST, BO JEST CORAZ LEPIEJ A W PORÓWNANIU DO TEGO, CO JESZCZE NIE TAK DAWNO BYŁO, TO NAPRAWDĘ OGROMNY POSTĘP!!!