U mnie przyzwoicie działa na tych ustawieniach w ini
// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
vsync yes                   // (no) ogranicznik klatek do 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 4096      // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 2         // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo no         // (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext dds         // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 135      // (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 8     // (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 7            // (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadowtune 2048 250 250 300   // parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 2      // (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer simple       // (full/simple) pełny lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes       // obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep no       // usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no       // tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
gfx.shadowmap.enabled no    // włączanie cieni
gfx.smoke yes          // (yes) zalacza/wylacza obsluge dymu
gfx.smoke.fidelity 4       // wartosc w przedziale 1-4 (domyslnie 1) ilosc generowanych czastek dymu
shadows no         // (yes) renderowanie cieni od słońca