Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Semafor kształtowy + Tarcza manewrowa + Tarcza ostrzegawcza

<< < (2/3) > >>

uetam:

--- Cytat: "Mateu" ---
--- Cytat: "jaras" ---Witam.

Może być semafor kształtowy wraz z tarczą ostrzegawczą albo semafor kształtowy wraz z tarczą manewrową - ale wszystko razem na pewno nie.

Przesuń tarczę manewrową (oczywiście zachowując odpowiednie, przepisowe odległości) w przód albo w tył i będzie dobrze.

Jest jeszcze jedna sprawa. Tarcza ostrzegawcza świetlna umieszczona pod semaforem kształtowym (tzw. tarcza ostrzegawcza przelotowa) nie może wskazywać żadnego sygnału, gdy na semaforze jest sygnał Sr1 "Stój" (powinna być wygaszona). Bowiem w nocy jej sygnał (np. pomarańczowe światło Os1 lub, co gorsza, zielone Os2!) mógłby zostać pomylony z latarniami semafora. Taka tarcza podaje sygnał tylko przy sygnale "Wolna droga" na semaforze.

Źródła: instrukcje E1 oraz WTB-E10.

Pozdrawiam serdecznie.
--- Koniec cytatu ---

Po pierwsze zakladalem ze to bedzie wyjazd na linie z SBL, wiec postawilem tą To. Z drugiej strony nie wiem, czy moze byc To ostrzegajaca o sygnale na semaforze SBL, chociaz w takim przypadku (linia z sbl i ksztaltowymi) nic nie wiadomo.
"Powinna" być wygaszona, jak jest w realu nie wiem...
--- Koniec cytatu ---

http://www.eu07.kolej.szczecin.pl/galery/11-05-05/P1030009.JPG
Tutaj wyglada na wygaszona.

EU07-457:

--- Cytat: "Mateu" ---Po pierwsze zakladalem ze to bedzie wyjazd na linie z SBL, wiec postawilem tą To. Z drugiej strony nie wiem, czy moze byc To.
--- Koniec cytatu ---


Jeśli jest to semafor wyjazdowy, uważam że nie powinien mieć tarczy ostrzegawczej (nawet jeśli jest to wyjazd na SBL), bo niby o czym miałaby go ostrzegać? Jeśli jest odstęp zajęty nie dostanie się wyjazdu na semaforze. O ile dobrze pamiętam z R1 muszą być co najmniej 2 odstępy w przodzie wolne, aby wyprawić pociąg. Jeśli semafor SBL jest "ciemny" jedziemy na rozkaz.


--- Cytuj ---"Powinna" być wygaszona, jak jest w realu nie wiem...
--- Koniec cytatu ---


Jest wygaszona.

uetam:

--- Cytat: "EU07-457" ---
--- Cytat: "Mateu" ---Po pierwsze zakladalem ze to bedzie wyjazd na linie z SBL, wiec postawilem tą To. Z drugiej strony nie wiem, czy moze byc To.
--- Koniec cytatu ---


Jeśli jest to semafor wyjazdowy, uważam że nie powinien mieć tarczy ostrzegawczej (nawet jeśli jest to wyjazd na SBL), bo niby o czym miałaby go ostrzegać? Jeśli jest odstęp zajęty nie dostanie się wyjazdu na semaforze. O ile dobrze pamiętam z R1 muszą być co najmniej 2 odstępy w przodzie wolne, aby wyprawić pociąg. Jeśli semafor SBL jest "ciemny" jedziemy na rozkaz.


--- Cytuj ---"Powinna" być wygaszona, jak jest w realu nie wiem...
--- Koniec cytatu ---


Jest wygaszona.
--- Koniec cytatu ---

Dobra, juz sie skapowalem o co chodzi, macie racje. Nie powinienem robic stacji po kilku piwach, bo potem mi sie cos tworzy w glowie niezrozumialego :D
Co do wyprawiania pociagow na szlak, w Szczecinie widzialem kiedys wyprawienie pociagu na 1 wolny odstep (Szczecin Zdroje - Szczecin Regalica), na wyjazdowym S5 i jazda, przed tym skladem przelecial jeszcze jeden towarowy, w odstepie paru minut jechaly.

EU07-457:

--- Cytat: "Mateu" ---Co do wyprawiania pociagow na szlak, w Szczecinie widzialem kiedys wyprawienie pociagu na 1 wolny odstep (Szczecin Zdroje - Szczecin Regalica), na wyjazdowym S5 i jazda[...]
--- Koniec cytatu ---


Jesteś pewien, że tam jest SBL? Trochę dałeś mi do myślenia. Nie jestem pewien na 100%, ale chyba nie ma żadnych uzależnień pomiędzy pierwszym semaforem SBL a semaforem wyjazdowym ze stacji, czyli w tym układzie nie powinno być podane S5, a S2.
Przychodzi mi jeszcze jedno do głowy, otóż mogło się zdarzyć, że semafor na posterunku Szczecin Zdroje ustawiony był na samoczynność, czyli mógł wskazywać właśnie sygnał S5 (zgodnie z SBL: S2 - S5 - S1). Jeśli poprzedni pociąg wyprawiony z posterunku Szczecin Zdroje miał prędkość wyższą lub równą pociągowi przez Ciebie opisanemu, to wyprawienie pociągu mogło nastąpić przy jednym wolnym odstępie.

slimson:

--- Cytat: "EU07-457" ---

Nie jestem pewien na 100%, ale chyba nie ma żadnych uzależnień pomiędzy pierwszym semaforem SBL a semaforem wyjazdowym ze stacji, czyli w tym układzie nie powinno być podane S5, a S2.

--- Koniec cytatu ---


Oj chyba jest. Kiedys widzialem na SKM jak z Glownego dali przebieg i bylo S5 a potem zrobilo pstryk i S2 sie pojawilo.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod