Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Odp: Exe - uniezależnienie od Windowsa

(1/4) > >>

Łakasabasz:
Witam,

Chciałem się zabrać za uniezależnienie exe od Visual Studio i kompilatora Windowsa. Po modyfikacji będzie można programować na kompilatorze MinGW i przy użyciu IDE typu code::blocks, a później to już tylko krok do wersji Maszyny na Linuxa. To wiąże się z kilkoma zmianami. Pierwszym problemem na który się natknąłem jest DirectX. To biblioteka wyłącznie pod Windowsa (o ile coś się nie zmieniło) i potrzebna jest jakaś alternatywa do obsługi dźwięku i grafiki. Stąd moje pytanie: Zna ktoś jakąś bibliotekę (lub biblioteki), która może zastąpić DirectX tak aby nie odbiło się to znacząco na jakości?

Jak skompletuje biblioteki to rozpocznę porządki w dyrektywach typu #define i #pragma.

Stele:
Milek kompiluje już exeki na linuksie. Nieme, ale ponoć działają. DirectX jest używany tylko do dźwięku.

Łakasabasz:
W takim razie napiszę do niego, a @firleju napisał mi na priv że maszyna nie jest dostępna na linux.

Edit: Odwiedziałem się że mój pomysł nie został jeszcze zrealizowany, więc moje pytanie jest nadal aktualne. Milek nie używa żadnego ide, więc mój pomysł na dostosowanie maszyny pod mingw i c::b (nie gcc) jest jeszcze możliwy do zrealizowania. Wracając do pierwotnego pytania to jeżeli DirectX jest tylko do dźwięku (SFML może być alternatywą).

kolejarz2009:
Jeśli się dobrze orientuje, to SDL może pomóc przy dodaniu obsługi wielu O.S. do MaSzyny. Piszą że SDL obsługuje audio, grafike itp.
Sam nigdy się tym nie bawiłem

https://libsdl.org

Milek7:
o, nie zauważyłem wątku.
obecnie pod linuxa przystosowany jest mój branch z shaderami. do kilku dni myślę że zrobię merge z tmj tak żeby było kompatybilne z najnowszym patchem. dźwięk obecnie jest na directsound, na buildzie linuxowy zastąpiony atrapą. obecne plany są takie żeby do dźwięku użyć openal-soft i libsndfile do ładowania plików.
sam mam to w planach zrobić, ale nie w najbliższym czasie więc jak komuś się chce to może zrobić.

a co do samej kompilacji pod mingw to pewnie jest to możliwe do zrobienia nawet teraz z directsoundem. cmake powinien potrafić wygenerować makefile czy pliki projektu jakiegoś ide, trzeba tylko przekompilować zależności pod mingw. ale ja tym się nie będę zajmował bo mi to niepotrzebne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod