Autor Wątek:  [Szukamy chętnych] OpenBAHN  (Przeczytany 3182 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 576
  • No co? Wolność słowa (a więc i zdjęć prof.) jest.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 102
[Szukamy chętnych] OpenBAHN
« dnia: 21 Czerwca 2017, 22:09:23 »
Do administratorów: zastanawiałem się czy dać ten wątek w tym dziale czy w dziale "Inne niekolejowe". Jeśli zajdzie taka potrzeba, proszę o przesunięcie.
Na GitHubie wystartował projekt OpenBAHN - jak zapewne wszyscy się domyślają, jest to darmowy program o otwartym kodzie źródłowym bazujący na oryginalnym symulatorze ( http://jbss.de ). Projekt jest w fazie rozwojowej, jeszcze nie są planowane wersje alpha. Są już jednak plany na przyszłość (szczegóły w readme na repozytorium). Póki co symulator dłubię wraz z @carmelem4a.

Głównym powodem napisania tego posta jest to, że poszukujemy chętnych do rozwijania programu. Na razie jest skromnie. Chętnych prosiłbym o napisanie do mnie PW z chęcią współtworzenia oraz podanie swojego nicku na GitHubie.
Projekt oparty jest na silniku Godot Engine.

Repozytorium projektu: https://github.com/jakubg1/OpenBAHN3D

Pozdrawiam.

Cytat z usuniętego już posta na innym forum, gdzie to dokładniej opisałem (niektóre rzeczy się nie zgadzają ze stanem faktycznym, jeśli jest jakaś sprzeczność informacji to fałszywa jest ta informacja w cytacie, prawdziwa jest ta informacja powyżej):
Cytuj
OpenBAHN to nowy projekt który jest oparty głównie na płatnym programie dostępnym tutaj (90 dni trial): http://jbss.de/ .
Jest obecnie w bardzo wczesnej fazie tworzenia. Zakładam, że program jest dobrze znany wśród tutejszej społeczności (jako że też ma związek z pociągami). Projekt póki co robię sam (pomaga mi nitro) i zależy mi na tym, aby chociaż jedna osoba współtworzyła projekt razem ze mną. Faktem jest, że póki co dłubię "jądro" i brakuje mi jakiejś sensownej składni tablicy, w której mógłbym przechowywać dane "świata".
Strona projektu: https://github.com/jakubg1/OpenBAHN
Poniższy cytat jest tymczasowy.
Cytuj
Póki co mała instrukcja:
Strzałki - "precyzyjne" zaznaczenie kratki
Shift+strzałki - szybkie latanie po "świecie"
Jeszcze nie wiem jak zostanie rozwiązany problem tablicy, w której będą przechowywane dane, ID itp.
Pozdrawiam :)

Dodano: [time]17 Lipca 2017, 20:22:02[/time]


Czas omówić szczegóły projektu.

Projekt docelowo ma wyglądać podobnie jak oryginał, mimo to będzie kilka drastycznych zmian w stosunku do oryginału.
1. Cały program będzie składał się z jednego okna a nie dwóch (jak to jest w oryginalnym BAHN). Budowa torów/dróg będzie podobna do sposobu, który jest chociażby w Chris Sawyer's Locomotion. Nad umieszczaniem dekoracji, budynków itp. jeszcze się zastanawiam.
2. Podział torów na ID wstępnie został zrobiony już wcześniej. Będą tory 22.5°. Jak to ma wstępnie wyglądać:
Cytuj
//pl: Wstępnie jest zrobiony już podział na tory. Niektóre tory są budowane z dwóch segmentów, głównie są to tory pod kątem 22.5°. Poszukujemy kogoś, kto by się tym zajął. Przykład jest w readme. Należy pamiętać by zachować przeźroczystość.
Podział można zobaczyć poniżej:



3. Docelowo ruch pojazdów ma być bardziej płynny oraz będą różne szczegóły (pantografy, drzwi itp., z zachowaniem "pikselowatości"). Najpierw się będzie wybierało model, potem malowanie. Każdemu pojazdowi trzeba będzie przypisać numer inwentarzowy (składnia może być dowolna). Nie będzie on jednak obowiązkowy.
4. Ma zostać zrobione AI, czyli pojazd nie będzie zaczynał zwalniać dopiero po przejechaniu znaku ograniczenia itp., a przed ograniczeniem, tak żeby wyhamować. Ponadto nie będzie gwałtownie zwalniał na punktach zatrzymania.
5. Zwrotnice, semafory, tory, przejazdy itp. będą grupowane w "stacje". Następnie będzie się przypisywało różne przebiegi (coś jak w Trainzie), jednak będzie to prostsze. Dlaczego?
a) Rozróżnienie na zwrotnice o prędkości maksymalnej 40 i 60 km/h. Najniższa Vmax będzie liczona jako Vmax całej trasy i taka prędkość będzie podana na semaforze. Nie trzeba będzie wpisywać jej ręcznie.
b) Przypisanie semaforów. Czyli na jeden tor stacyjny przypadają dwa semafory, a na każdy tor szlakowy jeden semafor. Tutaj właśnie chodzi o niską czasochłonność procesu wprowadzania przebiegów. Po prostu klikasz zwrotnice, a reszta zależy od toru i przypisanego do niego semaforu oraz kierunku z którego skład wjeżdża.
c) Przejazdy kolejowe. Tu jest bardzo prosta prostota - jeżeli semafor będzie podany i droga przebiegu będzie przecinała przejazd, zostanie zamknięty. Co do przejazdów na szlakach - wystarczy dodać tam czujniki, TOP-y (nieobowiązkowe, bo niektóre kraje ich nie mają) oraz światełka/rogatki/gongi, następnie dodać tam posterunek, skonfigurować zamykanie/otwieranie i to wszystko.
6. Analogicznie jak wyżej, dla pociągów będzie trzeba robić rozkłady jazdy i obiegi.

I na koniec cel projektu:
Stworzenie darmowej i zdecydowanie bardziej funkcjonalnej alternatywy dla BAHN-a, która będzie w szybkim tempie rozwijana, wzbogacana o nowe funkcje i tłumaczona.
Będziemy się jednak starać, żeby cała ta skomplikowana obsługa programu była naprawdę prosta i przyjemna, a efekty zadowalające ;)

Delikwent, który chce brać udział w projekcie musi jedynie podać nick który ma na GitHubie na PW (jeśli nie ma, musi się tam zarejestrować).

AAAA!!! Jak mogłem zapomnieć: Projekt pisany jest w języku C#.
« Ostatnia zmiana: 25 Listopada 2017, 13:04:31 wysłana przez jakubg1 »
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1666
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: [Szukamy chętnych] OpenBAHN
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Czerwca 2017, 22:44:34 »
Sam symulator jest ponoć bardzo ciekawy, ale mnie zawsze odstraszała grafika.
Nie żebym miał coś przeciwko pikselowej grafice - uwielbiam OpenTTD (wersja opensource Transport Tycoon Deluxe) i szczerze polecam. Jako ciekawostkę dodam, że wkład w polską scenę moderską Opena ma McZapkie - jeden z twórców-ojców MaSzyny. :)

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 576
  • No co? Wolność słowa (a więc i zdjęć prof.) jest.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 102
Odp: [Szukamy chętnych] OpenBAHN
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lipca 2017, 20:47:34 »
Mała aktualizacja - projekt został zrestartowany (teraz już na silniku XNA, wciąż C#). Nowa strona projektu: https://github.com/jakubg1/OpenBAHN
Rysowanie zostało już mniej więcej ogarnięte, jest również zaznaczenie kratki. Nie wiem jeszcze jaki format przyjmie tablica, w której będą przechowywane dane "świata".
Cytuj
Póki co mała instrukcja:
Strzałki - "precyzyjne" zaznaczenie kratki
Shift+strzałki - szybkie latanie po "świecie"
Jeszcze nie wiem jak zostanie rozwiązany problem tablicy, w której będą przechowywane dane, ID itp.

EDIT: Obecnie ze względu na problemy techniczne projekt na GitHubie zmienił nazwę z powrotem na OpenBAHN (bez dwójki na końcu).

Edit 11.08.2017:
No i jak, nikt nie chce dołączać do projektu? Nie oznacza to oczywiście, że nic się w tym czasie nie zmieniło. Zarodek już istnieje, już wysłano commit na GitHubie. W załączniku obrazek na zachętę.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2017, 16:49:45 wysłana przez jakubg1 »
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.

Offline sylwia78

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: [Szukamy chętnych] OpenBAHN
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2017, 12:37:04 »
Zgadzam się , że grafika odstrasza. :) Te piksele brr. Z tego samego powodu nie mogę przekonać się do OpenTTD.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2017, 08:55:01 wysłana przez matek123 »

Offline Semafor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 46
  • Bawię się sceneriami.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: [Szukamy chętnych] OpenBAHN
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpnia 2017, 13:09:47 »
Ja tam grafiki mogę porobić....
Dawniej "Warszawa Centralna".

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 576
  • No co? Wolność słowa (a więc i zdjęć prof.) jest.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 102
Odp: [Szukamy chętnych] OpenBAHN
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Listopada 2017, 13:08:31 »
Mała zapowiedź, czyli postępy w pracy :) Polecam również zapoznać się z pierwszym postem, zmieniłem jego treść.
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.