Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 MaSzyna w Unity3D

<< < (15/21) > >>

pol102:
Ściągnij sobie paczkę TGA i niech ktoś wystawi skrypt do importu t3d do maxa. Ile można przeciągać sprawę i udawać, że tego skryptu nie ma?...

queuedEU:
MM, ja CI pisalem ze dwa tygodnie temu pw - przyjdz do NAS, a nie bedziesz musial sie prosic o modele i cokolwiek :-). Inaczej...
Przyjdz do nas, twoje modele juz tu sa, o! ;)

HTD:
A to nie jest tak, że wszystkie modele już masz, tylko musisz sobie napisać skrypt importujący do czego tam nie używasz? To nie jest trudne, to jest tylko żmudne, ale programowanie to nie sam miód i poziomki. Sam mam zamiar pisać skrypty importujące modele do Blendera (i z powrotem), ale na chwilę obecną mam za mało czasu. Tzn mam chwilkę czasu żeby pojeździć, to sobie czasem jeszcze podłubię przy misjach, żeby się lepiej jeździło. Jak trochę robotę swoją ogarnę, to mam rozgrzebane projekty, w tym i ten import / eksport modeli.

Jak masz więcej czasu (no chyba musisz mieć jak tworzysz coś), to nie marudź tylko przysiądź, to jest jeden wieczór i masz import zrobiony. Zarówno dokładny opis T3D jak i E3D jest gdzieś dostępny online, a jak nie możesz znaleźć, to poproś zamiast o gotowe modele w formacie jakiego potrzebujesz - o dokładny opis formatu. Dokumentację formatu docelowego z pewnością już masz. Napisanie kodu konwertującego jeden format w drugi jest trywialne. I zamiast mieć kilka wybranych modeli, masz CAŁĄ MASZYNĘ, wszystkie modele i tekstury jakie chcesz. Ba, Twoje exe może bezpośrednio wciągać pliki MaSzyny. Ja pamiętam, że widziałem gdzieś dokładny opis formatu E3D. Tam nie ma żadnej filozofii, to jest proste.

Tak tylko piszę, bo szkoda czasu na zatrzymywanie się na nie wiadomo ile na takim drobiazgu. Gdybym miał trochę więcej czasu już dawno bym to po prostu zrobił zamiast czekać.

firleju:
Exporter z blendera istnieje, więc tylko importer jest do zrobienia.

MasterMati:
Witam wszystkich serdecznie po długiej przerwie!
Przerwa wynikała z tego, że:
1. Miałem duuuuużo nauki.
2. W ciszy pracowałem nad moim symkiem.

Postanowiłem samemu zrobić symulator i na nim zarobić, ale zaraz.

Oto demko, tylko zwracam uwagę, na to, że jeżeli gracie na tosterze, to nie liczcie nigdy na coś takiego u Was:
Nagrywane GTX 960 (w miarę dobra), IntelCore i5 (szału nie ma), 8GB RAM

Wciągu ostatniego pół roku pracowałem po 3 godziny dziennie, 5 razy w tygoniu (oprócz 2-miesięcznej przerwy) i musiałem przeczytać z 3 książki, żeby dojść do aktualnego stanu.

Problemy, które był, ale się zmyły:
1. Nie ma problemu z Geometry-clipping (czy jak to się zwie). Nie ważne ile byśmy nie przejechali, pulpit ani tory nie będą "migać".
2. Nie ma problemu z mapami do 100km. Dalej nie sprawdzałem, bo tnie okrutnie dytor, ale nie grę.
3. Na aktualnym komputerze gra chodzi na stałych FPSach 60~100, co w z dodatkowym efektem rozmycia spodowanym ruchem daje maksymalne wrażenie ruchu (na demku nie ma).
4. Dzięki obniżeniu dokładności i obliczaniu "co trzecią klatkę". Fizyka pozwala na 10-wagonowe składy. (Inaczej by było przy wózkach Jacobsa, ale tego nie sprawdzałem).
5. Wszystko w HDR, lokomotywa tworzy refleksy w czasie rzeczywistym (no dobra, co 3 sekundy xD, ale nikt nie widzi).
6. Efekty graficzne (poświata, rozmycie ruchu, flary soczewek, okluzja).
7. Crash testy wyglądają trochę lepiej, niż w demku #8, tylko czasem się buguje z powodu braku stref zgnieceń i tabor wychodzi na orbitę.
8. Tory pięknie ustawia się w edytorze moim fajnym skryptem oszczędzając mi czasu na tworzenie poszczególnych modeli.
9. Zastosowanie Billboardującej roślinności technologi SpeedTree, sprawia, że wszystko wydaje się bujne, chociaż jest obliczane bardzo prosto i przyjemnie.
10. Podkłady 3D, naturalnie oświetlana sieć trakcyjna.
11. Dużo, dużo wincyj, ale nie mam siły pisać, do jutrzejszej konferencji sejmowej komisji młodzieżowych rad się szykuję.

Nie zależy mi szczególnie na hajsie Polaków, którzy go i tak za dużo nie mają w stosunku do zachodu, tylko na wciśnięciu tego symka właśnie zachodowi. To obcokrajowcy pisali maila z prośbami o sprzedanie półproduktu. MaSzynistom i TD2owcom, którzy opświęcili chociaż kwadrans na pomoc z chęcią oddałbym go za darmo, tylko nie mam pojęcia jak coś takiego zrobić. Dostałem od nich wiele pomocy, dobrych rad. Ogólnie wolałbym trafić po prostu do dużej ilości klientów ultra-dopracowanym produktem za 5~10€, a nie śmieciem za 20€. Chciałbym też na pewno stworzyć w przyszłości przyjazne API, które pozwoli dokładać własny tabor, mapy i inne dodatki. Mam też koncept, w którym tabor można personalizować - jak ktoś chce mieć w kabinę zdjęcie z PlayBoya to będzie miał, a jak ktoś woli Matkę Boską, to też będzie miał (raczej obu na raz to nie).

A jak nikt nie będzie chciał pomóc to sam sobie wszystko poznajduję, tylko wiem, że to trochę nie tak.

Tylko jeszcze małe coś: nie piszcie: "to dlaczego td2 tak nie wygląda?", dlatego, że to jest porównanie socjalizmu do kapitalizmu. Nie chcę obrazić TD2-owców, tylko taka jest prawda: jak coś jest wszystkich to jest niczyje i potem poszczególne elementy nie współpracują. Każda duża grupa ma duż potencjał, ale wątpię, żeby tam był taki zapaleniec xD

A niżej postaram się dodać parę dodatkowych screenów, żeby pokazać potencjał tej symulacji. Filmik z wersją a efektami ze screenów nagram, kiedy skończę chociaż jedną mapę. (Brakuje mi paru wskaźników i sygnalizatorów)

Serdecznie proszę o komentarz - negatywne opinie z dobrym komentarzem wspierają dobre pomysły.

PS Przepraszam, jeżeli brzmiałem "pyszałkowato", tylko szczerze powiem, że tak bardzo chcę ten projekt skończyć, że aż byłbym godny prezydentowi Dudełowi napyskować xD

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod