I tak być powinno, ale w MaSzynie szybkie przestawienie nastawnika z poz. 0 na 2 powoduje jednak natychmiastowe włączenie jazdy w lokomotywie ukrotnionej czy też w tylnym członie lokomotywy dwuczłonowej. Także przy przestawieniu z poz. 0 na 1 tylna lokomotywa (czy też tylny człon) startuje natychmiast (nieprawidłowo), a ta lokomotywa (lub człon), z której się steruje, startuje już normalnie, czyli z małym opóźnieniem na czas załączenia się styczników liniowych (prawidłowo).
PS: Kończę tabelkę z działającymi i niedziałającymi przewodami wielokrotnymi dla ET41.
EDIT: Tutaj wspomniana tabelka, testowane na ET41_v1:
tabela przewodów wielokrotnych ET41 Czy w takiej formie może być? Gdyby coś było niejasne, to proszę pytać.
Inne nieprawidłowości, jakie występują w ET41, to:
- niedziałająca kontrolka przekaźników nadmiarowych przetwornic (choć do PoKeys jest wysyłana informacja o jej załączeniu);
- wyłączanie wyłącznika szybkiego w II członie, kiedy w I członie zadziała przekaźnik nadmiarowy przetwornic i odwrotnie - WS powinien być wyłączany tylko w członie, w którym zadziałało zabezpieczenie;
- brak możliwości załączenia wyłącznika szybkiego w II członie z I członu, kiedy w I członie zadziałał przekaźnik nadmiarowy przetwornic;
- możliwość załączenia wyłącznika szybkiego w I członie z II członu i prowadzenia jazdy, kiedy w I członie zadziałał przekaźnik nadmiarowy przetwornic, choć przekaźnik ten nie został odblokowany;
- po przestawieniu przełącznika rodzaju hamulca w I członie na pozycję "pospieszny" lub "towarowy" nie da się przestawić tego przełącznika na pozycję "osobowy" w II członie i odwrotnie;
- podczas przyhamowania kół przy poślizgu z zerową prędkością przemieszczania się (w miejscu) koła zatrzymują się, ale prędkościomierz nie zmniejsza wskazywanej prędkości i nie wygląda na to, aby koła uzyskiwały przyczepność, bo nie ma szarpnięcia jak przy posypaniu piskiem, a po puszczeniu przycisku przyhamowania, koła znowu zaczynają obracać się w miejscu;
- nie działa w ogóle kontrolka wentylatorów oporów, choć tutaj do PoKeys także zostaje wysłana informacja o jej załączeniu;
- brak możliwości użycia hamulca ręcznego - kombinacja [Ctrl] + [Num 1] i [Ctrl] + [Num 7] nie wpływa na komunikat pod F2;
- ogólnie nieprawidłowe działanie przekaźnika nadmiarowego przetwornic - podczas załączenia najpierw sprężarek i po nich przetwornic powinny zadziałać nadmiarowe sprężarek, a nie przetwornic (tak samo powinno być w EP/EU07 4E i 303E, EP08);
- kontrolka przekaźnika nadmiarowego przetwornic powinna świecić się także wtedy, kiedy którakolwiek z dwóch przetwornic w członie nie pracuje (prawdopodobnie brak przewodu wielokrotnego dla sygnalizacji z drugiego członu);
- baterię powinno się załączać osobno dla obydwu członów;
- brak konieczności odbloku przekaźnika różnicowego po załączeniu baterii (tak samo dla EP/EU07 4E i 303E, EP08, ET22 i być może jeszcze innych);
- brak odwzorowania hamulca bezpieczeństwa (klapki Ackermana - tak samo dla EU/EP07/08, ET22 i innych);
- brak odwzorowania wyłącznika ciśnieniowego czuwaka, który powinien wyłączać styczniki liniowe, gdy ciśnienie w przewodzie głównym spadnie poniżej 2,8bar (to samo dla EU/EP07/08 i być może innych);
- [...] i cała masa innych zależności związanych z obwodami, więc przy okazji zapytam,
kto obecnie (czy w ogóle) zajmuje się obwodami w LD? Bo może mógłbym pomóc w tej kwestii...
EDIT 2: Jeszcze jedna ważna rzecz. Naprawę niewyłączania styczników liniowych w tylnym członie za pomocą przycisku proponuję zostawić na koniec, bo to przydaje się przy testowaniu innych rzeczy.