Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Sterowanie wentylatorami oporów

<< < (3/7) > >>

Stele:
No właśnie bez uszkodzeń oporów to taka sztuka dla wycia. :P

MichałŁ:
Na 181 182 183, na sputniku są wentylatory oporów pracujące cały czas.

Stele:
Co to znaczy cały czas?

HTD:
A one nie są przypadkiem szeregowo i jak jeden padnie, to od tej pozycji brak rozruchu oporowego? Jedyna symulacja to odcięcie napięcia od danej pozycji nastawnika. Czyli praktycznie po zawodach, czy w praktyce jest jakaś możliwość kontynuowania jazdy? Z tego co pamiętam to chyba T, G i K nic nie robią. Niby numerki coś tam robią z kamerą, ale w praktyce jest to kompletnie bezużyteczne i można by to zastąpić czymś bardziej użytecznym. Klawiszy wystarczy, pytanie, czy faktycznie odwzorowuje to jakieś czynności, które faktycznie wykonuje się podczas prowadzenia składu, czy to po prostu czysty bajer i rzadko używana opcja.

miko22:
W EP/EU06/07/08 i ET41 na układzie szeregowym wszystkie opory są połączone szeregowo i tak właśnie jest, że jeśli jeden się przepali, to prąd w obwodzie głównym nie płynie. W teorii można wtedy wejść do szafy WN i zasilić (lub wysterować bezpośrednio zawór elektro-pneumatyczny przez podparcie czymś) na stałe stycznik oporowy przepalonego rezystora zwierając go w ten sposób i awaryjnie zjechać na najbliższą stację, żeby nie tamować ruchu na szlaku. W MaSzynie można to odwzorować w ten sam sposób, co odłączenie uszkodzonych silników trakcyjnych, czyli przez wejście do przedziału maszynowego i wciśnięcie jakiejś kombinacji (choćby tej samej, która w kabinie załączałaby wentylatory lub z użyciem [Alt] zamiast [Ctrl] - możliwości są różne). Oczywiście musiałoby to powodować niewielki wzrost prądu rozruchowego od pierwszej pozycji nastawnika za każdym takim zmostkowaniem kolejnego przepalonego rezystora, aż w końcu wartość prądu na pierwszej pozycji byłaby na tyle duża, że od razu po zamknięciu się styczników liniowych działałyby przekaźniki nadmiarowe i wtedy już całkowity koniec jazdy (ew. jeszcze próby na załączonym wysokim rozruchu, jeśli nie używało się wcześniej). Dodatkowo na losowo wybranych pozycjach nastawnika nie byłoby wtedy widać wzrostu wartości prądu na amperomierzach (zasilenie cewek już zamkniętych styczników oporowych przepalonych rezystorów). Jest z tym już trochę więcej roboty, ale oprócz efektów dźwiękowych dochodzi symulacja kolejnej usterki lokomotywy, a to następny krok do większego realizmu z jazdy.

Jeśli chodzi natomiast o inne pojazdy z wentylatorami, to w ET21 jest jeden wentylator oporów załączany przełącznikiem na pulpicie na pracę stałą i zasilany z przetwornicy, a w EN57 jest jeden wentylator szafy WN zasilany bezpośrednio z przetwornicy bez żadnego wyłącznika po drodze (jedynie bezpiecznik topikowy i stycznik rozruchowy zwierający rezystor rozruchowy).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod