Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 [tex] ET22 w historycznych malowaniach

(1/3) > >>

defiler:
Cześć,
Na warsztat rzuciłem stare zdjęcia ( słońce, niska jakość 800x600 ) byków po naprawach w ZNLE Gliwice z 1999r.

ET22-958 ZT Katowice ( jeszcze nie wiem kto jest autorem zdjęć - jeden bok w słońcu i czoło )
ET22-1135 ZT Bydgoszcz ( autor zdjęć EU07-457 )

Na razie jest sporo rzeczy do poprawy. Nie wiem jednak czy jest sens dłubać przy teksturach z niskiej jakosci zdjęć i to jeszcze niekompletnych...
W przyszłośći może jeszcze zrobie ET22-001 z moich zdjęć z wyprawy do skarżyskiej szopy w 2006r. Zdjecia w słońcu i jeden bok podzielony na 15 kawałków ze względu na brak miejsca. Myślę też o innych bykach z żółtymi czołami, już z nieco lepszych materiałów mojego autorstwa.

Co o tym myślicie?

ST44-003:
Jest sens i to bardzo duży. Na przykładzie mojej EP09-043. Zdjęcia również bardzo niskiej jakości, duże ziarno, czoło praktycznie do niczego się nie nadaje. Jednakże, nie bez przyczyny zrobiłem kiedyś EP09-046 z której te rzeczy które mi nie pasowały bądź były kiepskiej jakości, przeszczepiłem do EP09-043. Dodatkowo, tam gdzie było ziarno, przy pomocy przeszczepionego, niewielkiego kawałka boku o danym kolorze, oraz używając plastra, to ziarno które było, można było wyczyścić i nadać całkiem fajnego nasycenia kolorem :)
Tak więc, owszem, jest sens, jeśli masz się czym posiłkować i jeśli masz z czego robić przeszczepy. Jak skończę pisać pracę (tj. do piątku) postaram się w końcu rzucić na testy wspomnianą 09-043 wraz z materiałem zdjęciowym z którego korzystałem. Zobaczysz wtedy, że nie ważne czy masz HQ zdjęcia czy całkiem LQ, jest możliwość stworzenia czegoś całkiem przyzwoitego w przystępnej jakości.
Dużą grę niestety będzie odgrywało ręczne dorabianie pewnych detali. Dalej na przykładzie EP09-043:
posiada na czole herb Warszawy, który na materiale zdjęciowym do niczego się nie nadaje. Co więc zrobiłem? Wujek google grafika, herb warszawy który faktycznie jest na czole 043, skalowanie, zabawa przyciemnianiem/kontrastem, trochę plastra i gotowe :)
Więc! Do dzieła @defilerze, bo po screenach widać, że całkiem sympatycznie Ci to wychodzi ;)

defiler:
Niestety większość materiałów lokomotyw w historycznych malowaniach jest LQ. Nie ma i juz nie bedzie możliwości zdobycia lepszych zdjęć takich maszyn. Kiedyś były inne czasy i inne podejście. Wystarczały zdjęcia 800x600.
Dzięki za opinie, niebawem wrzuce więcej screenów i pokaże ET22-001 po której zdjęcia pojechałem specjalnie do Skarżyska Kamiennej:) Chyba masz racje, lepiej mieć w MaSzynie takie rarytasy, może gorszej jakości niż obecne tekstury ale jednak nie do powtórnego sfotografowania:)

Pisałem już w dziale 'zdjęcia na tekstury' prośbę o materiały ET22 z żółtymi czołami lub pasami. Powtórzę jeszcze tutaj. Mogą być niekompletne, jeden bok, niska rozdzielczość. Zobaczymy co się da zrobić.

PiterCC:
Doktrynalne podejście "only HD" jest bujaniem w obłokach, szczególnie w darmowym symulatorze open-source. W dużo bardziej poważnych sprawach bierze się najlepszy możliwy realnie wariant, a nie czeka na mannę z nieba.

ST44-003:
@defiler, jak nie zapomnę, to jutro wstawię skany negatywów paru egzemplarzy z Prokocimia. Mam dosyć dobry skaner, może uda się z tego pozyskać coś ciekawego na texy. A ostatnio trochę się bawiłem "prostowaniem" zdjęć, więc można coś spróbować ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod