Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 680699 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9146
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 666
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2580 dnia: 29 Maja 2017, 00:50:47 »
Ta przezroczystość na tych soczewkach występuje tam już od jakiegoś czasu.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2581 dnia: 29 Maja 2017, 04:07:14 »
EN71 na C++ tak używa pantografów jak na załączonym obrazku. Nie wiem, czy było to zgłaszane, na wszelki wypadek pokazuję.
EN71 po zmontowaniu i oddaniu w rece AI jezdzi u mnie jak na zalaczniku (przod skierowany w lewo) Dla pewnosci, czy polaczyles czlony przewodami ukrotnienia? Bez nich sygnaly kontroli pantografow (ani zadne inne) nie przejdza poza pierwszy czlon silnikowy.

« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2017, 04:08:16 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2582 dnia: 29 Maja 2017, 10:41:20 »
Ten sklad zestawiony jest w scenerii Quark wpisem w trainsecie. Sytuacja w najnowszym paczu. Nie sprawdzalem jego wpisu, zalozylem ze jest prawidlowy i trzyma biezace standardy. Wiem ze wpisy sprzegow mialy byc poprawiane. Zbyt pozno bylo aby przyszlo mi do glowy zerkniecie na sprzegi, dziekuje. Sprawdze po wlasciwym zestawieniu skladu.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 571
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 191
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2583 dnia: 29 Maja 2017, 11:32:23 »
Czy dało by się zrobić osobne wpisy dla dźwięków następujących przełączników?
Kurek odcięcia układu pneumatyki, kurek trujdrogowy, switch dla przedniego i tylniego pantografu, swith dla małej sprężarki, switch dla sprężarki, switch dla przetwornicy, switch dla piasecznicy, wyłącznik szybki, wyłączniki silników trakcyjnych, które sa pod [e]. Ma te i o wiele więcej innych dźwięków dla ET22 i na razie wszystko leży i czeka.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2584 dnia: 29 Maja 2017, 17:12:33 »
EN71 na C++ tak używa pantografów jak na załączonym obrazku...
EN71 po zmontowaniu i oddaniu w rece AI jezdzi u mnie jak na zalaczniku ...
Będę dalej męczył, problem dokładnie wystąpił na Quarku, opisałem tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29179.msg455918.html#msg455918
Sytuacja jest specyficzna, ponieważ to EN71 startuje z takim wpisem (już po poprawce):
//$o -Skład na torze postojowym 2(2) w Skwarkach, ustawiony przodem do kozła.
node -1 0 EN71-005 dynamic PKP\EN57_V1 EN71-005RA 6BAII  0 nobody 247 0 enddynamic
node -1 0 EN71-005 dynamic PKP\EN57_V1 EN71-005SA 6BSII  0 nobody 247 0 enddynamic
node -1 0 EN71-005 dynamic PKP\EN57_V1 EN71-005SB 6BSII  0 nobody 247 0 enddynamic
node -1 0 EN71-005 dynamic PKP\EN57_V1 EN71-005RB 6BBII  0 reardriver 247 0 enddynamic
Oznacza to, że AI po aktywacji zmienia kabinę i wjeżdża w perony w Skwarkach, tyle że po zmianie kabiny, nie jest w stanie prawidłowo podnieść patyków, o czym informowałem. Owszem postawiony na TD ładnie podnosi patyki, do póki nie zmienimy kabiny. Ale to ma następne konsekwencje. Skład ten nie jest w stanie prawidłowo zatrzymywać się na W4 i S1 po zmianie kabiny przez AI i przez AI prowadzony. Pokazałem to w przytoczonym poście w powyższym linku. Aby potwierdzić, że błąd nie jest w scenerii zamieniłem miejscami EN71-005 i EN57-1012 w trainsecie, po czym odpaliłem symulacje. Nie dość, że patyki podniesione jak trzeba, to AI dojechało bez problemu z Koniewic do Skwarek EN71, jak również bezbłędnie poprowadziło EN57 ze Skwarek do Koniewic. Mijanka w Zatylu oczywiście poprawnie wykonana jak w załączniku.
Proszę o przyjrzenie się dokładnie jak AI radzi sobie ze sterowaniem nie tylko patykami, ale z sygnałami w4 i semaforów, po zmianie kabiny w EN71. To co mamy jest nie do przyjęcia i chyba pilne z powodu pacza. Podejrzewam, że podobnie jest z ED72
ED:
Błędne zatrzymanie na w4 i S1 w Zatylu przez EN71 - załącznik 2
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2017, 17:16:18 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9146
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 666
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2585 dnia: 29 Maja 2017, 17:17:41 »
Ze wskaźnikami w4 problemy są nie od dziś. Jak kiedyś pisałem eventy do expressu to np świnka ładnie pod wskaźnik dociągała, ale za to kibel go przerzynał i podciągał pod semafor wyjazdowy. Przeważnie z tego co kojarzę miałem właśnie problemy w sterowaniu przez AI EZT.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2586 dnia: 29 Maja 2017, 17:50:23 »
Nie u @Ra.
Są dwa problemy. Pierwszy to taki, że @Ra jak pisał ten scenariusz, to dopieścił tak, aby mu działało. Jakiś czas temu odkryłem, ze część Quarka się blokuje z niewiadomych przyczyn. Od czasu napisania przez @Ra skryptów sterowania, exe na które zostało to napisane zestarzało się i poszło do lamusa. Wypada więc poprawić co nieco.
Druga sprawa, że zamiana EN71 na EN57, dobitnie pokazuje, że te pojazdy nie zachowują się jednakowo dla takich samych warunków panujących w scenerii. To problem, którego przyczynę trzeba znaleźć i poprawić. Nie wiem na ilu sceneriach jest podobna konfiguracja EN71 i ED72, one też będą się sypać, jeśli AI zaczyna od zmiany kabiny.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2587 dnia: 29 Maja 2017, 18:35:53 »
Tak przy okazji jak już jesteśmy przy ezetach i problemach z nimi związanych, to trzeba by było poprawić pewien drobny szczegół jeżeli chodzi o sterowanie hamulcem EP (a na asynchronach też MED). Jeżeli nie damy ukrotnienia między jednostkami, które jest jakby równoznaczne z połączeniem klawiatur, to bez tego EP nie powinno działać na dalszych ezetach. Tak samo jak nie działa teraz podnoszenie pantografów bez "ukrotnienia". O pierdołach typu "załączymy baterię w szafie tylko na jednym EN57/71" nawet nie wspominam :P

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2588 dnia: 29 Maja 2017, 23:03:08 »
Z tego co widze w exe to przelacznik stanu EP kiedys byl przesylany przewodami ukrotnienia do dalszych czlonow, a potem obsluga tej komendy zostala z jakiegos zakomentowana i tak juz zostalo -- na ten moment przelacznik zmienia tylko stan czlonu w ktorym siedzi uzytkownik (a w pozostalych utrzymuje wartosc domyslna, tzn zalaczony)

Podejrzewam ze klopoty przy zestawach czteroczlonowych biora sie z tego, jak zorganizowana jest obsluga EZT -- w odroznieniu od pozostalych pojazdow w EZT jest rozroznienie miedzy pojazdem obsadzonym i kontrolowanym, i nie zdziwiloby mnie gdyby tam sie cos rozsypywalo w okreslonu ktory czlon jest tym kontrolowanym, przy zmianie kabin, jesli w zestawie jest wiecej niz jeden czlon silnikowy. Trzeba sie bedzie przyjrzec.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2589 dnia: 30 Maja 2017, 17:30:23 »
Jak już przepisujecie exe na C++ to warto by było to dodać do renderera:
https://developer.oculus.com/documentation/pcsdk/latest/concepts/book-dg/
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2590 dnia: 30 Maja 2017, 17:35:31 »
Jasne, tylko bedziesz musial zafundowac developerom zestaw sprzetu, zeby bylo na czym testowac, bo na slepo to sobie mozna ;s
(nawiasem mowiac VR to kiepska perspektywa gdy sterowanie odbywa sie na razie ciagle z klawiatury -- macanie na slepo w poszukiwaniu wlasciwych klawiszy skazane jest na porazke)

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2591 dnia: 30 Maja 2017, 17:37:47 »
Nie ma problemu, mogę testować :P
A co do macania klawiszy, to w symulatorach z 10-20 razy bardziej skomplikowaną klawiszologią niż w MaSzynie nie odnotowałem żadnych problemów. Jak ktoś potrafi pisać bez patrzenia na klawiaturę nie powinien mięc problemu.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2592 dnia: 30 Maja 2017, 17:48:29 »
Testowanie na odleglosc dobre jest do znajdowania bledow w implementacji ktore juz dziala, ale nie dla samej implementacji. Do czegos takiego trzeba miec sprzet pod reka, bo zdalna informacja w stylu "nie dziala" nie przydaje sie niestety do niczego; podobnie jak i sama developerka robiona metoda "skompiluj, wyslij, i czekaj na odzew" przy kazdej najmniejszej poprawce.
Jesli znajdzie sie programista ze sprzetem VR to on(a) moze to zrobic, ale inaczej nie ma sie niestety co na to nastawiac.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2593 dnia: 30 Maja 2017, 23:00:43 »
Nadal są wątpliwości co do EN71, to jeszcze dam 5 screenów gdzie ewidentnie widać, że AI nie umie prowadzić tego pojazdu po zmianie kabiny.
1. Zaczynamy w kabinie Ra i włączamy AI, po jakimś czasie AI zmienia kabinę na Rb i jedzie w perony.
2. Po zmianie kabiny w widoku zewnętrznym widać że AI nie potrafi podnieść prawidłowo patyków. Tryb shunt.
3. Dojazd w perony AI przerzyna w4 o 2 metry.
4. Dostajemy rozkład jazdy, jesteśmy w trybie pociągowym, dane pojazdu na ekranie.
5. Przejmuje pojazd od AI i staram się zatrzymać przed w4. Szalenie trudne zadanie bo w zbiorniku i w PG mam powietrza jak na screenie.
6. W trybie pociągowym AI nadal jedzie na jednym patyku.
Teraz włączam AI aby odjechać z Zatyla i poczekać aż AI dojedzie do następnego przystanku.
7. AI nadal nie potrafi napompować powietrza do PG.
8. AI mimo W4 pruje nie hamując, nie ma czym?
9. W skanowaniu widać przerżnięty w4 i s1.
To już jest inne miejsce w tej scenerii (Mydelniczka). Mamy pociąg widmo.
Brak powietrza w PG jest ciekawy.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2594 dnia: 31 Maja 2017, 00:02:25 »
Po przyjrzeniu sie EN71 wyszlo na to, ze (przynajmniej na scenerii Quark) problem jest kombinacja czynnikow:
- na starcie symulacji AI startuje w czlonie Ra wylaczonego skladu, i siedzi tam przez ~pol godziny. W tym czasie ze skladu powolutku schodzi sobie powietrze
- AI jest 'obudzone' komenda zmiany kierunku i dostaje polecenie rozruchu.
- AI przechodzi do czlonu Rb, zalacza baterie i probuje podniesc pantografy.
- powietrze w ukladzie jest na zbyt niskim poziomie, AI udaje sie wiec do najblizszego czlonu silnikowego (Sb) i pompuje. pantograf na Sb podnosi sie i AI przeprowadza reszte rozruchu. Pantograf na Sa *nie* podnosi sie, poniewaz tutaj cisnienie powietrza jest ciagle zbyt niskie.
- poniewaz Sa nie ma zasilania, nie startuje tez sprezarka w czlonie Ra, zatem cisnienie w calym skladzie schodzi dalej, do ewentualnego zera

w zwiazku z tym pytanie do fachowcow: czy w EN71 miedzy czlonami Sa i Sb sa przeprowadzone kable wysokiego napiecia, czy kazdy z czlonow funkcjonuje osobno? zaleznie od odpowiedzi potrzebna bedzie inna metoda naprawy sytuacji.

edit: i glupie pytanie numer 2, czy wylacznik cisnieniowy pantografow uaktywnia sie tylko na podstawie cisnienia w zbiorniku pantografow, czy uwzglednia tez stan samego pantografu? tzn czy aktywacja i 'czuwanie' nastapi gdy tylko cisnienie w zbiorniku pantografow jest wystarczajaco wysokie, czy dopiero jesli cisnienie jest wystarczajaco wysokie *i* pantograf jest podniesiony?
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 01:36:05 wysłana przez tmj »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2595 dnia: 31 Maja 2017, 06:15:05 »
Między Sa i Sb nie ma połączenia WN, ale ponoć w Rb jest druga sprężarka. Nie wiem jak z połączeniem 110V między członami.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2596 dnia: 31 Maja 2017, 06:18:35 »
Dopytam o innego EZT, chodzi o ED72. Ten tez ma 4 pudla, jak jest w tym przypadku?
Jesli w rb jest druga sprezarka, to powinna ona napelnic pg i zg w calym skladzie. Teraz to tak wyglada, jakby w ukladzie hamulcowym byla dziura.
Prosze tez o sprawdzenie odhamowania skladu i ruszenie w dalsza jazde EP09 z wagonami osobowymi, po uzyciu radiostopu. Mialem z tym wczoraj klopot, dobrze by bylo, aby ktos jeszcze potwierdzil lub zaprzeczyl. Sytuacja powtarza sie na L061 w skladzie pospieszny1 zarowno w wersji starej paczkowej, jak rowniez tej modyfikowanej przez @Ra. Ani ja, ani AI nie jest w stanie odjechac w takiej sytuacji.
ED:
Wstawiłem zamiast EN71 do Quarka ED72. Okazuje się że ten EZT daje radę i wykonuje polecenia AI, które radzi sobie ze sterowaniem tego składu. W załączniku prawidłowe zatrzymanie na W4 i prawidłowo podniesiony patyk. Skład ukończył jazdę bez problemów.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 09:50:31 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2597 dnia: 31 Maja 2017, 10:04:07 »
edit: i glupie pytanie numer 2, czy wylacznik cisnieniowy pantografow uaktywnia sie tylko na podstawie cisnienia w zbiorniku pantografow, czy uwzglednia tez stan samego pantografu? tzn czy aktywacja i 'czuwanie' nastapi gdy tylko cisnienie w zbiorniku pantografow jest wystarczajaco wysokie, czy dopiero jesli cisnienie jest wystarczajaco wysokie *i* pantograf jest podniesiony?

Każdy pantograf ma swój PWR. Więc jeżeli jakikolwiek jest podniesiony, to przez niego idzie sygnał umożliwiający sterowanie obwodami pomocniczymi. Jeżeli żaden nie jest, to oczywiście nie załączymy, gdyż PWR jak słusznie podejrzewasz są za elektrozaworami, a więc elektrozawór musi być przesterowany na zasilanie pantografu. A to, czy ma z czego zasilać to jest inna bajka.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2598 dnia: 31 Maja 2017, 14:28:50 »
Między Sa i Sb nie ma połączenia WN, ale ponoć w Rb jest druga sprężarka. Nie wiem jak z połączeniem 110V między członami.
Hm, czyli bardziej poprawnym odzwierciedleniem EN71, w porownaniu do tego co jest obecnie, byloby wstawienie w miejsce obecnego Rb, obroconego (przez -1 we wpisie trainset) Ra? Albo stworzenie odrebnego .fiz z wstawiona sprezarka?

Co do samego bledu, to wychodzi na to ze "winowajca" byla tu implementacja PWR -- a konkretnie, na starcie scenariusza sklady sa napompowane i na podstawie tego cisnienia PWR od razu sie uaktywnial. Gdy cisnienie spadlo, PWR sie zalaczal, co w EZT powoduje zablokowanie przetwornicy... a bez przetwornicy nie uruchamia sie kompresor, i kolko sie zamyka. Ten sam efekt wystepowal tez w EN57, ale tam AI ma do dyspozycji tylko jedna sprezarke pantografow, ktora po (dlugim) czasie prace nabijala dosc cisnienia by odblokowac PWR i wszystko zaczynalo chodzic.

We 'wczorajszym' uaktualnieniu:

- poprawka, zahamowane pojazdy stojace nieruchomo nie wpadaja wiecej w poslizg

- przywrocona funkcja borlandowego exe -- miedzy czlonami ze zdefiniowanym sprzegiem 'warsztatowym' polaczenia takie formowane sa automatycznie na etapie montazu skladow, nawet jesli ten typ sprzegu nie jest wymieniony w pliku .scn  (wprowadzone gdyz nadal sporo skladow nie ma tego sprzegu w scenariuszach, a bez niego moga dziac sie dziwne rzeczy)

- poprawka, dzialanie (aktywacja) PWR jest uzaleznione od obecnosci zrodla niskiego napiecia

(to jest nadal w pewnym stopniu uproszczenie, uzyte poniewaz exe nie symuluje samych zaworow pantografow, a jedynie stan przelacznikow sterujacych. Niemniej na dana chwile chyba sie sprawdza -- EN71 w swojej obecnej postaci, tzn ze sprzegiem WN i jedna sprezarka dzialaja, a jesli kiedys powstanie bardziej 'rzeczywista' wersja to rowniez powinna dzialac, bo w tym wypadku uruchomi sie i napompuje sklad sprezarka z czlonu Rb)
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 14:41:52 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2599 dnia: 31 Maja 2017, 16:44:05 »
EN71 nadal nie jest prawidłowo wybudzany. Nadal nie ma powietrza.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2600 dnia: 31 Maja 2017, 17:38:25 »
Nie obserwuje tego u siebie. Po wybudzeniu AI pompuje i podnosi pantografy na czlonie Sb, nastepnie zalacza wylacznik szybki, przetwornice i sprezarka. Sprezarka w czlonie Ra zaczyna pracowac (litera 'C' w trzeciej linii ekranu F3 w sekcji po lewej stronie ekranu)  Po krotkim czasie dopompowuje dosc powietrza by podniosly sie pantografy na czlonie Sa. Po paru minutach, mniej wiecej gdy sklad dociaga do przystanku poczatkowego, uklad hamulcowy napelniony jest w calosci, i wszystkie urzadzenia pracuja.

Sprawdz prosze, czy procedura wyglada u ciebie tak samo. Jesli tak to pozniejszy brak powietrza musi byc spowodowany czyms innym. Dla pewnosci, nie nalezy usuwac przewodow WN miedzy czlonami silnikowymi, dopoki w EN71 jest tylko jedna sprezarka.

(swoja droga to AI nie powinno ruszac dopoki nie nabije cisnienia w przewodzie do wartosci nominalnej, ale boje sie tutaj cokolwiek ruszyc bo nie wiadomo ile scenariuszy to zepsuje)

« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 17:41:57 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2601 dnia: 31 Maja 2017, 17:48:25 »
Uzywasz sprzegu 255? Dodam, ze do tej pory uzywam 247, jak bylo gdzies opisane. Wczesniej 255/tez nie dalo rezultatu.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 17:52:19 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2602 dnia: 31 Maja 2017, 17:54:24 »
Nie modyfikowalem sprzegow, quarkmce2007.scn definiuje sklad jako
trainset none Skw_post22 40.0 0.0
//$o -Sk³ad na torze postojowym 2(2) w Skwarkach, ustawiony przodem do koz³a.
node -1 0 EN71-005ra dynamic pkp\en57_v1 en71-005ra 6baii 0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 EN71-005sa dynamic pkp\en57_v1 en71-005sa 6bsii 0 nobody 63 0 enddynamic
node -1 0 EN71-005sb dynamic pkp\en57_v1 en71-005sb 6bsii 0 nobody 55 0 enddynamic
node -1 0 EN71-005rb dynamic pkp\en57_v1 en71-005rb 6bbii 0 nobody 55 0 enddynamic
endtrainset
Exe automatycznie doklada +128 miedzy czlonami. Zeby bylo bardziej poprawnie powinna byc jeszcze +64 (ogrzewanie) ale jego obecnosc lub brak nie wplywa w tym wypadku na efekt koncowy.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 17:56:22 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2603 dnia: 31 Maja 2017, 17:56:30 »
To jak ja zapodalem 247, to co z tego wyszlo? Ok, ide sprawdzic i dam znac. Gdzies trzeba zapisac jakie sprzegi wpisywac w trainsecie.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 18:02:34 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2604 dnia: 31 Maja 2017, 18:00:37 »
247 to 55+128+64, wiec tutaj nie powinno robic roznicy, o ile nie polaczyles tez tym sprzegiem czlonow silnikowych. Znaczyloby to bowiem brak przekazywania wysokiego napiecia, i w takiej sytuacji nie jestem pewien czy przetwornica w sasiednim czlonie (a tym samym sprezarka) uruchomilyby sie, bo przewody ogrzewania sa uwzgledniane tylko czesciowo. Sprawdze to w miedzyczasie u siebie.

edit: aha, przyjrzalem sie tez temu EP09 na linii 61 i tutaj okazuje sie, ze faktycznie otrzymuje ona przez event emergency_brake czyli taki indywidualny radio-stop, ale dowcip w tym ze przynajmniej dla AI nie ma w kodzie jakiejs widocznej metody 'kasowania' tej flagi -- teoretycznie nalezy wylaczyc radio, ale AI nie ma nigdzie zadnych instrukcji, by to radio wylaczyc. Ani zadnej innej metody by zlikwidowac flage, ktora powoduje ciagle oproznianie przewodu. Czy ktorys z poprzednich exemajstrow orientuje sie, jaka miala byc tutaj, przynajmniej teoretycznie, procedura dla AI?
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2017, 18:08:02 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2605 dnia: 31 Maja 2017, 18:25:19 »
Z tym radiostopem nie tylko AI ma problem. Tez nie umialem z tego wyjsc. Brak reakcji na ctrl+r.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2606 dnia: 31 Maja 2017, 18:29:52 »
Ctrl+R powinno skasowac flage, ale oprocz tego trzeba jeszcze potem wcisnac odluzniacz zeby nabilo powietrza powyzej 250 kPa. Przejade sie dla pewnosci i sprawdze.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2607 dnia: 31 Maja 2017, 20:55:19 »
EN71 ogarnięty. Startuje i pompuje i podnosi to co trzeba.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2608 dnia: 01 Czerwca 2017, 04:48:29 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- po zatrzymaniu sygnalem radio-stop AI potrafi teraz skasowac otrzymany sygnal poprzez wylaczenie/zalaczenie radia, zamiast stac w polu i tylko dusic odluzniacz do usr... smierci

- poprawka, prawdopodobnie usuniete zapetlenie dodawania eventow. Pisze 'prawdopodobnie' bo byc moze w czasie weryfikacyjnych jazd po dokonaniu zmian mialem niezwykle szczescie i sklady na quarku przestaly stwarzac warunki, w ktorych zapetlenie wystepowalo. Jesli blad trafi sie ponownie, prosze krzyczec

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2609 dnia: 01 Czerwca 2017, 07:11:10 »
Nie miałeś szczęścia tylko naprawiłeś EN71, który musiał być zepsuty żeby eventy się zapętlały ;)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es