Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1157767 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #570 dnia: 17 Lutego 2017, 21:34:59 »
Uniezależniłeś może prędkość ruchu w kabinie od fps? Strasznie to wkurzało.
Mój kanał youtube

Offline maciek001

  • Wiadomości: 137
    • Zobacz profil
    • FanPage symulatora ET22
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #571 dnia: 17 Lutego 2017, 21:40:13 »
Na 170216 zaobserwowałem trzystopniową smugę, w zależności od ilości włączonych reflektorów.
Swego czasu Q zrobił trzy osobne smugi do każdego z reflektorów. Na pulpicie są jeszcze magiczne przełączniki przyciemniania reflektorów, które można łatwo wprowadzić ale nie mam pomysłu pod jaką kombinacją klawiszy.
Wszystko da się zrobić tylko jeszcze nie wiem jak.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #572 dnia: 17 Lutego 2017, 21:44:08 »
@maciek001: co do
Cytuj
a pulpicie są jeszcze magiczne przełączniki przyciemniania reflektorów[...] ale nie mam pomysłu pod jaką kombinacją klawiszy.
proponuję kombinację :
Shift lub Ctrl+> - Rozjaśnianie reflektorów
Shift lub Ctrl+< - Przyciemnianie reflektorów
Z tego co pamiętam, taka kombinacja jeszcze nie jest używana.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2017, 21:49:51 wysłana przez RoboBatman »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #573 dnia: 17 Lutego 2017, 21:45:26 »
Uniezależniłeś może prędkość ruchu w kabinie od fps? Strasznie to wkurzało.
Ah nie, tam bylo dt w kodzie ale wykomentowane, nie przyjrzalem sie specjalnie i zalozylem ze uzaleznienie jest zrobione gdzie indziej (nie bardzo mam jak sprawdzic, bo praktycznie zawsze chodzi u mnie na 60fps)  Zrobi sie w nastepnej wersji.

Na pulpicie są jeszcze magiczne przełączniki przyciemniania reflektorów, które można łatwo wprowadzić ale nie mam pomysłu pod jaką kombinacją klawiszy.
EP08_015 proponowal ctrl + shift + ? do wspolnego przyciemnienia. Przydaloby sie przy okazji dodac funkcjonalny przelacznik do kabiny -- jest wymodelowany np. w EU07 ale chyba do niczego nie podpiety.

shift + < > sa juz uzywane, w dodatku do dwoch roznych rzeczy (drzwi i/lub wyswietlacze)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #574 dnia: 17 Lutego 2017, 21:58:14 »
Może przyciemnianie zrobić dopiero w wersji sterowania myszką? Wiem, daleko jeszcze... Niemniej skrótów już tyle, że trzeba ze ściągawką jeździć (żart). Semafory lepiej widać, ale dobrze nie jest. Trzeba wyjść w teren i zerknąć po ciemnicy jak to widać z końca peronu w Pabianicach. Zrobiłem dwa obrazki i wrzucam na upload, bo forum i tak mi obcina png. Może jeszcze nie czas na świecące bajery.
http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-11.PNG
http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-22.PNG

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #575 dnia: 17 Lutego 2017, 22:11:58 »
Na tapecie mam Zwierzyniec, scenariusz z ED72. Tam jest specyficzna atmosfera, szaro i ponuro, postaram się dać jakiegoś screena. Jeśli nawet różnica w widoczności świateł semaforów jest nie wielka, jednak nie wystarczająca, to może trzeba się pochylić nad problemem.

No trudno żeby były lepiej widoczne, skoro w tej scenerii są właśnie takie wpisy atmo, które ograniczają widoczność w granicach 1 - 250 metrów...
Cytuj
atmo 0.086 0.118 0.145 1 250 0.055 0.082 0.086 endatmo
light 500 100 1000 0.078 0.102 0.126 0.09 0.118 0.157 0 0 0 endlight

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #576 dnia: 17 Lutego 2017, 22:18:24 »
Tomasz, Tobie to dobrze masz porównanie z pobytu na szlaku. Moim zdaniem właśnie @tmj zrobił te 250m. Screen przed poprawkami ze skanowaniem, do pierwszej zwrotnicy było 199m. Semafor jest sporo wcześniej i niewidoczny. Poprzednio nawet ze 150 nie było nic widać. Sprawdzę jutro jak to na Quarku widać ciemną nocą dla porównania i może jeszcze jakąś scenerię.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #577 dnia: 17 Lutego 2017, 22:27:49 »
Moim zdaniem właśnie @tmj zrobił te 250m.

Nie.
Cytuj
Screen przed poprawkami ze skanowaniem, do pierwszej zwrotnicy było 199m. Semafor jest sporo wcześniej i niewidoczny. Poprzednio nawet ze 150 nie było nic widać. Sprawdzę jutro jak to na Quarku widać ciemną nocą dla porównania i może jeszcze jakąś scenerię.

Sprawdzałem na różnych exe i z tej samej odległości widać na tym wpisie atmo sygnał na semaforze. I na dedykowanym starym exe z paczki, i na exe cpp z dzisiaj. To jest tylko i wyłącznie kwestia wpisu atmo. Widzisz szary semafor tylko dlatego, że wpisy atmo w zasadzie nie są skomponowane do tła. A widoczność jest jaka jest, w życiu bywa gorsza i się jedzie. Nomen omen np. dziś:

« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2017, 22:34:34 wysłana przez AtapiCl »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #578 dnia: 17 Lutego 2017, 22:39:00 »
Tylko, że grafika nie uwzględnia że światło lepiej się przebija przez mgłę niż obiekty oświetlane (czyli światło odbite, musi pokonać dwa razy tą samą drogę i jeszcze masz straty na odbiciu). Więc we mgle zobaczysz sygnał na semaforze np. ze 150m a przedmiot przy torze na 20m. Dodatkowo ta sama mgła w nocy da Ci widzialność na 30 m a w dzień na 200 m. Miałem tak kiedyś za Pilznem. Leciałem autostradą 120 km/h przy widzialności drogi ok. 30m gdyż każdy samochód (czyt. jego tylne światła) który doganiałem widziałem na kilkadziesiąt sekund przed wyprzedzaniem (czyli coś ze 300m tak naprawdę).
Z tego wynika, że freespot powinien mieć wartość jasności i zanikania inaczej przeliczany względem wpisu atmo niż reszta obiektów. Nie jest też przeliczana jasność względna, tak jak obecnie dla smugi.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2017, 22:40:19 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #579 dnia: 17 Lutego 2017, 22:43:41 »
Zgadza się, że tak powinno być. Ja tylko mówię, że względem poprzedniego exe nic się nie zmieniło na gorsze ;)

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #580 dnia: 17 Lutego 2017, 23:29:13 »
Witam.
  Pamiętacie koledzy, jak Q wprowadził w exe eksperymentalnie poświatę w semaforach? Całkiem fajnie to wyglądało. Na mgłę jak znalazł.
  Byłbym zapomniał. Testowałem dla odmiany kolejowy "plankton", w postaci SM03, SM04 na TD. W nich również nie działa hamulec dodatkowy ( exe 170216). Zasadniczy też czasem wariuje. Wskazówki od manometrów sporadycznie kręcą się w kółko jak oszalałe. W sumie to dość zabawnie nawet wygląda. To będzie chyba podobny problem, jak w przypadku SN61.
Pozdrawiam.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #581 dnia: 17 Lutego 2017, 23:38:13 »
Poświaty freespota miały jeden spory mankament. Przy standardowej pulsacji lights 2 gasły nim zdążyły się rozpalić. Wymuszało to żonglerkę exekami przy nagrywaniu kolędy, bo zastępczego nie było widać. ;)
SM03 i SN61 mają kompletnie inne zawory i krany, więc problem nawet jak podobny, to w różnych miejscach siedzi.
Mój kanał youtube

Offline djuzi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 144
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #582 dnia: 18 Lutego 2017, 10:06:41 »
Chociaż w mojej ocenie poziom "drugi" powinien być poziomem maksymalnym, bo przy włączonych trzech reflektorach wszystko aż błyszczy. Tutaj musieliby coś powiedzieć maszyniści.
Tak, to jest faktycznie za mocne i zbyt białe światło. Owszem, w rzeczywistości jest tak, że gdy wskazniki są blisko reflektora, to są przebłyszczone światłem. Światło reflektorów powinno być bardziej żółtawe.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #583 dnia: 18 Lutego 2017, 10:27:49 »
Zgadza się, że tak powinno być. Ja tylko mówię, że względem poprzedniego exe nic się nie zmieniło na gorsze ;)
Ja tylko mogę się wypowiedzieć na temat tego co widzę na monitorze. Jak dla mnie pierwsza wersja po konwersji owocowała pogorszoną widocznością świateł semaforowych. Zresztą zgłaszane także było, że mijające nas lokomotywy traciły swe światła gdy znalazły się blisko nas, to jest na forum i jest faktem. Ostatnia wersja C++ jest ok, przynajmniej w sprawie semaforów, nie jest gorzej niż na wersji z paczki. Widoczność ich w Zwierzyńcu rozwiązałem indywidualnie, ponieważ męczy mnie taka jazda, zwłaszcza jak chcę zwrócić uwagę na inne elementy. Snop światła, według mnie jest i tak mniejszy niż poprzednio, wyżartych bieli jest mniej, drażni mnie faktura prążków 3, może 4 milimetrowych pionowych prążków pojawiających się po zapaleniu reflektorów. Ale taka uroda tego świetlistego mechanizmu.
Atapi, Firlejczyk, dziękuję za dogłębne wytłumaczenia funkcjonowania freespotów.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2017, 10:28:51 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #584 dnia: 18 Lutego 2017, 15:07:22 »
Tak, to jest faktycznie za mocne i zbyt białe światło. Owszem, w rzeczywistości jest tak, że gdy wskazniki są blisko reflektora, to są przebłyszczone światłem. Światło reflektorów powinno być bardziej żółtawe.
Biezacy efekt oswietlenia jest w duzej mierze modyfikowany przez parametry scenariusza tzn oswietlenie, mgle, uzyte tekstury itp. Ciezko tutaj jest dobrac wartosci, ktore sie uniwersalnie sprawdza -- te obecne byly dobierane na podstawie TD, gdzie poziom 3 wyglada jak na zalaczonym screenie. Byc moze jest to zbyt jasno, ale z drugiej strony w dedykowanych scenariuszach 'nocnych' efekt moze byc nawet o polowe slabszy, a to juz dosc ciezko zauwazyc, nie mowiac o dalszej redukcji.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #585 dnia: 18 Lutego 2017, 15:55:34 »
- chodzenie w kabinie dziala teraz tak samo jak wszedzie indziej, czyli na podstawie kata obrotu kamery, zamiast byc oparte na sztywno na orientacji pojazdu. To jest chyba troche bardziej intuicyjne niz mentalna gimnastyka w stylu 'patrze w lewa strone wiec nacisniecie 'w przod' przesunie mnie w prawo' itp.
W kabinie B mamy teraz sterowanie odwrotne - lewo to prawo, prawo to lewo, przod to tyl i tyl to przod.
Ponadto zauwazylem w wersji 170214, moze i wczesniej, zmienil sie sposob filtrowania szyn i podkladow. Dawniej mozna to bylo ustawic w eu07.ini, teraz tego tam nie widze. Przy obecnych ustawieniach wyglada to moim zdaniem gorzej, niz przed zmiana. Podobnie wagony, zwlaszcza osobowe, rozmazuja sie za szybko i z nawet niewielkiej odleglosci, jesli patrzy sie pod katem, zaczynaja zanikac istotne detale, np. okna.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2017, 16:06:14 wysłana przez joey »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #586 dnia: 18 Lutego 2017, 16:43:29 »
Oj, to zla wersje zaladowalem. W nastepnym uaktualnieniu bedzie jak trzeba.
Co do filtrowania duza role odgrywa teraz parametr "anisotropic filtering" kontrolowany z poziomu systemowych ustawien karty graficznej. Przy sensownych ustawieniach jak x8 albo x16 rozmycie jest w zasadzie wyeliminowane, a jednoczesnie redukuje to znieksztalcenia ktore powstaja przy wymuszaniu filtrowania linearnego.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2017, 16:47:47 wysłana przez tmj »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #587 dnia: 18 Lutego 2017, 17:30:55 »
Nie ma czegoś takiego jak "systemowe ustawienia karty graficznej". Wszystko ustawia się z poziomu GL. https://www.khronos.org/opengl/wiki/Sampler_Object#Anisotropic_filtering

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #588 dnia: 18 Lutego 2017, 17:45:39 »
A jak nazwać te ustawienia z okna w załączniku? Wydawca sterownika określa je jako globalne. Według mnie to systemowe ustawienia karty graficznej.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #589 dnia: 18 Lutego 2017, 17:58:58 »
Nie ma czegoś takiego jak "systemowe ustawienia karty graficznej". Wszystko ustawia się z poziomu GL.
Nazwalem to systemowym w sensie "na ta chwile symulator nie ustawia tego w kodzie, wiec trzeba sie pofatygowac do panelu kontrolnego karty z reguly dodanego do systemu przez instalator sterownikow". Chociaz jakby sie zastanowic to mozna by go przy okazji dodac do kodu, uprosciloby to sprawe.

edit: ok, wstawilem to bezposrednio do symulatora. Filtrowanie domyslnie ustawione jest na wartosc 8, na wypadek starszych kart o mniejszej wydajnosci. Konkretna wartosc mozna sobie ustawic w .ini, zapisem
anisotropicfiltering wartosc

Przy okazji w tym uaktualnieniu powinna byc juz wlasciwa wersja sterowania w kabinie B (a takze uniezaleznienie predkosci ruchu w kabinie od fps)
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2017, 18:33:02 wysłana przez tmj »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #590 dnia: 18 Lutego 2017, 19:45:08 »
eu07++170218 (wcześniejsze wersje też): liczy kilometry jako dziesiątki, plus zaczyna stan od 2km dla jednostek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #591 dnia: 18 Lutego 2017, 21:13:45 »
Tak przy okazji, to czy licznik kilometrow powinien przeskakiwac co pozycje przy kazdym przejechanym kilometrze, czy obracac sie gladko, tzn po przejechaniu np. 500 m byc w polowie drogi miedzy 0 i 1 na ostatniej pozycji?

Offline maciek001

  • Wiadomości: 137
    • Zobacz profil
    • FanPage symulatora ET22
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #592 dnia: 18 Lutego 2017, 21:45:34 »
Licznik przeskakuje o ile dobrze pamiętam. Na moich filmikach na YT nie ma niestety momenty przejścia na kolejną cyfrę.
Wszystko da się zrobić tylko jeszcze nie wiem jak.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #593 dnia: 18 Lutego 2017, 21:52:35 »
Przesyłam crashdumpa z nowego exeka. Program wysypał się przy próbie ruszenia ST44 po zmianie kabiny. Używałem nowej wersji kabiny ST44 z testów, więc może to też jest jakiś przyczynek do zaistniałej sytuacji.

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #594 dnia: 18 Lutego 2017, 22:11:35 »
Windows 10 najnowszy, sypie się na ładowaniu Pythona (td).
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2017, 22:13:31 wysłana przez ryba825 »

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #595 dnia: 18 Lutego 2017, 22:37:41 »
Witam.

Jeszcze na temat ET41 i ET42. Otóż na eu07++ te lokomotywy prowadzone przez AI w czasie manewrów nie odłączają się od wagonów, tylko rozłączają się i pierwszy człon jedzie dalej. Być może występuje to tylko u mnie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #596 dnia: 18 Lutego 2017, 23:00:00 »
Przesyłam crashdumpa z nowego exeka. Program wysypał się przy próbie ruszenia ST44 po zmianie kabiny. Używałem nowej wersji kabiny ST44 z testów, więc może to też jest jakiś przyczynek do zaistniałej sytuacji.
Czy to byl jednorazowy wysyp, czy cos stalego? Pobralem ta kabine z testow, wypakowalem u siebie ale tutaj dziala, tzn ST44 jezdzi normalnie, sterowana tak z kabiny A jak i z B.

Windows 10 najnowszy, sypie się na ładowaniu Pythona (td).
Sypie sie akurat na probie zgloszenia bledu, wiec bedzie trudno dojsc co tam jest konkretnie nie tak ;/  Czy jest python27.dll w katalogu, i czy laduje sie poprawnie z oficjalnym exe, albo jakims innym?

Jeszcze na temat ET41 i ET42. Otóż na eu07++ te lokomotywy prowadzone przez AI w czasie manewrów nie odłączają się od wagonów, tylko rozłączają się i pierwszy człon jedzie dalej. Być może występuje to tylko u mnie.
Komus chyba sie to tez przytrafilo wczesniej w watku. Dla pewnosci, czy czlony sa polaczone sprzegiem +128? Tzn polaczenie +191 albo -63?

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #597 dnia: 19 Lutego 2017, 00:19:05 »
Cytuj
Komus chyba sie to tez przytrafilo wczesniej w watku. Dla pewnosci, czy czlony sa polaczone sprzegiem +128? Tzn polaczenie +191 albo -63?

Po zmianie sprzęgu na -63 odczepianie działa prawidłowo.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2017, 09:58:09 wysłana przez Stele »

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #598 dnia: 19 Lutego 2017, 00:21:35 »
tmj, tak, miałem. Dropnąłem folder z maszyną, wypakowałem jeszcze raz i działa. Magic.

Offline maciek001

  • Wiadomości: 137
    • Zobacz profil
    • FanPage symulatora ET22
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #599 dnia: 19 Lutego 2017, 01:42:49 »
Nie wiem czy w dobrym miejscu piszę ale cóż: mam małe "ale" co do działania analogowego kranu FVel6: dotychczasowo PoKeys sterował tym kranem tak samo jak FV4a.
FV4a ma pozycje od -2 do 6, a FVel6 ma od -1 do 6. Proponuję przerobić to w następujący sposób:
do Train.cpp przekazywać wartość od 0 do 1 i dopiero tam wyliczać dokładne położenie kranu w zależności od rodzaju ustrojstwa.
Zmiana niewielka w kodzie i prosta więc mogę się tego podjąć. Wadą tego rozwiązania jest potrzeba ponownej kalibracji kranów przez użytkowników PoKeys.
Proszę o wypowiedzenie się czy to dobry pomysł. Można pisać w PW żeby tu nie śmiecić.

Ciekawostka: FVel6 kręci się ale nie luzuje na pozycji -1 i to niezależnie czy wprowadziłem zmiany czy nie. Z klawiatury działa poprawnie. naprawiłem ;)
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2017, 13:23:23 wysłana przez maciek001 »
Wszystko da się zrobić tylko jeszcze nie wiem jak.